Η.Π.Α. vs Κίνα: Στο στόχαστρο CFMOTO και KOVE
Απειλούν την εθνική ασφάλεια των Η.Π.Α. ή βρίσκονται στο επίκεντρο ενός εμπορικού πολέμου
30.10.2024
Οι Ηνωμένες Πολιτείες συνεχίζουν να δείχνουν μια «ιδιαίτερη ευελιξία» όσον αφορά την οικονομική και εμπορική τους πολιτική, στοχεύοντας αυτή τη φορά ορισμένους ξένους κατασκευαστές οχημάτων
Η νέα αυτή εξέλιξη θυμίζει την πρόσφατη πίεση προς την TikTok και αφορά την προσπάθεια των Αμερικανών να ελέγξουν και να περιορίσουν την πρόσβαση οχημάτων με τεχνολογικές συνδέσεις με την Κίνα και τη Ρωσία. Οι προτεινόμενοι κανονισμοί, που ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Εμπορίου των ΗΠΑ, στοχεύουν συγκεκριμένα τα οχήματα που χαρακτηρίζονται ως «συνδεδεμένα, με ορίζοντα απαγόρευσης έως το 2027.
Οι αξιωματούχοι του Γραφείου Βιομηχανίας και Ασφάλειας του Υπουργείου Εμπορίου των ΗΠΑ (BIS) ανακοίνωσαν νέους κανόνες που θα απαγόρευαν τα οχήματα με συγκεκριμένο υλικό και λογισμικό. Σύμφωνα με την πρόταση, τα «συνδεδεμένα οχήματα» ορίζονται ως εκείνα που ενσωματώνουν υλικό δικτύωσης με συστήματα λογισμικού για επικοινωνία μέσω κυψελοειδών τηλεπικοινωνιών, δορυφορικής επικοινωνίας ή άλλης ασύρματης συνδεσιμότητας.
Στον κόσμο των μοτοσυκλετών, η CFMΟΤΟ βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των επηρεαζόμενων κατασκευαστών, καθώς τα μοντέλα της ενσωματώνουν συστήματα T-Box και την εφαρμογή CFMoto Ride για συνδεσιμότητα. Εάν οι κανονισμοί περάσουν, τα μοντέλα αυτά θα απαγορευτούν μέχρι το 2027.
Η Kove, μια ακόμη κινεζική μάρκα που έχει μπει δυναμικά στην αμερικανική αγορά, μπορεί επίσης να βρεθεί στο στόχαστρο, καθώς οι μοτοσυκλέτες της είναι εξοπλισμένες με GPS, συνδέονται μέσω Bluetooth και διαθέτουν αποκλειστική εφαρμογή.
Οι κανονισμοί έρχονται μετά τη σημαντική αύξηση πωλήσεων της CFMΟΤΟ στην αμερικανική αγορά, ενώ ταυτόχρονα οι αρχές των Η.Π.Α. ανησυχούν για την προστασία της εθνικής ασφάλειας και του απορρήτου των πολιτών. Η Υπουργός Εμπορίου, Τζίνα Ραϊμόντο, σημείωσε ότι «δεν χρειάζεται πολλή φαντασία για να καταλάβουμε πώς μια ξένη κυβέρνηση με πρόσβαση σε συνδεδεμένα οχήματα θα μπορούσε να αποτελέσει σοβαρό κίνδυνο».
Αν και οι μοτοσυκλέτες αποτελούν μικρό κομμάτι της συνολικής αγοράς, τα περισσότερα επηρεαζόμενα οχήματα θα είναι ηλεκτρικά κινέζικα αυτοκίνητα, τα οποία ήδη υπόκεινται σε υψηλούς δασμούς, αλλά οι νέοι κανονισμοί της κυβέρνησης Μπάιντεν θα αποτελούσαν μια ακόμα πιο αυστηρή προσέγγιση. Η BYD και η DJI είναι επίσης εταιρείες που κινδυνεύουν να βρεθούν εκτός αγοράς στις ΗΠΑ.
Οι προτεινόμενοι κανονισμοί εγείρουν ερωτήματα σχετικά με το αν οι κινεζικές εταιρείες όπως η CFMOTO και η Kove βρίσκονται απλώς στο επίκεντρο ενός εμπορικού πολέμου ή αν πράγματι αποτελούν απειλή για την εθνική ασφάλεια των ΗΠΑ. Το θέμα αυτό παραμένει ανοιχτό προς συζήτηση και αξίζει να δούμε πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση τα επόμενα χρόνια.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.