Αν ζείτε σε μία από αυτές τις πόλεις, είστε από αυτούς που χάνουν τον περισσότερο χρόνο λόγω μποτιλιαρίσματος

Η Aθήνα δεν είναι μέσα σε αυτές


22.01.2025

Οι μεγάλες πόλεις έχουν τα πλεονεκτήματά τους, αλλά και αρκετά μειονεκτήματα. Μεταξύ των βασικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν είναι η κυκλοφοριακή συμφόρηση, που συχνά καταλήγει σε απώλεια πολύτιμου χρόνου για τους κατοίκους


Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Inrix, που εξετάζει τις πόλεις με τον περισσότερο χρόνο χαμένο σε μποτιλιαρίσματα, αναδεικνύεται ότι η κατάσταση στις περισσότερες περιοχές έχει επανέλθει στα επίπεδα πριν από την πανδημία. Παρόλο που σε ορισμένες περιοχές οι μέσοι χρόνοι έχουν μειωθεί, στις περισσότερες καταγράφεται αύξηση στην κυκλοφορία και τις χαμένες ώρες. Η λίστα περιλαμβάνει πόλεις από όλο τον κόσμο, με τις χειρότερες θέσεις να καταλαμβάνονται από μεγάλες αστικές ζώνες όπως η Κωνσταντινούπολη, η Νέα Υόρκη και το Σικάγο.

Στην έκθεση της Inrix που έχουμε στα χέρια μας δεν αναφέρεται πουθενά η Ελλάδα, οπότε δεν γνωρίζουμε την θέση της Αθήνας. Αν έχει συμπεριληφθεί, τότε η πρωτεύουσα δεν βρίσκεται μέσα στις 945 πόλεις από όλο τον κόσμο που έχουν τα μεγαλύτερα προβλήματα κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Η Κωνσταντινούπολη βρίσκεται στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης για το 2024, με κάθε άτομο να χάνει κατά μέσο όρο 105 ώρες ετησίως λόγω κυκλοφοριακής συμφόρησης. Ακολουθούν η Νέα Υόρκη και το Σικάγο με 102 ώρες. Στην Ευρώπη, το Λονδίνο, αν και έπεσε από την πρώτη θέση παγκοσμίως, εξακολουθεί να είναι η πόλη με τις περισσότερες χαμένες ώρες (101) στη γηραιά ήπειρο, ενώ το Παρίσι βρίσκεται στη δεύτερη θέση με 97 χαμένες ώρες.

Στην Ευρώπη, 315 (55%) αστικές περιοχές από τις 572 που αναλύθηκαν παρουσίασαν αύξηση στις καθυστερήσεις της κυκλοφορίας το 2023, ενώ 170 (30%) περιοχές παρατήρησαν μείωση στις καθυστερήσεις. Οι υπόλοιπες 87 (15%) δεν παρουσίασαν σημαντική αλλαγή σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Υπήρχε διαφοροποίηση μεταξύ των χωρών της ΕΕ όσον αφορά τις καθυστερήσεις. Για παράδειγμα, στη Γαλλία, μόλις οι μισές από τις αστικές περιοχές που αναλύθηκαν παρουσίασαν αύξηση στις καθυστερήσεις, ενώ στην Ισπανία το ποσοστό αυτό έφτασε το 65%. Στη Γερμανία, οι καθυστερήσεις αυξήθηκαν ακόμη περισσότερο, καθώς καταγράφηκε αύξηση σε 53 από τις 73 περιοχές που μελετήθηκαν.

Τα τελευταία τρία χρόνια, το Λονδίνο και το Παρίσι διατηρούν τις πρώτες θέσεις στην ευρωπαϊκή κατάταξη, παρά την πτώση τους στην παγκόσμια κατάταξη, με τους οδηγούς να χάνουν 101 και 97 ώρες αντίστοιχα σε κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Η μεγαλύτερη άνοδος στη λίστα των κορυφαίων 25 πόλεων σημειώθηκε στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας, το οποίο ανέβηκε 29 θέσεις, από την 47η το 2023 στην 18η το 2024, καθώς οι οδηγοί εκεί πέρασαν 11 περισσότερες ώρες σε μποτιλιαρίσματα σε σχέση με το 2023. Άλλες σημαντικές αυξήσεις σημειώθηκαν στη Βουδαπέστη, Ουγγαρία (+21 θέσεις) και στην Κολωνία, Γερμανία (+13 θέσεις).

Καθώς κάποιες αστικές περιοχές μπήκαν στη λίστα των κορυφαίων 25, άλλες έπεσαν. Το Λέιντεν της Ολλανδίας υποχώρησε κατά 24 θέσεις στην 37η θέση της ευρωπαϊκής κατάταξης για το 2024, ενώ το Μπέρμιγχαμ του Ηνωμένου Βασιλείου έπεσε 15 θέσεις στην 27η θέση.

Η κατάσταση στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα, οι μεγάλες πόλεις, όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα, με τα μποτιλιαρίσματα να αποτελούν καθημερινή πραγματικότητα για τους κατοίκους τους. Η κυκλοφοριακή συμφόρηση στις κεντρικές αρτηρίες της Αθήνας, αυξάνει σημαντικά τον χρόνο μετακίνησης, ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής. Αν και δεν υπάρχει σαφής κατάταξη στις παγκόσμιες λίστες, οι Έλληνες οδηγοί αναφέρουν σημαντική απώλεια χρόνου λόγω κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Η αντιμετώπιση του προβλήματος απαιτεί στοχευμένες λύσεις, όπως η ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς και η βελτίωση των υποδομών. Επιπλέον, η εφαρμογή έξυπνων συστημάτων διαχείρισης της κυκλοφορίας θα μπορούσε να συμβάλει στη μείωση των χαμένων ωρών στους δρόμους.

Θέση Πόλη Χαμένες ώρες Αλλαγή από το 2023 Αλλαγή από το 2022 Μέση Ωριαία Ταχύτητα
1 Κωνσταντινούπολη 105 15% 38% 20,9
2 Νέα Υόρκη 102 1% 12% 17,7
3 Σικάγο 102 6% 26% 16
4 Πόλη του Μεξικό 97 1% -11% 19,3
5 Λονδίνο 101 2% 5% 17,7
6 Παρίσι 97 0% 1% 17,7
7 Τζακάρτα 89 37% 4% 17,7
8 Λος Άντζελες 88 -1% -5% 28,9
9 Κέϊπ Τάουν 94 13% 2% 17,7
10 Μπρισμπέϊν 84 14% 9% 27,3
11 Μπανγκόκ 74 17% 9% 19,3
12 Βοστόνη 79 -10% -12% 16
13 Φιλαδέλφεια 77 12% 14% 16
14 Μαϊάμι 74 6% 25% 22,5
15 Δουβλίνο 81 13% 14% 17,7
16 Ρώμη 71 3% 4% 20,9
17 Χιούστον 66 6% 9% 25,7
18 Βρυξέλες 74 9% 1% 16
19 Ατλάντα 65 7% 3% 24,1
20 Βαρσοβία 70 15% 20% 22,5
21 Μελβούρνη 65 5% 0% 22,5
22 Ουάσιγκτον 62 2% -10% 17,7
23 Σιάτλ 63 9% -3% 24,1
24 Μιλάνο 64 7% 4% 22,5
25 Τορόντο 61 -3% -1% 25,7
26 Ρότερνταμ 63 2% 7% 24,1
27 Νάσβιλ 63 13% 3% 30,5
28 Άγκυρα 60 7% 23% 28,9
29 Πράγα 64 0% 14% 25,7
30 Όκλαντ 63 5% 10% 27,3

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Οι μεγάλες πόλεις έχουν τα πλεονεκτήματά τους, αλλά και αρκετά μειονεκτήματα. Μεταξύ των βασικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν είναι η κυκλοφοριακή συμφόρηση, που συχνά καταλήγει σε απώλεια πολύτιμου χρόνου για τους κατοίκους
Μια εταιρεία που έχει συνδέσει το όνομά της και την φήμη της με τα off road μοντέλα, διευρύνει την γκάμα προς όλους τους αναβάτες που θέλουν μια μοτοσυκλέτα «διπλής χρήσης»
Η Suzuki παρουσίασε ένα υπερσύγχρονο ηλεκτρικό scooter στην έκθεση Bharat Mobility Global Expo στο Νέο Δελχί και σύμφωνα με πληροφορίες από την Αγγλία θα μπορούσε να διατεθεί και στην ευρωπαϊκή αγορά το 2025
Οι enduro μοτοσυκλέτες Yamaha WR250F και WR450F διαθέτουν κάποιες από τις εξυπνότερες τεχνολογίες που μπορεί κανείς να βρει στον κόσμο της εκτός δρόμου οδήγησης

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.