Γράφει ο Δημήτρης Ζανιάς // 15.10.2019
Μόλις τέσσερις μήνες στην ελληνική αγορά και ήδη έχουν γραφτεί χιλιάδες σχόλια σε ιστοσελίδες και forum, έχει φτιαχτεί club ιδιοκτητών και κατέχει την πρώτη θέση στις πωλήσεις μοτοσυκλετών
Όταν την είχαμε οδηγήσει τον περασμένο Μάρτιο είχαμε προβλέψει την εμπορική της πορεία. Με αυτήν την τιμή, τον σχεδιασμό, τα χαρακτηριστικά και μια αντιπροσωπεία με τεράστιο δίκτυο συνεργατών σε όλη τη χώρα δεν ρισκάραμε και πάρα πολύ άλλωστε.
Με βάση τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας μέχρι και τον Αύγουστο του 2019, το T310 βρίσκεται στην πρώτη θέση των ταξινομήσεων στις μοτοσυκλέτες με 243. Αν συνυπολογίσουμε πως άρχισε να διατίθεται από τον Απρίλιο και πως η ζήτηση ξεπέρασε την προσφορά, τότε η συνέχεια προβλέπεται ακόμη καλύτερη.
Πώς να μη συμβεί κάτι τέτοιο όταν η μοτοσυκλέτα που κατασκευάζεται από την Tayo Motorcycle Technology και πωλείται ως Zontes στον υπόλοιπο κόσμο ταιριάζει γάντι στη χώρα μας.
Σχεδιασμός
Από τις πλέον εντυπωσιακές μοτοσυκλέτες που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με όλα τα χαρακτηριστικά των σύγχρονων on- off, χωρίς να αντιγράφει κανένα από αυτά. Όπως και το «γυμνό» R και το sport tourer Χ, έτσι και το T διαθέτει premium εμφάνιση που σαγηνεύει όλες τις ηλικίες.
Όπως και όλες οι μοτοσυκλέτες του είδους το μπροστινό μέρος είναι «φορτωμένο» και το πίσω πιο λιτό. Το ρύγχος με δύο αεραγωγούς στο πλάι δεσπόζει, πάνω από αυτό ένας ευφάνταστης σχεδίασης προβολέας LED αποτελεί τη συνέχεια και μια ρυθμιζόμενη σε ύψος ζελατίνα ολοκληρώνει το «πακέτο». Ερχόμενος «μούρη με μούρη» παρατηρείς τις όμορφες χούφτες στο τιμόνι και τους εργονομικούς καθρέφτες. Μοναδική παραφωνία στην κομψή σιλουέτα το χαμηλό χοντροκομμένο φτερό, που όμως αποδεικνύεται πολύ χρήσιμο σε νερά και λάσπες.
Από το πλάι η σχεδίαση και τα «κοψίματα» του ρεζερβουάρ, των πλαστικών που καλύπτουν το πλαίσιο, και το bronze φινίρισμα στα προστατευτικά κάγκελα, στις χυτές βάσεις μαρσπιέ, στο αλουμινένιο ψαλίδι, το τιμόνι, τη σχάρα και τις διπλές φαλτσοκομμένες εξατμίσεις προσδίδουν εξαιρετική ποιότητα που συναντάται σε πιο ακριβές μοτοσυκλέτες .
Την προστασία αναλαμβάνουν η προστατευτική ποδιά του κινητήρα και ο χαμηλά τοποθετημένος λασπωτήρας που παίζει και τον ρόλο βάσης πινακίδας.
Εξοπλισμός
Με 4.085 ευρώ αποκτάτε μια μοτοσυκλέτα με τον πληρέστερο εξοπλισμό της μικρομεσαίας κατηγορίας. Από το μόνο μοντέλο που απειλείται είναι το X310!
Από τους φωτιζόμενους διακόπτες στα αριστερά και δεξιά του τιμονιού ελέγχονται οι δύο χαρτογραφήσεις κινητήρα (eco, sport), η ρυθμιζόμενη ζελατίνα, ο LED προβολέας, το ABS της Bosch που μπορεί να απενεργοποιηθεί, το άνοιγμα του καπακιού της τάπας βενζίνης και αυτό της σέλας και το κλείδωμα του τιμονιού.
Το πάνελ οργάνων αποτελείται από μια δυσανάγνωστη οθόνη υγρών κρυστάλλων. Διαθέτει σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί. Οι μανέτες είναι ρυθμιζόμενες, ενώ στον βασικό εξοπλισμό που προστατεύει αναβάτη και μοτοσυκλέτα περιλαμβάνονται οι χούφτες, η ποδιά κάτω από τον κινητήρα και τα κάγκελα που εξέχουν ελάχιστα. Ο υπερπλήρης εξοπλισμός ολοκληρώνεται από τη θύρα φόρτισης ηλεκτρονικών συσκευών, τη θήκη για μικροαντικείμενα κάτω από την οθόνη, τη βάση κλειδαριάς δισκόφρενου κάτω από το αριστερό μαρσπιέ συνεπιβάτη.
Αναρτήσεις, φρένα και τροχοί
Ένα ανεστραμμένο πιρούνι 37 χλστ. με διαδρομή 110 χλστ. στην ίδια απόχρωση με τα υπόλοιπα μεταλλικά μέρη της μοτοσυκλέτας δίνει ακόμη μια premium νότα. Οι ποιοτικές και εξεζητημένες λύσεις συνεχίζονται αν παρατηρήσει κανείς τη σχεδίαση των χυτών αλουμινένιων ζαντών που είναι ντυμένες με ελαστικά διττού χαρακτήρα για λίγη off road εμφάνιση. Στην απορρόφηση των κακοτεχνιών των δρόμων αλλά και στην οδική συμπεριφορά εντός και εκτός δρόμου συμβάλλει ένα αμορτισέρ διαδρομής 110 χλστ. κεντρικά τοποθετημένο που διαθέτει ρυθμίσεις προφόρτισης. Συνδυάζεται με αλουμινένιο πιρούνι, που είναι ένα ακόμη χαρακτηριστικό που σπάνια συναντάται σε μοντέλα ανάλογης αξίας.
Κινητήρας και πλαίσιο
Εδώ έχουμε το πιο «συμβατικό» χαρακτηριστικό της T310. Ένας μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος κινητήρας, 312 κ.εκ. με σύστημα τροφοδοσίας μέσω ψεκασμού, με ισχύ 35,4 ίππων στις 9.500 σ.α.λ. και 3 kgm ροπής στις 7.500 σ.α.λ., είναι απόλυτα ταιριαστός με τον χαρακτήρα του adventure commuter που εκπροσωπεί το μοντέλο της Daytona. Συνδυάζεται με κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων με υγρό πολύδισκο συμπλέκτη.
Όλα τα παραπάνω βασίζονται σε ένα χαλύβδινο περιμετρικό πλαίσιο αποτελούμενο από σωλήνες στρογγυλής διατομής και μη αφαιρούμενο υποπλαίσιο.
Στον δρόμο
Το ύψος και ο όγκος της δεν φοβίζουν αναβάτες ακόμη και κάτω του 1,70 ενώ οι διαστάσεις θα βολέψουν ύψη άνω του 1,90. Κάθεσαι αναπαυτικά στη λεπτή σέλα με τα πόδια να είναι λίγο περισσότερο λυγισμένα από το επιθυμητό. Τα χέρια παίρνουν φυσιολογικές γωνίες πάνω στο τιμόνι. Το δεύτερο άτομο έχει στη διάθεσή του μικρότερο κομμάτι σέλας και κάθεται πιο ψηλά από τον αναβάτη. Του παρέχονται μεγάλες χειρολαβές, που είναι ενσωματωμένες στη σχάρα και ψηλότερα από ό,τι θα θέλαμε μαρσπιέ.
Ο κινητήρας είναι ήσυχος σε λειτουργία, χωρίς κραδασμούς στις χαμηλές στροφές, που γίνονται αντιληπτοί, αλλά σε καμία περίπτωση ενοχλητικοί, όταν το στροφόμετρο ανέβει.
Μέσα στην πόλη κινείται εύκολα, αν κα θα προτιμούσαμε το τιμόνι να «έκοβε» περισσότερο για να γίνονται ευκολότερα οι ελιγμοί. Ο συμπλέκτης είναι μαλακός, αλλά πρέπει να ασχοληθείτε για να τον ρυθμίσετε σύμφωνα με τις προτιμήσεις σας. Οι αναρτήσεις απορροφούν τις ανωμαλίες και δεν διαταράσσουν την ισορροπία της μοτοσυκλέτας. Το πιρούνι βυθίζεται αρκετά σε έντονο φρενάρισμα και το αμορτισέρ δυσκολεύεται να τα βγάλει πέρα με δύο «βαριά» άτομα.
Τα φρένα για αστική χρήση είναι πολύ καλά και το κορυφαίο σύστημα ABS της Bosch ενεργοποιείται μόνον όταν πρέπει.
Το T310 μπορεί άνετα να ταξιδέψει απροβλημάτιστα. Ο κινητήρας επιτρέπει να κινείσαι με πάνω από 120 χ.α.ώ. και να προστατεύεσαι επαρκώς από τη ζελατίνα, μόνο στην ψηλότερη θέση. Για ύψος αναβάτη άνω του 1,75 ίσως θα πρέπει να «ψαχτείτε» για μια ψηλότερη.
Σε «στριφτερό» περιβάλλον οι αναρτήσεις πληροφορούν επαρκέστατα τον αναβάτη και μόνον το πιρούνι εμφανίζει μια ασάφεια σε έντονη πίεση και το πλαίσιο μικρές ταλαντώσεις. Επιπλέον, σε σπορ οδήγηση θα θέλαμε και ισχυρότερα φρένα.
Μπορεί να τα καταφέρει ακόμη και σε βατό χωματόδρομο, αν και οι τροχοί των 17 ιντσών δεν προδιαθέτουν για κάτι τέτοιο.
Σε κάθε περίπτωση η κατανάλωση του μονοκύλινδρου κινητήρα δεν ξεπέρασε τα 4 λίτρα.
Υπάρχει λόγος
Η T310, με την εκλεπτυσμένη εμφάνιση, τον premium εξοπλισμό και τη χαμηλή τιμή, μπορεί να κάνει πολλούς που σκέφτονται την απόκτηση ενός εύχρηστου δίκυκλου και θα προτιμούσαν τη λύση ενός scooter, να κοιτάξουν προς την πλευρά της μοτοσυκλέτας. Κάνοντας το πρώτο βήμα με την T310, ενδέχεται να μείνουν αφοσιωμένοι για πάντα σε αυτήν.
Εξοπλισμός αναβάτηMotomarket: Κράνος Bell MX-9 Adventure MIPS Stryker - Jacket Fovos Explorer KNOX 4 Season - Γάντια Fovos Explorer Softshell
DAYTONA by ZONTES T310 | daytonamotors.gr |
ΤΙΜΗ (€): | 4.085 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ, ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4B/K |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 312 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 80 x 62 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 12,5 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 35,4/9.500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 3,05/7.500 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 159 (με υγρά) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 820 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.093 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 850 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.400 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | CST110/70-17 |
ΠΙΣΩ: | CST 160/60-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΑΝΤΕΣΤΡΑΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 37mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 110mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ 110mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 260mm, ΔΑΓΚΑΝΕΣ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ABS 9.1MBOSCH |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 200mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS 9.1MBOSCH |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 15,5 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 4 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.