20.06.2023
Βλέποντας και κυρίως ακούγοντας το Imperiale 400 ταξιδεύεις σε άλλες εποχές
Κείμενο: Μένιος Κατής - Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Ειδικά με αυτόν τον μαγικό ήχο που παράγει ο μικρός κινητήρας και απελευθερώνει το πανέμορφο τελικό της εξάτμισης. Ειλικρινά είναι από τις πιο «ωραίες» μοτοσυκλετιστικές μουσικές που μπορείς να ακούσεις.
Η original εκδοχή της παρουσιάστηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’60 όταν η Benelli εξαγόρασε τη MotoBi. Την εταιρεία που είχε ιδρύσει ένας από τους αδελφούς Benelli και πιο συγκεκριμένα ο Giuseppe. Η MotoBi κατασκεύαζε την Imperiale από το 1950.
H Benelli, μετά από σχεδόν έξι δεκαετίες, θυμάται πρώτο «αυτοκρατορικό» μοντέλο της και παρουσίασε την σύγχρονη εκδοχή του Imperiale που διαθέτει κάποια νοσταλγικά στοιχεία που παραπέμπουν στον κλασικό πρόγονό του.
Από τους ακτινωτούς τροχούς, τον μεγάλο προβολέα με τα κλασσικής σχεδίασης φλας, τους μεγάλους (και με πολύ καλή ορατότητα) καθρέπτες, τον ολόμαυρο κινητήρα με τις κοντές ψύκτρες και τα καλύμματα στη δεξιά του πλευρά που θυμίζουν ωστήρια, τη διπλή σέλα (με εκείνη του οδηγού να έχει ελατήρια!), την υπέροχη εξάτμιση με το μακρύ τελικό που ταιριάζει γάντι στο σύνολο, μέχρι τα αναλογικά όργανα με τις ψηφιακές ενδείξεις, τα ένθετα στο ρεζερβουάρ και το ανάγλυφο λογότυπο της Benelli. Ακόμα και το κλειδί του είναι ιδιαίτερο...
Όλα αυτά συνθέτουν μια εικόνα που σε ταξιδεύει στο παρελθόν, στην εποχή που οι μοτοσυκλέτες δεν ήταν απλά ένα μέσο μετακίνησης και εξυπηρέτησης, αλλά διέθεταν προσωπικότητα, κάτι που σήμερα πραγματικά σπανίζει...
To ατσάλινο πλαίσιο του Imperiale φιλοξενεί τον μονοκύλινδρο τετράχρονο αερόψυκτο με μονό εκκεντροφόρο επικεφαλής κινητήρα χωρητικότητας 374 κ. εκ. προδιαγραφών Euro5 που αποδίδει σχεδόν 21 hp @ 5.500 σ.α.λ. και 2,95 kgm @ 4.500 σ.α.λ. Η τροφοδοσία γίνεται με ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου και η μετάδοση μέσω μηχανικού κιβωτίου 5 σχέσεων. Και το σημαντικότερο βέβαια, λόγω της κατάστασης που βιώνουμε σήμερα, είναι οικονομικός, με την κατανάλωση να κυμαίνεται στα 4,0 – 4,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Στον τομέα των αναρτήσεων, το Imperiale 400 εφοδιάζεται με τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 41 mm και ψαλίδι με διπλό αμορτισέρ πίσω. Την επιβράδυνσή του αναλαμβάνουν δύο δισκόφρενα -ένα διαμέτρου 300 mm μπροστά και ένα 240 mm πίσω- που διαθέτουν δικάναλο ABS, ενώ οι ακτινωτοί τροχοί 19 ιντσών μπροστά και 18 ιντσών πίσω έρχονται με ελαστικά 110/90 R19 57S και 130/80 R18 66S αντίστοιχα. Στα θετικά συγκαταλέγεται το γεγονός ότι διαθέτει τόσο πλαϊνό όσο και κεντρικό σταντ που θα βολέψει.
Με τη μόδα των vintage μοτοσυκλετών να έχει επιστρέψει, το Imperiale 400 αποτελεί μια άκρως θελκτική και συνάμα προσιτή πρόταση που κοστίζει 4.220 ευρώ. Δεν θα σου ζητήσει πολλά, αντιθέτως θα σου προσφέρει τεράστιο χαμόγελο και ικανοποίηση κάθε φορά που θα πατάς το κουμπί της μίζας και θα ακούς αυτόν τον μαγικό ήχο που βγαίνει από την εξάτμισή του.
Δείτε περισσότερα εδώ
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.