14.09.2020
Tο Kawasaki KLE 500 είναι ένα από τα μακροβιότερα μοντέλα στην Ελληνική αγορά, που έγινε ιδιαίτερα αγαπητό κυρίως επειδή ήταν γερό και αξιόπιστο, ενώ μια άλλη -ξεχασμένη πια- παράμετρος είναι ότι δεν εντασσόταν στο παλιό φορολογικό καθεστώς των τεκμηρίων
Το Kawasaki KLE 500 αν και δεν μπορούσε να καταταγεί ξεκάθαρα σε μια κατηγορία, ήταν ένα on-off με περισσότερο ασφάλτινο προορισμό, ωστόσο είχε εμπρός τροχό με την «εντουράδικη» διάσταση των 21in, χούφτες, αλουμινένια σχάρα και αλουμινένια προστατευτική ποδιά. Η χαμηλή απόσταση από το έδαφος όμως και η ανεπαρκής διαδρομή των αναρτήσεων για off-road οδήγηση έβαζαν γρήγορα τα όριά τους.
Στην πράξη το Kawsaki KLE 500 χρησιμοποιήθηκε ως μια μοτοσικλέτα πόλης, όπου το εύκολα διαχειρίσμο βάρος και οι καλές επιδόσεις του δικύλινδρου εν σειρά κινητήρα έκαναν τη μοτοσικλέτα πολύ πρακτική στην καθημερινή οδήγηση, ενώ με τη στάνταρ σχάρα μπορούσε και να μεταφέρει φορτίο. Βαθιά εντύπωση στην Ελληνα καταναλωτή έκανε η αξιοπιστία του δικύλινδρου κινητήρα και η μικρή απαίτηση σε επισκευές και γι’ αυτό πρόθυμα αγνόησε άλλα προβλήματα της μοτοσικλέτας, με κυριότερη την σκληρή σέλα που κουράζει τον αναβάτη, ενώ για τον συνεπιβάτη έχει ακόμη λιγότερο αφρώδες υλικό και κατηφορική κλίση.
Το μονό δισκόφρενο εμπρός έχει την τάση να «τραβά» το τιμόνι κατά το φρενάρισμα, ενώ η μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων προκαλούσε πλεύση της μοτοσικλέτας σε αλλαγές κατεύθυνσης με πολλά χιλιόμετρα.
Οι υποψήφιοι αγοραστές ενός μεταχειρισμένου KLE 500 θα πρέπει να έχουν υπόψη ότι τα πιο γνωστά προβλήματα που έχουν αναφερθεί είναι:
• Υψηλή κατανάλωση λαδιού, εφόσον ο αναβάτης συνηθίζει να δουλεύει τον κινητήρα στο υψηλό φάσμα στροφών
• Μέτρια ποιότητα πλαστικών που πιτσικάρουν στον ήλιο στα πρωιμότερα κυρίως μοντέλα
• Γρήγορη φθορά του τεντωτήρα της καδένας των εκκεντροφόρων
Τα πρώτο Kawasaki KLE 500 παρουσιάστηκε το 1991 (έγινε πολύ γνωστό με το χαρακτηριστικό μωβ χρώμα). Το 1996 αντικαταστάθηκε ο προβολέας με έναν με πιο σύγχρονη αισθητική, ενώ το 2002 άλλαξε ξανά ο προβολέας κι έγιναν μηχανικές αλλαγές που αφορούσαν τη μείωση ρύπων. Τέλος το 2005 άλλαξε για άλλη μια φορά ο προβολέας, τώρα μαζί με το εμπρός τμήμα του φέρινγκ. Πρακτικά όμως, πέρα από τους χρωματισμούς, οι αλλαγές στις μοτοσικλέτες ήταν πολύ μικρές χωρίς να αλλοιώσουν το χαρακτήρα της μοτοσικλέτας ποτέ.
Τα πρωιμότερα μοντέλα έχουν ονομαστική ισχύ 50Ps, τα πιο πρόσφατα μοντέλα όμως εξοπλίστηκαν με μια συστοιχία από τρεις καταλύτες πράγμα που μείωσε την δύναμη της μοτοσικλέτας και τις επιδόσεις της σημαντικά.
Αλλες εκδόσεις στις οποίες κυκλοφόρησε το μοντέλο είναι ως KLE 400 (εισαγωγή από Ιαπωνία) και ως KLE 250 κι αυτό με δικύλινδρο κινητήρα, γνωστό και ως Anhelo.
Πηγή: used-moto
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.