9 On-Off και crossover από 250 έως 400 κ.εκ.
Με μονοκύλινδρους και δικύλινδρους κινητήρες
18.05.2020
Είναι εμφανές περισσότερο από ποτέ πως οι κατασκευαστές θέλουν να προσελκύσουν και να ορίσουν τους μοτοσυκλετιστές του μέλλοντος
Αποτελεί μονόδρομο γι’ αυτούς αλλά και για εμάς που ασχολούμαστε επαγγελματικά με τον μαγικό κόσμο των δύο τροχών να μπει «νέο αίμα» και να στρέψει την παγκόσμια μοτοβιομηχανία σε διαφορετικούς δρόμους. Με ποιον τρόπο θα προσελκύσει αυτούς τους ανήσυχους εν δυνάμει μοτοσυκλετιστές, που δεν μπορούν, αλλά και δεν πρέπει να «πέσουν στα βαθιά» αγοράζοντας μια σχετικά παλιά μοτοσυκλέτα, βαριά και με περισσότερα κυβικά απ’ αυτά που μπορούν να αντέξουν; Η απάντηση ακούει στο όνομα μικρές μοτοσυκλέτες. Από 250 έως 400 κ.εκ., με τετράχρονους κινητήρες, με έναν ή δύο κυλίνδρους.
On Off ή crossover, αποκαλέστε τα όπως θέλετε. Περιπέτεια δεν σημαίνει αποκλειστικά 1200 κ.εκ. και 270 κιλά. Μπορείς να κάνεις πραγματικότητα, αν όχι όλα, πολλά από τα δίτροχα όνειρά σου και με μια μοτοσυκλέτα 250 κ.εκ. Είναι εύκολη σε χειρισμό, με απόλυτα διαχειρίσιμη ιπποδύναμη, πιο οικονομική σε απόκτηση, συντήρηση και ασφάλιση και με πολύ μικρή κατανάλωση. Ακόμη και όταν πέσεις (χτυπάμε ξύλο) είναι πιο εύκολο να σηκωθεί!
Με μια τέτοια μοτοσυκλέτα «χωράτε» παντού, οπότε σε συνδυασμό με τις μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων και τη σχετικά μεγάλη απόσταση από το έδαφος δεν κολλάτε πουθενά και ανεβαίνετε πεζοδρόμια χωρίς φόβο. Όντας κάτοχος μιας τέτοιας μοτοσυκλέτας πριν από 15 χρόνια (Honda XR250), μπορώ να διαβεβαιώσω πως ένιωθα μεγάλη ασφάλεια και έφτανα στον προορισμό μου ξεκούραστος κινούμενος καθημερινά εντός Αθήνας. Ταυτόχρονα τα ΣΚ μού επέτρεπε μικρές εκδρομές αλλά και enduroβολτες. Βλέποντας τα νέα μοντέλα κάποια είναι περισσότερο «ταξιδιάρικα», ενώ κάποια άλλα σε προδιαθέτουν να "λοξοδρομήσεις" στο χώμα.
Βenelli TRK251
Το TRK 251 είναι εμφανισιακά ολόιδιο με το μεγάλο του αδερφάκι χρησιμοποιώντας και το ίδιο χαλύβδινο σωληνωτό πλαίσιο. Διαθέτει ρεζερβουάρ 17 λίτρων, το οποίο θα λέγαμε πως είναι αρκετά γενναιόδωρο για τα κυβικά του οπότε ίσως και να τοποθετήθηκε για να “μεγαλώσει” την μοτοσυκλέτα. Στη καρδιά του TRK 251 βρίσκεται ένας υδρόψυκτος μονοκύλινδρος 250cc με ανακοινωθείσα ισχύ 24,5 ίππων στις 9.000 σ.α.λ, ροπή 2,14 kgm στις 7.500 στροφές και κιβώτιο 6 σχέσεων.
Η μπροστινή ανάρτηση αποτελείται από ανεστραμμένο πιρούνι 41mm ενώ η πίσω από ένα αμορτισέρ ρυθμιζόμενος ως προς την προφόρτιση. Στα φρένα έχουμε μπροστά ένα μονό δίσκο 280mm με τετραπίστονη δαγκάνα εμπρός και έναν δίσκο 240mm με μονοπίστονη δαγκάνα πίσω. Οι τροχοί είναι 17 ιντσών αλουμινίου με διαστάσεις ελαστικών 110/70 επρός και 150/60 πίσω. Το στήσιμο φαίνεται επαρκές για αρκετά άνετα ταξίδια.
Διαβάστε εδώ την δοκιμή του Benelli TRK 251
BMW G310GS
Μετά από δεκαετίες η BMW αποφάσισε να ασχοληθεί με τις μικρές μοτοσυκλέτες και το έκανε προκαλώντας πάταγο. Γιατί όταν παρουσιάζεις ένα μοντέλο με το θρυλικό όνομα GS, επόμενο είναι όλα τα μάτια να στρέφονται επάνω του. Το G310 GS εξελίχτηκε από την BMW Motorrad στη Γερμανία και κατασκευάζεται σε συνεργασία με την ινδική TVS.
Η αισθητική του μικρού GS δεν ξεφεύγει από τα πρότυπα των μεγαλύτερων αδελφών του. Ο κινητήρας του είναι μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος με χωρητικότητα 313 κ.εκ. και αποδίδει 34 ίππους. Φέρει αλουμινένιες ζάντες 19 ιντσών μπροστά και 17 πίσω, γεγονός που επιτρέπει την επιλογή πιο «χωματερών» ελαστικών.
Διαβάστε εδώ την δοκιμή του BMW G310GS
Daytona 310T
Η Daytona με ένα ακόμη εντυπωσιακό 300άρι επεκτείνει την γκάμα των ποιοτικών και προσιτών μοτοσυκλετών της. Το μοντέλο κατασκευάζεται από την κινεζική Zontes όπως και τα R310, X310 και το R-250.
Ο μονοκύλινδρος υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος κινητήρας με τους δύο εκκεντροφόρους και το κιβώτιο έξι σχέσεων, αποδίδει 35,4 ίππους στις 9.500 σ.α.λ. και 3 kgm ροπής στις 7.500 σ.α.λ. Η τροφοδοσία του επιτυγχάνεται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ψεκασμό με την κατανάλωση, σύμφωνα με την εταιρεία, να φτάνει τα 3,6 λίτρα στα 100 χλμ.
Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 15,5 λίτρα και το T310 είναι εφοδιασμένο με χυτούς αλουμινένιους τροχούς 17 ιντσών, οι οποίοι φέρουν από ένα δισκόφρενο, 260 και 200 χλστ. εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Η μοτοσυκλέτα των 159 κιλών «φρενάρει» με ασφάλεια χάρις και στο δικάναλο ABS της Bosch. Στις αναρτήσεις συναντάμε ένα ανεστραμμένο πιρούνι με διάμετρο 37χλστ. και διαδρομή 110χλστ και ένα κεντρικά τοποθετημένο αμορτισέρ πίσω πολλαπλών ρυθμίσεων.
Ο εξοπλισμός του είναι από τους πλέον πλήρεις στην κατηγορία του και «βάζει τα γυαλιά» σε μεγαλύτερες και ακριβότερες μοτοσυκλέτες.
Διαβάστε εδώ την δοκιμή του 310T
Daytona 310T1
Η νέα έκδοση του best seller της ελληνικής αγοράς, έφτασε και στην χώρα μας με ακόμη πλουσιότερο εξοπλισμό, μονόμπρατσο ψαλίδι και νέα TFT οθόνη. Η 310Τ1, διαθέτει έγχρωμη οθόνη TFT με ρύθμιση επιπέδου φωτεινότητας χειροκίνητα ή αυτόματα, ανάλογα με τις συνθήκες φωτισμού που επικρατούν στο περιβάλλον. Διαθέτει τέσσερα εξατομικευμένα θεματικά interfaces για να επιλέξει ο αναβάτης αυτό που του ταιριάζει.
Λόγω του ειδικού κράματος αλουμινίου επιτυγχάνεται μείωση του βάρους του ψαλιδιού, υψηλότερη στρεπτική ακαμψία και εξαιρετική σταθερότητα.Η αποσυναρμολόγηση και η συναρμολόγηση του πίσω τροχούς επιτυγχάνεται απλά και γρήγορα.Το μονόμπρατσο ψαλίδι, γίνεται σημείο αναφοράς. Όμορφο και ομοιογενές σχήμα, προσδίδει μία άγρια ομορφιά στη μοτοσυκλέτα.
Διαβάστε εδώ την πλήρη παρουσίαση του μοντέλου
Honda CRF 250 Rally
Η Honda το τερμάτισε με το καλημέρα. Πήρε ένα CRF 250L, το «έντυσε» με το σκονισμένο από το Dakar κουστούμι του HRC CRF450R Rally και μας έκανε να μας τρέχουν τα σάλια. Η πρωτόγονη μάσκα με τις «αλλήθωρες» λάμπες led, το μεγάλο φέρινγκ, τα πλαϊνά number plate, οι «χωματεροί» τροχοί με διαστάσεις 21 ίντσες μπροστά και 18 πίσω και το ψηλό φτερό προϊδεάζουν για περιπέτεια χωρίς όρια στο μέτρο του εφικτού.
Ο κινητήρας του είναι μονοκύλινδρος και αποδίδει 24 ίππους, ενώ ζυγίζει 157 κιλά (με υγρά). Ο άνθρωπος πίσω από το CRF 250L Rally, Eiji Sugiyama, υποστηρίζει πως το «μικρό» Rally είναι ιδανικό για καθημερινή χρήση αλλά και off road περιπέτειες και βάζει το πνεύμα του Rally Raid σε κάθε βόλτα.
Kawasaki Versys-X 300
Η γκάμα των Versys μεγαλώνει, ωστόσο το νέο Versys-X τραβάει έναν δικό του δρόμο. Πιο χωμάτινο σε σχέση με τα μεγάλα του αδέλφια. Με τροχό 19 ιντσών μπροστά, 41mm διαδρομή πιρουνιού και ακτινωτές ζάντες μάς θύμισε τα «αθάνατα» KLE 250 Anhelo που κυκλοφορούν ακόμη ανάμεσά μας.
Οι διαστάσεις του πάντως δείχνουν πως έχει μεγάλες δυνατότητες ταξιδιού ακόμη και με δύο άτομα. Σε αυτό θα συμβάλλει τα μέγιστα και ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας των 296 κ.εκ. που αποδίδει σχεδόν 40 ίππους. Το πλαίσιο είναι μονής ραχοκοκαλιάς από ατσάλι και ο κινητήρας χρησιμοποιείται ως ενεργό μέρος του.
Διαβάστε εδώ την δοκιμή του Kawasaki Versys-X 300
KTM 390 Adventure
Το νέο 390 Adventure συνδυάζει την πολυετή εμπειρία της KTM στις μεγάλες adventure και τον εκπληκτικό μονοκύλινδρο κινητήρα του 390 Duke. Όπως υποδηλώνει το όνομα, το νέο Adventure χρησιμοποιεί τον κινητήρα του 390 Duke. Ο μονοκύλινδρος 373,2 κ.εκ. παράγει 44 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. και 3,8 kgm στις 7.000 σ.α.λ. που έχουν να κινήσουν τα 158 κιλά του 390 Adventure. H KTM εξοπλίσε τη νέα της μοτοσυκλέτα με το Quickshifter +, το οποίο επιτρέπει αλλαγές χωρίς συμπλέκτη σε ανεβάσματα και κατεβάσματα σχέσεων.
Διαβάστε εδώ την πλήρη παρουσίαση του μοντέλου
Suzuki V-Strom 250
Μετά τα μικρά GSX-R η Suzuki παρουσίασε και μικρό V-Strom, με σαφή ασφάλτινο προσανατολισμό, αφού οι τροχοί εμπρός και πίσω είναι 17 ιντσών με αλουμινένιες ζάντες. Η Suzuki έδωσε μεγαλύτερη έμφαση στην άνεση. Μεγάλη σέλα, σχάρα με χειρολαβές συνεπιβάτη, υποδοχές για πλαϊνές βαλίτσες, πλαστικά που προστατεύουν τον αναβάτη.
Αν και φέρει το όνομα των μεγαλύτερων μοντέλων με τους κινητήρες σε διάταξη V, το μικρό V-Strom διαθέτει τον δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα που προέρχεται από το Inazuma και αποδίδει 25 ίππους.
Διαβάστε εδώ την δοκιμή του Suzuki V-Strom 250
VOGE 300DS
Η νέα μοτοσυκλέτα της κατηγορίας, έρχεται από την Voge, το premium brand του κινεζικού κολοσσού Loncin, που συνεργάζεται πολλά χρόνια με την BMW. Πρόκειται για ένα crossover με μοντέρνα εμφάνιση και κορυφαία χαρακτηριστικά και εξοπλισμό για την κατηγορία. Διαθέτει μονοκύλινδρο υγρόψυκτο κινητήρα 300 κυβικών που αποδίδει 29Hp και 25Nm ροπής, δικάναλο ABS της Bosch και φρένα με δισκόφρενα μαργαρίτα.
Η ανάρτηση απαρτίζεται από ανεστραμμένο πιρούνι 35mm και μονό αμορτισέρ με μοχλικό σύστημα. Τα φώτα είναι Full LED, η οθόνη του πίνακα οργάνων LCD με πλήρεις ενδείξεις, ενώ ο ανεμοθώρακας ρυθμίζεται σε ύψος.
Οι μοτοσυκλέτες της Voge διατίθενται από την Mototrend Α.Ε., εταιρεία που εισάγει στην χώρα μας την Kymco και την Genesis. To 300DS είναι διαθέσιμο σε 4 αποχρώσεις, κόκκινο, λευκό, μαύρο και χακί.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.