09.12.2020
Το Yamaha XT 600E είναι η on-off μοτοσικλέτα που κυριάρχησε στις πωλήσεις για μια δεκαετία περίπου. Είχε αρκετές δυνατότητες για μετακίνηση στο χώμα και τα κατάφερνε αρκετά καλά στην άσφαλτο, αν ο αναβάτης δεν ήθελε να ταξιδεύει με περισσότερα από 120km/h
Πάνω απ’ όλα όμως, το Yamaha XT 600E ήταν γερό. Πολύ γερό. Ο κινητήρας του έδειξε παροιμιώδη αντοχή, αν και τα πλαστικά του θάμπωναν με τον καιρό και τα αυτοκόλλητα ήταν ευαίσθητα στο πλυστικό μηχάνημα πίεσης και ξεκόλλαγαν. Αυτά όμως λίγο πτόησαν τους Έλληνες αναβάτες, καθώς η τιμή του ήταν εξαιρετικά προσιτή (υπήρχαν και πολλά παράλληλης εισαγωγής -κυρίως τα τελευταία χρόνια της παραγωγής του).
Σήμερα το Yamaha XT 600E πωλείται μόνο ως μεταχειρισμένο καθώς το τελευταίο ήταν το μοντέλο του 2002 και μπορεί να βρεθεί σε πολύ χαμηλή τιμή. Ουσιαστικά προβλήματα δεν είχε η μοτοσικλέτα, επομένως επιλέγοντας ένα μεταχειρισμένο πρέπει να ληφθούν υπόψη τα χιλιόμετρα που έχει η μοτοσικλέτα και ο τρόπος χρήσης της.
Πέρα απ’ αυτό θα πρέπει ο ιδιοκτήτης να έχει υπόψη ότι τα περιφερειακά της μοτοσικλέτας δεν είναι κορυφαία επομένως θα πρέπει να προσεχτούν τα εξής:
- Η κατάσταση της βαφής (θαμπωμένη αν δεν ήταν σε γκαράζ)
- Αν υπάρχουν τα αυτοκόλλητα (φεύγουν με το πλύσιμο)
- Η κατάσταση των αναρτήσεων. Το Yamaha XT 600E είχε μαλακές αναρτήσεις και ελατήρια και πολλοί αναβάτες κατέφευγαν σε αναβάθμιση με after market αναρτήσεις. Τα ΧΤ με αναρτήσεις WP (ή άλλου οίκου) έχουν σημαντικά καλύτερη συμπεριφορά και στην άσφαλτο και στο χώμα, αν και δύσκολα μπορεί να μειωθεί το φαινόμενο της ταλάντωσης του εμπρός συστήματος στα 120-150km/h.
- Η κατάσταση των δίσκων. Ελέγξτε τους δίσκους για αυλάκια, επειδή μπορεί να έχουν εμφανίσει πρόωρη φθορά.
- Μια συχνή βλάβη ήταν ότι κολλούσε το ρελέ της μίζας. Πληροφορηθείτε από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη αν έχει εμφανίσει τέτοιο πρόβλημα. Το σύμπτωμα είναι ότι δεν σταματά να γυρίζει η μίζα, κι αν ο αναβάτης δεν το καταλάβει του αδειάζει η μπαταρία.
- Μερικά από τα παλιότερα μοντέλα (πριν το ’96) έχουν ευαισθησία στα νερά της βροχής (κάνουν διακοπές και σβησίματα μέχρι να στεγνώσουν).
Σήμερα το Yamaha XT 600E παραμένει δημοφιλές καθώς πολλοί είναι οι αναβάτες που το προτιμούν ως all round οικονομικό μέσο μετακίνησης, ενώ με λάστιχα με τακούνια μπορεί να κάνει πρώτης τάξεως εκδρομικό enduro κι ας μην είναι ούτε το ελαφρύτερο, ούτε το δυνατότερο.
Ήταν της μόδας κάποια στιγμή η μετατροπή του Yamaha XT 600E σε super motard με ασφάλτινα ελαστικά και 17άρες ζάντες. Αν σας ενδιαφέρει αυτή η μετατροπή ελέγξτε την ποιότητα των aftermarket πραγμάτων που έχουν τοποθετηθεί.
Το Yamaha XT 600E αντικαταστάθηκε το 2003 από το Yamaha XT 660R
Πηγή: used-moto
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.