Suzuki Hayabusa με μεταβλητό σύστημα χρονισμού βαλβίδων
Και περισσότερους από 200 ίππους
29.08.2023
H θρυλική Hayabusa που επέστρεψε στην γκάμα της Suzuki το 2021 θα μπορούσε να αποκτήσει μεγαλύτερη ισχύ χάρη στο σύστημα μεταβλητού χρονικού βαλβίδων (VVT)
Το Hayabusa μάς συστήθηκε τον Οκτώβριο του 1998 και αμέσως έκανε αίσθηση, όχι μόνο εξαιτίας των επιδόσεων, αλλά και της εμφάνισής του. Ακόμη και το όνομά του, που σημαίνει γεράκι πετρίτης, κέντρισε το ενδιαφέρον.
Τίποτα δεν ήταν τυχαίο πάνω στη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα. Το Hayabusa είναι το ταχύτερο πτηνό στον πλανήτη Γη με ταχύτητα καθόδου 300 χλμ/ώρα και η μοτοσυκλέτα της Suzuki ήταν η πρώτη παραγωγής που θα έσπαγε το φράγμα αυτή της ταχύτητας. Σύμμαχος σε αυτό η άριστα μελετημένη αεροδυναμική σχεδίασή της. Βλέποντάς την νόμιζες ότι κινείται ακόμη και σταματημένη. Στη μοτοσυκλετιστική ιστορία μοτοσυκλέτα επιδόσεων με τόσες πλούσιες καμπύλες και ανάλογη αεροδυναμική μελέτη δεν είχε υπάρξει.
Το 1999 οι πωλήσεις του Βusa ξεπέρασαν κάθε προσδοκία, ενώ οι δοκιμές που γίνονταν σε όλο τον κόσμο μιλούσαν για μια εξαιρετική μοτοσυκλέτα σε όλους τους τομείς. Ο κινητήρας της ήταν τετρακύλινδρος σε σειρά με 1.299 κ.εκ. και 173 ίππους. Το πλαίσιο είχε σαφείς επιρροές από τη δίχρονη μοτοσυκλέτα των GP, RGV500. To «κουστούμι» σχεδιάστηκε με γνώμονα την καλύτερη αεροδυναμική και όχι την ομορφιά.
Το πλαίσιο θα παραμείνει σχεδόν αμετάβλητο και στο μοντέλο του 2008, του οποίου η πανευρωπαϊκή παρουσίαση είχε λάβει χώρα στα κινηματογραφικά studio της Cinecitta στη Ρώμη. Η νέα εμφάνιση παρέπεμπε σε αυτό που ήταν: η ταχύτερη μοτοσυκλέτα παραγωγής και μία από τις καλύτερες ever. Στην αναβαθμισμένη νέα έκδοση ο κινητήρας διέθετε 1.340 κ.εκ. με ισχύ 194 ίππων.
Σύμφωνα με τους ανθρώπους του Hamamatsu, η Hayabusa που οδηγήσαμε το 2021 αξιοποιεί τις τελευταίες τεχνολογικές καινοτομίες για να παρέχει μεγαλύτερο έλεγχο και άνεση, και τελικά να βοηθήσει τους αναβάτες να αποκτήσουν εμπιστοσύνη, καθώς απολαμβάνουν την απόλυτη σπορ μοτοσυκλέτα».
Ο γνωστός και μη εξαιρετέος υγρόψυκτος τετρακύλινδρος κινητήρας 1.340 κ. εκ. αναβαθμίστηκε ώστε να συμμορφωθεί με τους αυστηρούς κανόνες για τις εκπομπές ρύπων. Οι Ιάπωνες μηχανικοί εστίασαν στο κομμάτι της εξάτμισης σχεδιάζοντας ένα νέο σύστημα που είναι ελαφρύτερο από το προηγούμενο και συμβάλλει στη βελτίωση της απόδοσης στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, καθώς επίσης και της ροπής. Πέρα όμως από το σύστημα εξάτμισης, έχει γίνει αρκετή δουλειά στο φιλτροκούτι. Οι αλλαγές στο σχήμα των σωμάτων ψεκασμού κατέστησαν δυνατή την αύξηση της χωρητικότητάς του από 10,3 σε 11,5 λίτρα.
Η απόδοση που ανακοινώνει η Suzuki είναι 190 PS @ 9,700 σ.α.λ. και 150 Nm ροπής @ 7.000 σ.α.λ. Οι τιμές είναι κατά τι μειωμένες σε σύγκριση με τον (ίδιο) κινητήρα της δεύτερης γενιάς (197 PS @ 9.500 σ.α.λ. & 155 Nm @ 7.200 σ.α.λ.), παρ' όλα αυτά οι επιδόσεις είναι βελτιωμένες.
Για να γιορτάσει τα 25 χρόνια της Hayabusa η Suzuki παρουσίασε τον Ιούλιο του 2023 μια επετειακή έκδοση (Hayabusa 25th Anniversary) που θα διατίθεται σε έναν χρωματικό συνδυασμό, μαύρου με πορτοκαλί. Τα τελικά των εξατμίσεων θα φέρουν επετειακό λογότυπο, τα κέντρα των μπροστινών δισκόφρενων θα είναι χρυσά. Στον στάνταρ εξοπλισμό θα βρίσκεται και το κάλυμμα σέλας συνεπιβάτη.
Φαίνεται όμως πως οι μηχανικοί στο Hamamatsu έχουν νέα σχέδια για την μοτοσυκλέτα τους. Σύμφωνα με επίσημα έγγραφα που έχουν καταθέσει σε επίσημους φορές έχουν εξελίξει ηλεκτρουδραυλικά ελεγχόμενο σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων (VVT). Στόχος είναι η μεγαλύτερη και ομαλότερη παροχή ισχύος όχι μόνο στο υψηλότερο αλλά και σε όλο τα φάσμα τω στροφών και ταυτόχρονα οι χαμηλότερες εκπομπές καυσαερίων και η μικρότερη κατανάλωση.
Με αυτόν τον τρόπο ίσως ο κινητήρας της Hayabusa μπορέσει να σπάσει το φράγμα των 200 ίππων, εξιτάροντας ακόμη περισσότερο τους λάτρεις των απόλυτων επιδόσεων. Να θυμίσουμε πως η Suzuki χρησιμοποίησε το σύστημα VVT στο GSX-R 1000 του 2017.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.