KTM 390 Adventure 2023: Το ικανότερο μικρό adventure διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις
Από το 2023 διαθέσιμο με ακτινωτούς τροχούς
23.05.2023
Δεν τα βλέπετε διπλά, απλά από την χρονιά που διανύουμε, το 390 Adventure είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις
Η KTM αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα κατασκευαστή που «ακούει» και ακολουθεί τις απόψεις και τις γνώμες του κόσμου. Αρχικά κατασκεύασε μια adventure με τον μονοκύλινδρο κινητήρα «διαμάντι» των 373 κ.εκ. Η εμφάνιση του παρέπεμπε στα μεγαλύτερα μέλη της οικογένειας και οι ικανότητές του εντός και εκτός δρόμου ξέφευγαν από τα στάνταρ της κατηγορίας. Από την πρώτη στιγμή αρκετοί ήταν αυτοί που θα το ήθελαν με ακτινωτές ζάντες, αντί για χυτές και το 2023 η KTM τους έδωσε την δυνατότητα να το αποκτήσουν. Πλέον το 390 Adventure είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις.
Οι διαφορές μεταξύ των δύο είναι εμφανισιακές. Αυτή που ξέραμε έως τώρα είναι διαθέσιμη σε δύο χρωματισμούς. Μαύρο-γκρι με πορτοκαλί αυτοκόλλητα και μπλε με πορτοκαλί. Και στις δύο το πλαίσιο και οι ζάντες είναι σε μαύρο.
Στην έκδοση με τις ακτινωτές ζάντες τα στεφάνια είναι μαύρα. Το πλαίσιο είναι πορτοκαλί και τα γραφικά «φωνάζουν» KTM από μακριά
Πέραν αυτών, κάτω από το μίνιμαλ, αλλά αρκετά περιπετειώδες “κουστούμι” του 390 Adventure κρύβονται τα περισσότερα, από όσα θα ήθελε κάποιος από μια τέτοια μοτοσυκλέτα.
Ο LED προβολέας προέρχεται από το Duke και τα πλαϊνά πλαστικά ακολουθούν σχεδιαστικά τις γραμμές του 890. Tο ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 14,5 λίτρα και οι αυστριακοί ισχυρίζονται πως με ένα γέμισμα μπορούν να διανυθούν έως και 400 χλμ. Χωρίς καύσιμο το μικρό Adventure ζυγίζει 158 κιλά. Η σέλα βρίσκεται 855 χλστ. από το έδαφος.
Κινητήρας
Ο μονοκύλινδρος των 373 κ.εκ., που πληροί τις προδιαγραφές Euro5, είναι γνωστός για την ποιοτική λειτουργία του και τα μεγάλα αποθέματα δύναμής του σε όλο το φάσμα των στροφών.
Έχουμε νοιώσει την δύναμή του και μαζί με εμάς “πήραν την κρυάδα” και κάποιοι που νόμιζαν πως ένας φιμωμένος, από τις αυστηρές προδιαγραφές, μονοκύλινδρος θα έπεφτε εύκολα στο καναβάτσο. Και όμως ο τρόπος που αποδίδει τους 43 ίππους, το πόσο ελαστικός είναι αλλά και πως μπορεί να μεταμορφώνεται από ένα πειθήνιο commuter σε έναν “φονέα γιγάντων” δεν περιγράφεται με λόγια. Η χαρτογράφηση που διαθέτει κάνει την απόδοσή του γραμμική και ομαλή σε όλο το φάσμα των στροφών.
Με 373 κ.εκ., υγρόψυκτος, με τετραβάλβιδη κεφαλή και δύο εκκεντροφόρους. Με απόδοση 44 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. και 3,8 kgm ροπή στις 7.000 σ.α.λ. Τροφοδοτείται από σύστημα ψεκασμού της Bosch με σώματα 46 χλστ. Το γκάζι είναι ηλεκτρονικό, ride by wire, το κιβώτιο ταχυτήτων εξατάχυτο και ο μηχανικός συμπλέκτης της PASC είναι ολίσθησης για ομαλές αλλαγές και πολύ εύκολο χειρισμό.
Πλαίσιο
Πρόκειται για ένα χαλύβδινο χωροδικτύωμα, σήμα κατατεθέν της KTM, από το LC4 του 1997 μέχρι και την μοτοσυκλέτα του MotoGP, RC16. Η δομή του μοιάζει με του 450 Rally, της μοτοσυκλέτας που κυριαρχεί στου σκληρότερους αγώνες μοτοσυκλετών. Έχουμε να κάνουμε με ένα εξ ολοκλήρου νέο πλαίσιο, που εξελίχθηκε για μια μοτοσυκλέτα On Off. To αλουμινένιο ψαλίδι είναι μακρύτερο, για να προσφέρει σταθερότητα στο χώμα, αλλά και να μπορεί να υποδεχθεί "τακουνάτα" ελαστικά. Το βιδωτό, οπότε και αφαιρούμενο υποπλαίσιο, έχει σχεδιαστεί για δύο άτομα και φορτίο, οπότε μέσα στην γκάμα δυνατοτήτων του 390 Adventure είναι και το ταξίδι. Για τις off road δυνατότητές του δεν έχουμε λόγω να αμφιβάλουμε. Η KTM μας έχει συνηθισμένους σε μοτοσυκλέτες ικανές για όλα. Σε αυτό εκτός από το πλαίσιο και τα γεωμετρικά στοιχεία της μοτοσυκλέτας, συντελούν και οι αναρτήσεις.
Αναρτήσεις – Φρένα
Αν δεν “παινέψεις το σπίτι σου, θα πέσει να σε πλακώσει” λέει ένα παλιό ελληνικό γνωμικό. Η χρησιμοποίηση σετ αναρτήσεων της WP, που ανήκει στην KTM, αποτελεί μονόδρομο για όλες τις μοτοσυκλέτες της εταιρείας.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση το πιρούνι είναι APEX ανεστραμμένο 43 χλστ., το πρώτο ρυθμιζόμενο σε μοτοσυκλέτα της κατηγορίας, με διαδρομή 170 χλστ.. Το αμορτισέρ ρυθμίζεται και αυτό ως προς την προφόρτιση και την επαναφορά και έχει διαδρομή 177 χλστ.
Η Bybre, θυγατρική της Brembο, αποτελεί τον προμηθευτή των φρένων. Η τετραέμβολη, ακτινικά τοποθετημένη η μπροστινή δαγκάνα, συνδυάζεται με δίσκο 320 χλστ. Πίσω μια μονοπίστονη με δίσκο 280 χλστ. ολοκληρώνει το πακέτο.
Ηλεκτρονικά
Μέχρι τώρα ελάχιστες μικρές adventure έφεραν προηγμένα ηλεκτρονικά. Αυτό δεν ισχύει για το 390 Adventure, που ακόμη και χωρίς αυτά θα ήταν η μοτοσυκλέτα της κατηγορίας με τον ποιοτικότερο εξοπλισμό.
Εξοπλίζεται πλέον με δύο προγράμματα οδήγησης: street και offroad. Στη δεύτερη περίπτωση το traction control επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει καλύτερα την απώλεια πρόσφυσης του πίσω τροχού κατά την επιτάχυνση κατά την οδήγηση σε σκληρές ή βρεγμένες επιφάνειες.
Τα φρένα της Bybre, που σας περιγράψαμε πιο πάνω, συνδυάζονται με Cornering ABS 9.1 της Bosch, με off road mode, που απενεργοποιεί το αντιμπλοκάρισμα του πίσω τροχού και αφήνει τον μπροστινό πιο “ελεύθερο”. Μαζί με αυτό παίρνετε και Cornering Traction Control που μπορεί να απενεργοποιηθεί.
Και επειδή κάθε σύγχρονη μοτοσυκλέτα θα πρέπει να διαθέτει και μια οθόνη, στο 390 Adventure η KTM τοποθέτησε την 5 ιντσών έγχρωμη TFT, που συναντάμε στο 890. Ένα εξάρτημα που διαθέτουν μοτοσυκλέτες διπλάσιας αξίας και το οποίο παρέχει πλήθος πληροφοριών με πολύ εύκολο χειρισμό από τον αναβάτη. Επιπλέον μέσω της εφαρμογής KTM MY RIDE μπορεί να συνδεθεί με smart phone, ώστε να έχετε στην διάθεσή σας ένα GPS και ταυτόχρονα να διαχειρίζεστε τις κλίσεις τα μηνύματα και πολλές από τις λειτουργίες του κινητού σας τηλεφώνου.
Δείτε εδώ τις τιμές των δύο εκδόσεων και όλων των μοντέλων της KTM
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.