KTM 390 Adventure 2024: Αισθητική αναβάθμιση
Πορτοκαλί πλαίσιο και χούφτες, νέα χρώματα και γραφικά
03.11.2023
Το κορυφαίο μικρό adventure αποκτά πορτοκαλί πλαίσιο και νέα χρώματα
Το πορτοκαλί πλαίσιο που είδαμε το 2023 στην έκδοση με τις ακτινωτές ζάντες περνάει και στην έκδοση με τις αλουμινένιες. Στο ίδιο χρώμα και οι προστατευτικές χούφτες, οι οποίες στην έκδοση 2023 ήταν μαύρες.
Τα διαθέσιμα χρώματα για το 2024 θα είναι δύο. Πορτοκαλί με λευκές λεπτομέρειες και γκρι με πορτοκαλί «πινελιές». Στα πλαστικά που πλαισιώνουν το ρεζερβουάρ πλέον αναγράφεται το «390» και όχι το KTM όπως στις μοτοσυκλέτες του 2023. Σύμφωνα με την αυστριακή εταιρεία όλα τα αυτοκόλλητα έχουν ενσωματωθεί στην βαφή με βερνίκι, ώστε να αντέχουν περισσότερο στο χρόνο. Παράλληλα συνεχίζει να είναι διαθέσιμη και η έκδοση με τους ακτινωτούς τροχούς που έκανε ντεμπούτο το 2023.
Πέραν αυτών, κάτω από το μίνιμαλ, αλλά αρκετά περιπετειώδες “κουστούμι” του 390 Adventure κρύβονται τα περισσότερα, από όσα θα ήθελε κάποιος από μια τέτοια μοτοσυκλέτα.
Ο LED προβολέας προέρχεται από το Duke. Tο ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 14,5 λίτρα και οι αυστριακοί ισχυρίζονται πως με ένα γέμισμα μπορούν να διανυθούν έως και 400 χλμ. Χωρίς καύσιμο το μικρό Adventure ζυγίζει 158 κιλά. Η σέλα βρίσκεται 855 χλστ. από το έδαφος.
Κινητήρας
Ο μονοκύλινδρος των 373 κ.εκ., που πληροί τις προδιαγραφές Euro5, είναι γνωστός για την ποιοτική λειτουργία του και τα μεγάλα αποθέματα δύναμής του σε όλο το φάσμα των στροφών. Είναι υγρόψυκτος, με τετραβάλβιδη κεφαλή και δύο εκκεντροφόρους. Με απόδοση 44 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. και 3,8 kgm ροπή στις 7.000 σ.α.λ. Τροφοδοτείται από σύστημα ψεκασμού της Bosch με σώματα 46 χλστ. Το γκάζι είναι ηλεκτρονικό, ride by wire, το κιβώτιο ταχυτήτων εξατάχυτο και ο μηχανικός συμπλέκτης της PASC είναι ολίσθησης για ομαλές αλλαγές και πολύ εύκολο χειρισμό.
Πλαίσιο
Πρόκειται για ένα χαλύβδινο χωροδικτύωμα, σήμα κατατεθέν της KTM, από το LC4 του 1997 μέχρι και την μοτοσυκλέτα του MotoGP, RC16. Η δομή του μοιάζει με του 450 Rally, της μοτοσυκλέτας που κυριαρχεί στου σκληρότερους αγώνες μοτοσυκλετών. Έχουμε να κάνουμε με ένα εξ ολοκλήρου νέο πλαίσιο, που εξελίχθηκε για μια μοτοσυκλέτα On Off. To αλουμινένιο ψαλίδι είναι μακρύτερο, για να προσφέρει σταθερότητα στο χώμα, αλλά και να μπορεί να υποδεχθεί "τακουνάτα" ελαστικά. Το βιδωτό, οπότε και αφαιρούμενο υποπλαίσιο, έχει σχεδιαστεί για δύο άτομα και φορτίο, οπότε μέσα στην γκάμα δυνατοτήτων του 390 Adventure είναι και το ταξίδι. Για τις off road δυνατότητές του δεν έχουμε λόγω να αμφιβάλουμε. Η KTM μας έχει συνηθισμένους σε μοτοσυκλέτες ικανές για όλα. Σε αυτό εκτός από το πλαίσιο και τα γεωμετρικά στοιχεία της μοτοσυκλέτας, συντελούν και οι αναρτήσεις.
Αναρτήσεις – Φρένα
Η χρησιμοποίηση σετ αναρτήσεων της WP, που ανήκει στην KTM, αποτελεί μονόδρομο για όλες τις μοτοσυκλέτες της εταιρείας. Στην συγκεκριμένη περίπτωση το πιρούνι είναι APEX ανεστραμμένο 43 χλστ., το πρώτο ρυθμιζόμενο σε μοτοσυκλέτα της κατηγορίας, με διαδρομή 170 χλστ.. Το αμορτισέρ ρυθμίζεται και αυτό ως προς την προφόρτιση και την επαναφορά και έχει διαδρομή 177 χλστ.
Η Bybre, θυγατρική της Brembο, αποτελεί τον προμηθευτή των φρένων. Η τετραέμβολη, ακτινικά τοποθετημένη η μπροστινή δαγκάνα, συνδυάζεται με δίσκο 320 χλστ. Πίσω μια μονοπίστονη με δίσκο 280 χλστ. ολοκληρώνει το πακέτο.
Ηλεκτρονικά
Μέχρι τώρα ελάχιστες μικρές adventure έφεραν προηγμένα ηλεκτρονικά. Αυτό δεν ισχύει για το 390 Adventure, που ακόμη και χωρίς αυτά θα ήταν η μοτοσυκλέτα της κατηγορίας με τον ποιοτικότερο εξοπλισμό. Εξοπλίζεται πλέον με δύο προγράμματα οδήγησης: street και offroad. Στη δεύτερη περίπτωση το traction control επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει καλύτερα την απώλεια πρόσφυσης του πίσω τροχού κατά την επιτάχυνση κατά την οδήγηση σε σκληρές ή βρεγμένες επιφάνειες.
Τα φρένα της Bybre, που σας περιγράψαμε πιο πάνω, συνδυάζονται με Cornering ABS 9.1 της Bosch, με off road mode, που απενεργοποιεί το αντιμπλοκάρισμα του πίσω τροχού και αφήνει τον μπροστινό πιο “ελεύθερο”. Μαζί με αυτό παίρνετε και Cornering Traction Control που μπορεί να απενεργοποιηθεί.
Και επειδή κάθε σύγχρονη μοτοσυκλέτα θα πρέπει να διαθέτει και μια οθόνη, στο 390 Adventure η KTM τοποθέτησε μια έγχρωμη TFT 5 ιντσών TFT. Επιπλέον μέσω της εφαρμογής KTM MY RIDE μπορεί να συνδεθεί με smart phone, ώστε να έχετε στην διάθεσή σας ένα GPS και ταυτόχρονα να διαχειρίζεστε τις κλίσεις τα μηνύματα και πολλές από τις λειτουργίες του smartphone.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.