H Yamaha παρουσίασε το υβριδικό σύστημα SPHEV στην Ιαπωνία
Η Yamaha αποκάλυψη νέα τεχνολογία που σύντομα θα μπορούμε να δούμε στο δρόμο
25.02.2025
Ένα σύστημα τριών κινητήρων που συνδυάζει ηλεκτρικούς με κινητήρες εσωτερικής καύσης και που δεν θα χρησιμοποιηθεί μόνο σε σκούτερ
Μπορεί στην αυτοκινητοβιομηχανία η υβριδική τεχνολογία έχει πλέον καθιερωθεί και να έχει πολλές διαφορετικές παραλλαγές, στα δίτροχα, υπάρχουν ακόμη ελάχιστα παραδείγματα. Όπως γνωρίζουμε, αυτή που έσπασε επίσημα τον πάγο ήταν η Kawasaki, η οποία κυκλοφόρησε ήδη το Z-7 και το Ninja 7 Hybrid. Είναι σίγουρο πως πολύ κατασκευαστές εξελίσσουν αντίστοιχα συστήματα, με την Yamaha να παρουσιάζει στις αρχές του χρόνου στην Ινδία το FZ-X Hybrid και τώρα παρουσίασε ένα νέο σύστημα.
Tις τελευταίες ημέρες, το βίντεο που βλέπετε εμφανίστηκε στο ιαπωνικό κανάλι της εταιρείας της Iwata στου YouTube, ανακοινώνει την έλευση ενός νέου υβριδικού συστήματος που ονομάζεται SPHEV (Series-Parallel Hybrid Electric Vehicle).
Έχει εξελιχθεί ειδικά για δίτροχα και αντιπροσωπεύει μια ενδιαφέρουσα πρόοδο στον συνδυασμό θερμικών και ηλεκτρικών κινητήρων. Το χαρακτηριστικό στοιχείο έγκειται στην αρχιτεκτονική των τριών κινητήρων, η οποία περιλαμβάνει μια συμβατική θερμική μονάδα που πλαισιώνεται από δύο ηλεκτρικούς κινητήρες με διαφοροποιημένες λειτουργίες. Ο πρώτος ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένες στον άξονα του πίσω τροχού, ενώ ο δεύτερος λειτουργεί σε συνδυασμό με τον θερμικό κινητήρα για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Είναι επομένως ένα σύστημα σχεδιασμένο να είναι ευέλικτο και ικανό να προσαρμόζεται σε διαφορετικές συνθήκες χρήσης. Η ηλεκτρονική διαχείριση του συστήματος μετάδοσης κίνησης διαθέτει πολλούς τρόπους λειτουργίας , ο καθένας βελτιστοποιημένος για συγκεκριμένες συνθήκες οδήγησης. Κατά την εκκίνηση, το σύστημα ευνοεί την αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία (EV). Κατά τη διάρκεια αυτής της φάσης, το σύστημα εφαρμόζει επίσης λειτουργίες ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση μέσω αναγεννητικής πέδησης, μεγιστοποιώντας τη συνολική απόδοση του συστήματος. Εν ολίγοις, συμπεριφέρεται σαν αμιγώς ηλεκτρικός. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης ενεργοποιείται για να παράγει ηλεκτρική ενέργεια, ρυθμίζοντας την παρέμβασή του με βάση την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας. Σε υψηλές ταχύτητες, το σύστημα μπορεί να επιλέξει την άμεση μετάδοση ισχύος από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στον τροχό.
Το SPHEV διαθέτει επίσης δύο τρόπους φόρτισης: «διπλή ώθηση», η οποία συνδυάζει την ισχύ του κινητήρα εσωτερικής καύσης με αυτή του ηλεκτροκινητήρα και τη λειτουργία «τριπλής ώθησης», η οποία περιλαμβάνει επίσης τη γεννήτρια κινητήρα ως πρόσθετη πηγή.
Σημαντικό είναι πως παρά την πολυπλοκότητα του συστήματος, οι σχεδιαστές της Yamaha κατάφεραν να περιορίσουν τις συνολικές διαστάσεις τόσο πολύ που στο βίντεο το βλέπουμε να είναι εγκατεστημένο σε XΜΑΧ 300.
Το σύστημα βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο εξέλιξης και αρχικά θα εφαρμοστεί στη γκάμα των σκούτερ μεσαίου κυβισμού. Η επιλογή της κατηγορίας δεν είναι τυχαία, μιας και θα επιτρέψει την αξιολόγηση του συστήματος σε μικτή χρήση εντός και εκτός πόλης. Ωστόσο, η πρόθεση της Yamaha είναι να το SPHEV να χρησιμοποιηθεί και σε μοτοσυκλέτες.
Ακολουθήστε το
2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.