06.12.2023
«Δίπλα» στην γκρι-ασημί και στην κόκκινη γκρι, η BSA παρουσίασε την Shadow Black, που είναι σχεδόν ολόκληρη σε μαύρο χρώμα
Το νέο Gold Star μπορεί να κατασκευάζεται στην Ινδία όμως η BSA είναι μια από τις παλαιότερες βρετανικές μάρκες. Η Birmingham Small Arms Company υπήρξε ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μοτοσυκλετών μετά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Από τις αρχές της δεκαετίας του 70, η άλλοτε κραταιά εταιρείας, πέρασε σταδιακή στην αφάνεια, μέχρι το 2016 που ο ινδικός όμιλος Mahindra εξαγόρασε τα δικαιώματα χρησιμοποίησης του ονόματος. Οι νέοι ιδιοκτήτες επένδυσαν στην ιστορία της μάρκας και στο σαλόνι του Birmingham το 2021 παρουσίασαν την BSA Gold Star.
Για το 2024 η Gold Star παρουσιάστηκε στην έκδοση Shadow Black στην βρετανική έκθεση Motorcycle Live. Διαθέτει γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα στο ρεζερβουάρ, τα πλαϊνά καπάκια, τα φτερά, το κάλυμμα του προβολέα και τα στεφάνια των ζαντών. Κινητήρας, με εξαίρεση ορισμένα καπάκια, εξατμίσεις, τιμόνι, πιρούνι και πλαίσιο είναι σε ματ. Μια γκρι παχιά ρίγα διατρέχει ρεζερβουάρ και πίσω φτερό.
Η Gold Star έκανε την εμφάνισή της το 1938 και παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1963. Ήταν χειροποίητη και συγκαταλεγόταν μεταξύ των ταχύτερων μοτοσυκλετών της δεκαετίας των 50s. Ήταν διαθέσιμη σε διαφορετικές εκδόσεις απόδοσης κινητήρα, καθιστώντας το χρόνια μπροστά από την εποχή του. Τροφοδοτούνταν με κινητήρες από 300 κ.εκ. έως 500κ.εκ., ενώ κάθε μοτοσυκλέτα που έβγαινε από το εργοστάσιο συνοδευόταν με δυναμομέτρηση.
Η νέα Gold Star εξακολουθεί να έχει έντονο το βρετανικό στοιχείο, καθώς είναι σχεδιασμένη από την Redline Studios, ενώ η κατασκευή του πλαισίου φέρει την υπογραφή της -επίσης Βρετανικής- Ricardo. Από κει και πέρα, ο μονοκύλινδρος ψεκαστός υγρόψυκτος κινητήρας της κατασκευάστηκε από την Rotax στην Αυστρία σε συνεργασία με το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Graz.
Η χωρητικότητά του είναι 652 κ. εκ., αποδίδει 45 hp @ 6.000 σ.α.λ. και 55 Nm ροπής @ 4.000 σ.α.λ. και πληρεί τις προδιαγραφές ρύπων Euro5. Η μετάδοση γίνεται μέσω κιβωτίου πέντε ταχυτήτων, ενώ η μέγιστη ταχύτητα που αναπτύσσει η κατασκευή είναι 166 km/h.
Oι τροχοί είναι ακτινωτοί 18 ιντσών μπροστά και 17 ιντσών πίσω και «ντύνονται» με ελαστικά Pirelli Phantom Sportscomp. Σε ό,τι αφορά στις αναρτήσεις, μπροστά συναντούμε τηλεσκοπικό πιρούνι 41 mm και πίσω δύο αμορτισέρ. Την επιβράδυνση αναλαμβάνουν δύο δισκόφρενα -ένα μπροστά κι ένα πίσω- που συνδυάζονται με δαγκάνες της Brembo και διαθέτουν δικάναλο ABS της Continental.
Από αισθητικής άποψης η νέα Gold Star δεν κρύβει το παρελθόν της συνδυάζοντας κλασσική εμφάνιση με σύγχρονη τεχνολογία. Ο στρογγυλός προβολέας, το ρεζερβουάρ σε σχήμα δάκρυ, και τα δύο στρογγυλά αναλογικά όργανα συνθέτουν την εικόνα της. Το βάρος της νέας Gold Star είναι στα 213 κιλά, με τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ να είναι στα 12 λίτρα. Απέναντί της θα βρει δημοφιλή μοντέλα όπως η σειρά Royal Enfield 650 Twins, η Triumph Street Twin και η Kawasaki W800.
Περισσότερες πληροφορίες για τη νέα BSA Gold Star μπορείτε να βρείτε εδώ. https://www.bsacompany.co.uk/bsa-gold-star/
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.