MV Agusta Enduro Veloce-Οι Ιταλοί μπαίνουν γερά στην κατηγορία των adventure (Video)
H απόδειξη πως στo Varese ξέρουν να φτιάχνουν και adventure μοτοσυκλέτες
06.04.2024
Το σήριαλ έλαβε τέλος. Από τα τέλη του 2021 που είχαμε δει το πρώτο Lucky Explorer, φτάσαμε στο 2024 για να δούμε την μοτοσυκλέτα παραγωγής της ιταλικής εταιρείας
Μεσολάβησαν πολλά, με το σημαντικότερο όλων να είναι η εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της MV Agusta από το Pierer Mobility Group. Οι Αυστριακοί ακύρωσαν άμεσα το project Lucky Explorer 5.5, ανακοινώνοντας ταυτόχρονα πως η εταιρεία με έδρα τα περίχωρα του Varese θα μπει στην πιο εμπορική κατηγορία μοτοσυκλετών με μια μοτοσυκλέτα αντάξια της ιστορίας της. Ένα μοντέλο που θα είναι 100% Made in Italy, υψηλών προδιαγραφών.
Τελικά ούτε Lucky Explorer, ούτε 9.5 θα ονομαζόταν. Στην EICMA 2023 είδαμε το πρώτο premium adventure. Μια high end έκδοση αφιερωμένη στον θρυλικό αναβάτη του Rally Dakar Edi Orioli, του οποίου το παλμαρέ περιλαμβάνει 4 τίτλους στον αγώνα (1988,1990,1994,1996). 34.500€ πρέπει να καταβάλει κάποιος για να χαρεί μία από τις 500 μοτοσυκλέτες που θα βγουν από το ιταλικό εργοστάσιο και θα μοιάζουν χρωματικά στην Elefant του Orioli.
Έξι μήνες αργότερα η MV Agusta αποκάλυψε την «γήινη» έκδοσή του. Και το όνομα αυτής Enduro Veloce.
Είναι εύκολο να την κατατάξεις ως κλασσικό adventure που μπορεί να κινηθεί σε off road διαδρομές. Οι Ιταλοί όμως ισχυρίζονται πως συνδυάζει τον κόσμο των supersport με αυτόν των off road μοτοσυκλετών.
Χρησιμοποιήθηκε ο τρικύλινδρος των 931 κ.εκ. με αντίθετα περιστρεφόμενο στρόφαλο, εκκεντροφόρους με επεξεργασία DLC, και κιβώτιο ταχυτήτων τύπου κασέτας. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά αναφέρουν 124 ίππους στις 10.000 σ.α.λ. και 102 Nm στις 7.000 σ.α.λ., με το 85% της ροπής είναι διαθέσιμο από τις 3.000 σ.α.λ. . Ζυγίζει μόλις 57 κιλά (χωρίς υγρά). Χρησιμοποιεί αντικραδασμικό άξονα για να μειώσει τους κραδασμούς και να εξασφαλίσει την άνεση που αναμένουν όλοι από ένα adventure με τουριστικές ικανότητες. Το quickshifter EAS 4.0 βρίσκεται στην λίστα του στάνταρ εξοπλισμού.
Ο κινητήρας περιβάλλεται από ατσάλινο περιμετρικό πλαίσιο. Γιατί χάλυβας; Επειδή το Enduro Veloce πρέπει να είναι σε θέση να αντέχει τις off road κακουχίες, που γίνονται με υψηλές ταχύτητες. Οι αναβάτες εξέλιξης της KTM εξεπλάγησαν όταν το δοκίμασαν διεξοδικά. Ταυτόχρονα όμως έπρεπε να έχει την ακαμψία που αναμένεται από ένα σπορ πλαίσιο (η μοτοσυκλέτα φτάνει τις 50° κλίσης!). Το αφαιρούμενο υποπλαίσιο είναι επίσης ατσάλινο.
Η σέλα είναι ρυθμιζόμενη σε ύψος, 850 - 870 mm, οι μπροστινοί δίσκοι 320 mm συνδυάζονται με ακτινικές δαγκάνες Brembo Stylema. Η απόσταση από το έδαφος είναι 230 mm. Οι ζάντες είναι 21 ιντσών μπροστά και 18 ιντσών πίσω, με ακτίνες της Excel Takasago. Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι Bridgestone Battlax A41, με ασφάλτινο προσανατολισμό. Υπάρχει η δυνατότητα επιλογής του πιο off road AX41. To βάρος του είναι 224 κιλά χωρίς βενζίνη με το ρεζερβουάρ να έχει χωρητικότητα 20 λίτρα.
Το MV Agusta Enduro Veloce χρησιμοποιεί μια αδρανειακή πλατφόρμα με 4 χαρτογραφήσεις, 8 επίπεδα ελέγχου πρόσφυσης, 2 επίπεδα πέδησης κινητήρα και 2 επίπεδα Cornering ABS, με έλεγχο ανύψωσης εμπρός και πίσω τροχού. Τα πάντα ελέγχονται από τα οθόνη TFT 7 ιντσών, μέσω διακοπτών στην αριστερή πλευρά του τιμονιού. Η οθόνη μπορεί να συνδεθεί με smartphone μέσω Bluetooth ή Wi-Fi και επιτρέπει την πλοήγηση turn by turn.
To MV Agusta Enduro Veloce θα είναι διαθέσιμο από τον Ιούνιο σε τιμή μεταξύ 23 και 24 χιλιάδών ευρώ και θα συνοδεύεται από εργοστασιακή εγγύηση 4 ετών.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.