Διόδια: Πόσα παραπάνω θα πληρώνουμε το 2025;

Η διαδρομή από Αθήνα-Θεσσαλονική θα κοστίζει πλέον πάνω από 35 ευρώ


11.12.2024

Επειδή πληρώναμε λίγα, το 2025 θα πρέπει να δίνουμε ακόμη περισσότερα για διόδια...

Αύξηση 4,9% στα τέλη διοδίων προβλέπεται από την αρχή του νέου έτους, ως αποτέλεσμα της αναπροσαρμογής σύμφωνα με τον πληθωρισμό του 2024 και την ενσωμάτωση της αύξησης του 2023, η οποία δεν εφαρμόστηκε τότε και θα απορροφηθεί τμηματικά από τους παραχωρησιούχους.

Το 2024 οι οδηγοί κατέβαλαν 7,6% περισσότερα διόδια. Για το 2025 η αύξηση θα είναι χαμηλότερη, φτάνοντας το 4,9%. Οι ετήσιες αναπροσαρμογές στις τιμές των διοδίων βασίζονται στον δείκτη τιμών καταναλωτή του Σεπτεμβρίου κάθε χρονιάς.

Πέρυσι συμφωνήθηκε η προσαύξηση του 2023, ύψους 12%, να κατανεμηθεί σε τρεις δόσεις μέχρι το 2026, ώστε οι παραχωρησιούχοι να λάβουν τα συμφωνηθέντα ποσά, ενώ οι οδηγοί θα απέφευγαν δυσανάλογα μεγάλες αυξήσεις σε ένα μόνο έτος.

Στη φετινή προσαρμογή των διοδίων, το 50% της μη εφαρμοσθείσας αύξησης του 2023 (6%) προστέθηκε, ενώ το 2% απορροφήθηκε από τις εταιρείες. Το 2025, τα τέλη θα αυξηθούν κατά 2,9% λόγω του πληθωρισμού του Σεπτεμβρίου 2024, μαζί με ένα μέρος της υπόλοιπης αύξησης (2%), ενώ το υπόλοιπο 2% θα μεταφερθεί στο 2026.

Για παράδειγμα, η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα κοστίζει πλέον πάνω από 35 ευρώ (από 33,7 ευρώ), ενώ η διαδρομή Αθήνα-Καλαμάτα θα φτάσει τα 15,7 ευρώ (από 15 ευρώ).

Οι αυξήσεις επηρεάζουν όλους τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους, όπως η Ολυμπία Οδός, η Νέα Οδός, η Κεντρική Οδός, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, ο Μορέας και η Γέφυρα. Εξαιρείται η Αττική Οδός, της οποίας η νέα σύμβαση προβλέπει αναπροσαρμογή τιμών μετά από πενταετία, διατηρώντας τη χρέωση στα 2,50 ευρώ μέχρι τότε.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η Honda GB350S, με το ρετρό στιλ και τον αυθεντικό χαρακτήρα της, έγινε ο τέλειος καμβάς για πολλές δημιουργικές ιδέες. Οι 25 συμμετέχοντες του διαγωνισμού συνδύασαν ιστορικά μοντέλα μεταμορφώνοντας τα μονοκύλινδρα ρετρό σε μοναδικά έργα τέχνης
Oι ειδικές και περιορισμένης παραγωγής εκδόσεις έχουν πάντοτε μια ξεχωριστή γοητεία. Μια τέτοια περίπτωση είναι και η Yamaha Ténéré 700 Yamalube, μια μοτοσυκλέτα που δεν μπορείς να αγοράσεις — μπορείς μόνο να τη κερδίσεις
Το «Holy Bastard» του Tony Möckel είναι το νέο κτήνος, μια ωδή στην παράνοια, στην ταχύτητα και στον Ken Block. Αν σου φαίνεται υπερβολικό, δεν είσαι έτοιμος για αυτό το δίχρονο
Ο ιδιοκτήτης αυτού του MV Agusta F4 1000 Tamburini δεν κατάφερε εγκαίρως να αποκτήσει μία από τις 300 μονάδες που συνέθεταν αυτήν την εξωτική περιορισμένη σειρά, έτσι αποφάσισε να πληρώσει ένα τεράστιο χρηματικό ποσό για να ζητήσει από έναν αντιπρόσωπο της μάρκας να συναρμολογήσει προσωπικά ένα αντίγραφο του μοντέλου για αυτόν

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.