O “πόλεμος” του μονόμπρατσου μεταξύ Honda και Aprilia
Άγνωστες πτυχές στην ιστορία της Aprilia στην βιογραφία του Ivano Beggio
06.07.2020
O Ivano Beggio αποκαλύπτει στην μεταθανάτια βιογραφία του, πως η Honda κατηγόρησε την εταιρεία του ότι αντέγραψε το μονόμπρατσο ψαλίδι που τοποθέτησε στο AF1 125 “Project 108” του 1987
Τότε η Aprilia άνηκε στην οικογένεια Beggio. Ο Ivano, που έφυγε από την ζωή πριν λίγα χρόνια, ήταν κάτι πολύ περισσότερο από έναν ιδιοκτήτη. “Έβλεπε πολύ μπροστά” αναδεικνύοντας μερικούς από τους κορυφαίους αναβάτες στην ιστορία των αγώνων ταχύτητας, οι οποίοι έφεραν πολλούς τίτλους στην εταιρεία του Noale, ενώ ήταν αυτός που έδινε την έγκρισή του για πολλά και σημαντικά μοντέλα που έκαναν την Aprilia επιτυχημένη.
Το 1987 παρουσίασε το επαναστατικό AF1 125 “project 108”, μια μοτοσυκλέτα που έμεινε στην ιστορία με την τεχνολογία που έφερε και τις επιδόσεις της. Μεταξύ των πολλών καινοτομιών της ήταν και το μονόμπρατσο ψαλίδι της. Μια λύση που δεν είχε χρησιμοποιηθεί από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές και όχι μόνο στην κατηγορία των 125 κ.εκ.
Την ίδια χρονιά η Honda παρουσίασε μιας από τις σημαντικότερες και ομορφότερες superbike όλων των εποχών. Το εκπληκτικό VFR750R ή RC30 ήταν επίσης εξοπλισμένο με μονόμπρατσο ψαλίδι, που σχεδιάστηκε από την γαλλική ELF και τοποθετήθηκε σε αγωνιστική μοτοσυκλέτα των GP500 με την οποία συμμετείχε σε αγώνες ο Ron Haslam.
"Το AF1 ήταν η πρώτη ευρωπαϊκή μοτοσυκλέτα που είχε μονόμπρατσο και η Honda απείλησε να μας μηνύσει" - λέει ο Ivano Beggio, στη μεταθανάτια βιογραφία του "Ivano Beggio, my Aprilia" - "ισχυριζόμενη ότι είχαμε αντιγράψει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας. Η περίπτωση να μας σύρει στα δικαστήρια μια τόσο μεγάλη εταιρεία μας τρόμαξε ..."
Η έκβαση της υπόθεσης όμως ήταν θετική για την μικρό ιταλικό εργοστάσιο. Η υπερασπιστική γραμμή βασίστηκε στο Moto Guzzi Galletto του 1950 στο οποίο είχε χρησιμοποιηθεί μια παρεμφερή λύση. Η υπόθεση έληξε χάρη στην επινόηση του Carlo Guzzi…
Το ψαλίδι χρησιμοποιήθηκε σε πολλές μοτοσυκλέτες 125 κ.εκ. της εταιρείας, όπως η AF1, η Futura και η Sintesi, πριν εγκαταλειφθεί το 1992. Το Extrema έφερε αλουμινένιο τύπου μπανάνα και ήταν το πρώτο της δυναστείας των δίχρονων και τετράχρονων RS.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.