29.07.2020
Η ευρωπαϊκή αγορά δικύκλου ανακάμπτει σταδιακά, με την εικόνα στο πρώτο εξάμηνο να είναι καλύτερη από ότι αναμενόταν
Τον Ιούνιο όλες οι χώρες εκτός της Ελλάδας, της Φινλανδίας και της Κροατίας παρουσίασαν αύξηση στις πωλήσεις. Το εξάμηνο έκλεισε με πτώση 14,5% με την Honda (-20,9%) και την Piaggio (-13%) να βρίσκονται στην κορυφή. Η εικόνα της αγοράς το 2020 έχει βελτιωθεί αισθητά και πλέον δεν απέχει πολύ από αυτήν του 2019.
Τα αισιόδοξα μηνύματα υπήρχαν από τον Μάιο, αφού στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της ΕΖΕΣ (Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελεύθερων Συναλλαγών που υπάγονται η Ελβετία, η Ισλανδία, η Νορβηγία και το Λίχτενσταϊν) και στο Ηνωμένο Βασίλειο, σημειώθηκε μεγάλος αριθμός πωλήσεων που ξεπέρασε και τις καλύτερες προβλέψεις. Ο Ιούνιος απέδειξε πως η αγορά βρίσκεται σε σταθερή ανάκαμψη, όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια. Ταξινομήθηκαν συνολικά 209.588 καινούργια δίκυκλα, ξεπερνώντας το 24% σε σχέση με τον περσινό αντίστοιχο μήνα.
Το πρώτο εξάμηνο καταγράφηκαν 721.286 πλωλήσεις (-14,5%)
Η μεγαλύτερη αγορά στην Ευρώπη είναι της Γαλλία (-19,7%), που ακολουθείται από τη Γερμανία (-0,6%), την Ιταλία (-25%), την Ισπανία (-10,5%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (-25,7%).
Τον Ιούνιο η Honda ήταν η εταιρεία με το μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων στην Ευρώπη με 30.113 ταξινομήσεις, +27,9% σε σχέση με πέρσι. Η πτώση στις πωλήσεις της το πρώτο εξάμηνο είναι 20,9%.
Η Piaggio με 23.710, +20,6% από τον περσινό Ιούνιο, έκλεισε πρώτο εξάμηνο με πτώση 13,6%. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Yamaha με +37,7% που έχει περιορίσει τις απώλειές της στο πρώτο εξάμηνο στο 9% (80.774 πωλήσει συνολικά στο εξάμηνο). Πιο πίσω η BMW στο +11,8%, η Kawasaki που παρουσιάζει την μεγαλύτερη αύξηση σε σχέση με τον περσινό Ιούνιο (+45,2%), η Kymco με +30,3% και η SYM με +40,2%.
Μετά την θετική πορεία των τελευταίων ετών, η ευρωπαϊκή αγορά δικύκλου ξεκίνησε πολύ καλά το 2020. Τον Ιανουάριο σημειώθηκε αύξηση 11,4% με τον Φεβρουάριο να κλείνει στο +7,7%. Ο κορωνοϊός τον Μάρτιο οδήγησε την αγορά σε κάθετη πτώση -37,5 %, ενώ η καραντίνα σε όλη την Ευρώπη οδήγησε στον κατακερματισμό της (-61,1%).
Ωστόσο, καθώς οι χώρες έβγαιναν από το lock down τον Μάιο, υπήρξε μεγάλη ζήτηση και η ευρωπαϊκή αγορά άρχισε να ανακάμπτει. Ο Μάιος σημείωσε πτώση μόλις 7,7% και αυτό έγινε διότι η καραντίνα δεν είχε λήξει ακόμη στην Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Ας ελπίσουμε σε μια ανάλογη συνέχεια, μιας και μετά το καλοκαίρι οι επιστήμονες προβλέπουν νέα εξάπλωση των κρουσμάτων της πανδημίας σε όλο τον κόσμο.
πηγή: motorcyclesdata.com
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.