Η Ελληνική Αγορά Μοτοσυκλέτας την 10ετία της κρίσης (2010-2019) - 2ο μέρος
Άρθρο του Μιχάλη Μάρκου, MBA
07.07.2020
Πως κυμάνθηκαν οι τιμές και οι γκάμες των εταιρειών στην Ελληνική Αγορά την τελευταία 10ετία (2010-2019)
Το δεύτερο από τα τρία μέρη της επιστημονικής μελέτης του κ. Μιχάλη Μάρκου , MBA, διευθυντικού στελέχους - συμβούλου επιχειρήσεων και καθηγητή Διοίκησης Επιχειρήσεων/Marketing
Κάνοντας μια σύγκριση τιμών κάποιων μοντέλων που πουλιόντουσαν στην ελληνική αγορά στις αρχές της δεκαετίας αλλά και στο τέλος της (2019), διαπιστώνουμε ότι οι τιμές, παρόλο την οικονομική κρίση, αυξήθηκαν αντί να παραμείνουν σταθερές (ή να μειωθούν). Αρχίζοντας από τα πιο εμπορικά μοντέλα, η BMW πουλούσε το R1200 GS ADVENTURE το 2010 στα 14.827 € και ο αντικαταστάτης του (R1250 GS ADVENTURE) πωλούταν το 2019 στα 19.900 €, έχοντας μια αύξηση τιμής κατά +34,21 %. Σίγουρα μιλάμε για ένα ανανεωμένο μοντέλο (R1250 GS) με πολλά καινοτόμα στοιχεία και εξοπλισμό πάνω του, που θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν μια επιπλέον αύξηση στην τιμή του. Τις ίδιες αυξητικές τάσεις διαπιστώνουμε και σε ένα άλλο μοντέλο της BMW, το F800 R, που το 2010 πουλιόταν στα 8.128 € και το 2019 η τιμή του ήταν στα 9.900 € (αύξηση +21,80 %).
Η Honda που είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά -31,73 % μέσα στην δεκαετία, ακολούθησε μια διαφορετική τιμολογιακή πολιτική για το best seller της στην κατηγορία των scooter, με το SH 300i ABS TOP BOX. Η τιμή του παρέμεινε αμετάβλητη και το 2010 και το 2019, ενώ για το μικρότερο SH 150i ABS TOP BOX, η τιμή του αυξήθηκε κατά 12,08% (2019 vs 2010).
Η Kasawaki σε 3 μοντέλα της που πουλούσε και το 2010 και το 2019, οι τιμές της αυξήθηκαν, με το VERSYS 650 ABS να παίρνει μια αύξηση +9,31 %, το GTR 1400 ABS να έχει μια αύξηση +26,68 % και το ZZR 1400 ABS μια αύξηση +31,11%.
Η Kymco στο scooter της το AGILITY 125, αύξησε την τιμή του (2019 vs 2010) κατά +11,80 %, όπως ακριβώς έπραξε και η Piaggio με το VESPA GTS 300 SUPER, αυξάνοντας την τιμή του κατά +11,80%. Παρόμοια τιμολογιακή πολιτική ακολούθησε και η Sym, αυξάνοντας τις τιμές στα scooter της, SYMPHONY 50, SYMPHONY 125 και CITYCOM 300, που πουλούσε και το 2010 και το 2019 κατά +15,38%, +14,75% και +4,58%, αντίστοιχα.
Ίδιες αυξητικές τάσεις στη τιμή τους είχαν και 3 μοντέλα της Suzuki, το DL 650 V-STROM ABS με αύξηση +19,75%, το BURGMAN 400 με αύξηση +13,65% και το GSXR 1000 ABS με αύξηση +28,58%. Τέλος, την ίδια τιμολογιακή πολιτική ακολούθησε και η Yamaha για 2 μοντέλα της που πουλούσε καθ’ όλη την διάρκεια της δεκαετίας που μας πέρασε. Στο T MAX 500 η τιμή του αυξήθηκε κατά +8,68% ενώ για το sport tourer FJR 1300 ABS, η τιμή του αυξήθηκε κατά +13,57%. Σίγουρα και στην περίπτωση του T-MAX μιλάμε για ένα ανανεωμένο μοντέλο (T MAX 530 ABS) με πολλά καινοτόμα στοιχεία και εξοπλισμό πάνω του, που θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν μια επιπλέον αύξηση στην τιμή του.
Στον αντίποδα, υπήρχαν κάποια μοντέλα (κυρίως μη εμπορικά) που είδαν την τιμή τους να μειώνεται, όπως το Aprilia RS 125 (μείωση -6,97% σε σύγκριση με την τιμή που είχε στην αρχή της δεκαετίας), το Honda GL 1800 Goldwing ABS (με μείωση -10,32%), και το παρωχημένο Peugeot Satelis 500 (με μείωση -28,62%).
Πίνακας 5. Σύγκριση Τιμών Μοτοσυκλετών/Δικύκλων (ίδιων μοντέλων) του 2010 vs 2019 στην Ελληνική Αγορά
ΜΟΝΤΕΛΑ | 2010 | 2019 | Δ% |
APRILIA TUONO 1000 FACTORY | 14800 | 19060 | 28,78% |
APRLIA RS 125 | 5020 | 4670 | -6,97% |
BMW F800 R | 8128 | 9900 | 21,80% |
BMW R1200 GS ADVENTURE (2010) BMW R1250 GS ADVENTURE (2019) |
14827 |
19900 |
34,21% |
DUCATI MONSTER 696 (2010) DUCATI MONSTER 797 (2019) |
8990 |
9950 |
10,68% |
DUCATI MONSTER 1100 (2010) DUCATI MONSTER 1200 (2019) |
12490 |
16200 |
29,70% |
HARLEY DAVIDSON XL 1200 SPORTSTER ROADSTER | 13900 | 13890 | -0,07% |
HONDA CBF 125 | 2340 | 2820 | 20,51% |
HONDA GL 1800 GOLDWING ABS | 31000 | 27800 | -10,32% |
HONDA SH 150i ABS TOP BOX | 3560 | 3990 | 12,08% |
HONDA SH 300i ABS TOP BOX | 5430 | 5430 | 0,00% |
HUSQVARNA TE 250 | 8350 | 9690 | 16,05% |
KAWASAKI VERSYS 650 ABS | 7950 | 8690 | 9,31% |
KAWASAKI GTR 1400 ABS | 14990 | 18990 | 26,68% |
KAWASAKI ZZR 1400 ABS | 13950 | 18290 | 31,11% |
KTM 250 SX | 7490 | 8690 | 16,02% |
KYMCO AGILITY 125 | 1695 | 1895 | 11,80% |
MOTO GUZZI V7 | 8110 | 8980 | 10,73% |
PEUGEOT SATELIS 500 | 5450 | 3890 | -28,62% |
PIAGGIO VESPA GTS 300 SUPER | 4330 | 4560 | 5,31% |
SUZUKI DL 650 V-STROM ABS | 7595 | 9095 | 19,75% |
SUZUKI BURGMAN 400 | 6595 | 7495 | 13,65% |
SUZUKI GSXR 1000 ABS | 13995 | 17995 | 28,58% |
SYM SYMPHONY 50 | 1495 | 1725 | 15,38% |
SYM SYMPHONY 125 | 1695 | 1945 | 14,75% |
SYM CITYCOM 300 | 3820 | 3995 | 4,58% |
TRIUMPH TIGER 1050 ABS (2010) TRIUMPH TIGER 1200 XRX (2019) |
12490 |
17590 |
40,83% |
YAMAHA YZ 250F | 8250 | 9600 | 16,36% |
YAMAHA T MAX 500 ABS (2010) YAMAHA T MAX 530 ABS (2019) |
10950 |
11900 |
8,68% |
YAMAHA FJR 1300 ABS | 19900 | 22600 | 13,57% |
Γενικότερα, διαπιστώνεται ότι οι περισσότερες εταιρείες προέβησαν σε αυξήσεις στον τιμοκατάλογο τους κατά την διάρκεια της δεκαετίας (2010 vs 2019), κάτι το οποίο είναι απόλυτα φυσιολογικό, μιας και η αγορά εξελίσσεται, τα μοντέλα εξελίσσονται και βελτιστοποιούνται, τα λειτουργικά & διαχειριστικά κόστη αυξάνονται και βέβαια να μην ξεχνάμε ότι μέσα στην δεκαετία υπήρξαν 2 αυξήσεις στο συντελεστή ΦΠΑ, η μια το 2010 (από 21% πήγε στο 23%) και η δεύτερη το 2016 (από το 23% πήγε στο 24%).
Επιπροσθέτως, έχει ενδιαφέρον να δούμε και τον παρακάτω συγκριτικό πίνακα, όπου βλέπουμε και εδώ τις αυξητικές τάσεις των τιμών στα καινούργια μοντέλα που αντικαθιστούσαν κάποια παλαιότερα που δεν παράγονται πλέον. Αφορά μοντέλα που ο καταναλωτής έβρισκε στην ελληνική αγορά μοτοσυκλέτας/δικύκλου το 2010 και τώρα στο τέλος της δεκαετίας, βρίσκει παρεμφερείς (αν όχι παρόμοιες) προτάσεις (στην ίδια κατηγορία).
Πίνακας 6. Σύγκριση Τιμών Μοτοσυκλετών/Δικύκλων (αντικαταστατριών/παρεμφερών μοντέλων) του 2010 vs 2019 στην Ελληνική Αγορά
ΜΟΝΤΕΛΑ | 2010 | 2019 | Δ% |
BMW F 800 GS | 9889 | 28,43 % | |
BMW F 850 GS | 12700 | ||
HONDA VARADERO 1000 ABS | 12050 | 24,40 % | |
HONDA AFRICA CRF 1000 ABS | 14990 | ||
SUZUKI SFV 650 GLADIUS | 6795 | 1,47 % | |
SUZUKI SV 650 ABS | 6895 | ||
SYM CITYCOM 300 | 3820 | 28,14 % | |
SYM CRUISYM 300 | 4895 | ||
KYMCO DOWNTOWN 300 | 4690 | 14,93 % | |
KYMCO DOWNTOWN 350 | 5390 | ||
KAWASAKI ER 6N ABS | 7340 | 8,86 % | |
KAWASAKI NINJA 650 ABS | 7990 | ||
YAMAHA TDM 900ABS | 9480 | 17,61 % | |
YAMAHA TRACER 900 | 11150 |
Η BMW προσέφερε στο αγοραστικό κοινό το 2010 το on-off μοντέλο της (F 800GS) στα 9889 €, ενώ το 2019, η BMW προσφέρει το ανανεωμένο F 850 GS στα 12700 € έχοντας μια τιμή, αυξημένη κατά +28,43 %. Το ίδιο συμβαίνει και με την Honda, η οποία το 2010 πουλούσε ένα από τα best seller της κατηγορίας Adventure (on-off), το VARADERO 1000 ABS, στα 12050 €. Το 2019, το αγοραστικό κοινό έχει να επιλέξει το καινούργιο AFRICA CRF 1000 ABS στα 14990 €, μια τιμή που είναι αυξημένη κατά +24,40%.
Η SYM το 2010 προσέφερε το scooter CITYCOM 300 στα 3820 €, ενώ το 2019 πρόσφερε το ανανεωμένο CRUISYM 300 στα 4.895 € (μια αύξηση +28,14%). Ίδιο σκηνικό και με την Kymco όπου το αξιόπιστο DOWNTOWN 300 το πουλούσε στις αρχές της δεκαετίας στην τιμή των 4690 €, ενώ το DOWNTOWN 350 πουλιέται το 2019 στα 5390 € (μια αύξηση +14,93 %). H Kawasaki είχε στην αγορά το μοντέρνο γυμνό (τότε) ER 6N ABS και η τιμή του ήταν στα 7340 €, και εν έτη 2019 η εταιρεία πρόσφερε στο αγοραστικό του κοινό, το ανανεωμένο NINJA 650 ABS στην τιμή των 7990 € (μια αύξηση της τάξης του +8,86 %). Τέλος, η Yamaha με το best seller TDM 900ABS το πουλούσε τότε στην τιμή των 9480 € και τώρα ο καταναλωτής μπορεί να επιλέξει το καινούργιο TRACER 900 στα 11150 € (μια αύξηση 17,61%).
Εν αντίθεση με τις άλλες εταιρείες, η Suzuki κατάφερε και διατήρησε την τιμή στα ίδια επίπεδα για ένα μοντέλο της (το αξιόλογο αλλά παρεξηγημένο) SFV 650 GLADIUS. Η εν λόγω μοτοσυκλέτα κόστιζε το 2010, 6795 € και το 2019 η Suzuki κοστολογούσε το καινούργιο SV 650 ABS στα 6895 € (μια ελαφριά αύξηση της τάξης του 1,47%).
Όσον αφορά τις γκάμες των μοτοσυκλετών/δικύκλων στην ελληνική αγορά την τελευταία δεκαετία, διαπιστώνεται ότι οι κάποιες εισαγωγικές εταιρείες προέβησαν σε μειώσεις των μοντέλων τους που προσφέρουν στην ελληνική αγορά και κάποιες άλλες προέβησαν σε αυξήσεις των προσφερόμενων μοντέλων τους. Πιο συγκεκριμένα, για τις τοπ 10 εταιρείες σε πωλήσεις στην δεκαετία που μας πέρασε, βλέπουμε ότι η SYM αύξησε τα μοντέλα της από τα 18 που πρόσφερε το 2010, στα 30 το 2019 (μια αύξηση +66,7%) κάτι που προφανώς και ανταμείφτηκε με την πρωτιά της στην ελληνική αγορά την τελευταία δεκαετία. Επίσης η Daytona που είχε μόνο 4 μοντέλα στην γκάμα της το 2010, το 2019 πρόσφερε στο αγοραστικό κοινό 19 μοντέλα (εντυπωσιακή αύξηση +375 %), κάτι που της έδωσε για το 2019 και την πρωτιά στην κατηγορία των μοτοσυκλετών με το Τ310.
Πίνακας 7. Σύνολο Προσφερόμενων Μοντέλων στην Ελληνική Αγορά το 2010 και το 2019 (από το τοπ 10 εταιρειών)
ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΝΤΕΛΩΝ* | |||
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | 2010 | 2019 | Δ% |
SYM | 18 | 30 | 66,7% |
HONDA | 33 | 39 | 18,2% |
PIAGGIO | 29 | 12 | -58,6% |
ΥΑΜΑΗΑ | 41 | 41 | 0,0% |
KYMCO | 27 | 18 | -33,3% |
DAYTONA | 4 | 19 | 375,0% |
APRILIA | 32 | 13 | -59,4% |
KAWASAKI | 27 | 28 | 3,7% |
SUZUKI | 22 | 15 | -31,8% |
BMW | 9 | 13 | 44,4% |
* -Δεν συμπεριλαμβάνονται τα ATV οχήματα -Δεν περιλαμβάνονται οι επιπλέον διάφορες εκδόσεις του ίδιου μοντέλου δικύκλου/μοτοσυκλέτας που μπορεί να προσφέρονται στην Ελληνική αγορά |
Η Honda προσέφερε το 2010, 33 μοντέλα ενώ το 2019 προσέφερε 39 (αύξηση +18,2%), η Piaggio προσέφερε 29 μοντέλα το 2010 ενώ το 2019 προσέφερε 12 (μείωση -58,6%), η Yamaha προσέφερε τον ίδιο αριθμό μοντέλων και το 2010 και το 2019 (41), η Kymco προσέφερε 27 μοντέλα το 2010 ενώ το 2019 προσέφερε 18 (μείωση -33,3%), και η Daytona προσέφερε μόλις 4 μοντέλα το 2010 ενώ το 2019 προσέφερε 19 μοντέλα (αύξηση +375 %). Συνεχίζοντας, η Aprilia είχε την μεγαλύτερη μείωση από τις εταιρείες που βρίσκονται στο τοπ 10 των πωλήσεων της δεκαετίας, μιας και το 2010 η εταιρεία πρόσφερε στο αγοραστικό κοινό 32 μοντέλα, ενώ το 2019 πρόσφερε μόνο 13 (μείωση -59,4%). Η Kawasaki είχε τον ίδιο σχεδόν αριθμό μοντέλων που πρόσφερε στην ελληνική αγορά και το 2010 και το 2019 (27 έναντι 28), η δε Suzuki μείωσε τον αριθμό των προσφερόμενων μοντέλων της κατά 7 τεμάχια (το 2010 πρόσφερε 22 μοντέλα, σε αντίθεση με το 2019 που πρόσφερε 15). Η 10η ΒMW είχε μια αύξηση των προσφερόμενων μοντέλων στην ελληνική αγορά το 2019, σε σχέση με το 2010 (9 μοντέλα πρόσφερε το 2010 και 13 πρόσφερε το 2019).
Τέλος, άξιο αναφοράς, είναι η αύξηση της γκάμας των μοντέλων που πρόσφερε η εταιρεία Benelli την τελευταία δεκαετία (από 1 μοντέλο που πρόσφερε το 2010, το 2019 πρόσφερε 6), όπως επίσης και της Royal Enfield (2 μοντέλα που πρόσφερε το 2010, το 2019 πρόσφερε 6), κάτι το οποίο είναι και ενδεικτικό των νέων τάσεων που θα επικρατήσουν από τις κατασκευάστριες εταιρίες στα νέα δεδομένα της παγκόσμιας προσφοράς & ζήτησης μοτοσυκλετών/δικύκλων και θα επηρεάσει και την ελληνική αγορά.
Ενδιαφέρον, έχει και η ανάλυση των προσφερόμενων μοντέλων που είχαν οι εισαγωγικές εταιρείες στην φαρέτρα τους και σε ποιες κατηγορίες (κυβικών εκατοστών και χρημάτων) υπαγόντουσαν στην αρχή της δεκαετίας (2010) αλλά και στο τέλος αυτής (2019). Αρχίζοντας από την πρωταθλήτρια των ταξινομήσεων για την τελευταία δεκαετία, SYM, βλέπουμε ότι ενώ το 2010 η γκάμα της εστίαζε στα μικρά κυβικά έως τα 200κε, ενώ το 2019 η γκάμα της επεκτάθηκε και καλύπτει μεγαλύτερο εύρος και μπορεί να καλύψει περισσότερες αγοραστικές ανάγκες (που προφανώς μεταφράζεται και σε περισσότερες πωλήσεις για την εταιρεία).
Πίνακας 8. Προσφερόμενα μοντέλα SYM ανά κατηγορία κυβικών και κόστους κτήσης στην Ελληνική Αγορά (2010 vs 2019)
Η Honda προσέφερε καθ’ όλη την διάρκεια της δεκαετίας μια ευρεία γκάμα μοντέλων για να καλύψει σχεδόν όλες τις ανάγκες του απαιτητικού αγοραστικού κοινού της. Οι διαφορές που εντοπίζονται είναι ότι η εταιρεία πλέον εστιάζει περισσότερο την προσοχή της στα μικρά κυβικά (έως 200κε) και σε τιμές που κυμαίνονται μεταξύ των 2000-4000€ (10 μοντέλα προσφερόντουσαν το 2019 έναντι 6 το 2010). Επίσης μια ακόμα αξιοπρόσεκτη αλλαγή στην γκάμα της Honda είναι η παρουσία περισσότερων μοντέλων στην ανοδική & εμπορική κατηγορία των 401-500κε, με παρουσία 5 μοντέλων το 2019 σε σχέση με το 1 μοντέλο που πρόσφερε το 2010 σε αυτή την κατηγορία, όπως επίσης και ο τετραπλασιασμός των προσφερόμενων μοντέλων στην κατηγορία των 251-300κε (1 μοντέλο πρόσφερε το 2010 και το 2019 πρόσφερε 4).
Πίνακας 9. Προσφερόμενα μοντέλα Honda ανά κατηγορία κυβικών και κόστους κτήσης στην Ελληνική Αγορά (2010 vs 2019)
H Piaggio συρρίκνωσε την παρουσία της στην ελληνική αγορά την τελευταία δεκαετία, μειώνοντας την γκάμα της κατά -58,6%. Στην κατηγορία των κυβικών έως 200κε μείωσε τα μοντέλα της (από 16 μοντέλα που πρόσφερε το 2010, το 2019 πρόσφερε 7), έμεινε χωρίς εκπρόσωπο στην κατηγορία των 201-250κε & 351-400κε, και υποδιπλασίασε την παρουσία της στη κατηγορία 251-300κε (από 4 που πρόσφερε το 2010, το 2019 πρόσφερε 2).
Πίνακας 10. Προσφερόμενα μοντέλα Piaggio ανά κατηγορία κυβικών και κόστους κτήσης στην Ελληνική Αγορά (2010 vs 2019)
Πίνακας 11. Προσφερόμενα μοντέλα Yamaha ανά κατηγορία κυβικών και κόστους κτήσης στην Ελληνική Αγορά (2010 vs 2019)
Η Yamaha δεν μείωσε καθόλου τον αριθμό των μοντέλων της στην ελληνική αγορά, και είναι η μοναδική εταιρεία που έχει κάποια εκπρόσωπο σε όλες τις κατηγορίες των κυβικών εκατοστών το 2019, σε αντίθεση με το 2010 που ήταν απούσα σε 2 κατηγορίες. Αύξησε την παρουσία της στην κατηγορία έως 200κε (από 16 που πρόσφερε το 2010, το 2019 πρόσφερε 18), μείωσε την παρουσία της στην κατηγορία 201-250κε (από 6 που πρόσφερε το 2010, το 2019 πρόσφερε μόνο 2), και ένταξε 3 νέα μοντέλα στην κατηγορία των 251-300κε & 301-400κε. Επίσης, στην κατηγορία των 751-1000κε (από τις πιο δημοφιλείς στην Ευρώπη), αύξησε σημαντικά την παρουσία της (από 4 μοντέλα που πρόσφερε το 2010, το 2019 πρόσφερε 7), ενώ στην μεγαλύτερη κατηγορία κυβικών (1001κε και πάνω), μείωσε την παρουσία της από 6 μοντέλα που πρόσφερε το 2010, σε μόλις 2 το 2019.
Πίνακας 12. Προσφερόμενα μοντέλα Kymco ανά κατηγορία κυβικών και κόστους κτήσης στην Ελληνική Αγορά (2010 vs 2019)
Η Kymco παρόλο που είχε και εκείνη μια μείωση στα μοντέλα που πρόσφερε στην ελληνική αγορά στις αρχές και στο τέλος της δεκαετίας, το 2019 διεύρυνε την παρουσία της σε κατηγορίες που πριν δεν είχε παρουσία (κατηγορίες κυβικών εκατοστών 301-350κε και 351-400κε). Η σημαντικότερη μείωση μοντέλων πραγματοποιήθηκε στην ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία (κυρίως λόγω της οικονομικής κρίσης) των κυβικών εκατοστών έως 200κε (και στο εύρος τιμών έως 2000€), όπου η εταιρεία πρόσφερε το 2010 23 μοντέλα, ενώ το 2019 πρόσφερε μόνο 11.
Πίνακας 13. Προσφερόμενα μοντέλα Daytona ανά κατηγορία κυβικών και κόστους κτήσης στην Ελληνική Αγορά (2010 vs 2019
Η εταιρεία Daytona εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο την οικονομική κρίση και την παγκόσμια τάση της αγοράς για φτηνά και αξιόπιστα δίκυκλα κυρίως στην κατηγορία 301-351 κυβικών εκατοστών. Η εταιρεία στην αρχή της δεκαετίας είχε μόνο 4 μοντέλα να προσφέρει στο αγοραστικό κοινό (όλα ήταν έως 200κε) και το 2019 διεύρυνε την γκάμα της έτσι ώστε να καλύψει περισσότερες ανάγκες του αγοραστικού κοινού. Αποτέλεσμα της στρατηγικής αυτής, είναι η κατάκτηση της κορυφής σε ταξινομήσεις (μόλις σε ένα χρόνο από την παρουσία της) της κατηγορίας των μοτοσυκλετών (Τ310) στην ελληνική αγορά.
H Aprilia (πίνακας 14) είχε την μεγαλύτερη μείωση από τις εταιρείες που βρίσκονται στο τοπ 10 των πωλήσεων της δεκαετίας, μιας και το 2010 η εταιρεία πρόσφερε στο αγοραστικό κοινό 32 μοντέλα, ενώ το 2019 πρόσφερε μόνο 13 μοντέλα. Η εταιρεία έπαψε να εκπροσωπείται στην κατηγορία των κυβικών εκατοστών 201-250κε και 251-300κε (είχε αξιόλογες προτάσεις scooter σε αυτή την κατηγορία), όπως επίσης και στις κατηγορίες κυβικών εκατοστών 401-500κε και 501-750κε.
Η Kawasaki (πίνακας 15) είχε τον ίδιο σχεδόν αριθμό μοντέλων που πρόσφερε στην ελληνική αγορά το 2010 και το 2019 (27 έναντι 28). Η κυριότερη διαφορά είναι η παρουσία περισσότερων μοντέλων στην κατηγορία των 251-300κε, με παρουσία 3 μοντέλων το 2019 σε σχέση με κανένα που πρόσφερε το 2010 σε αυτή την κατηγορία, όπως επίσης και στην κατηγορία 351-400κε (κανένα μοντέλο δεν πρόσφερε το 2010 και το 2019 πρόσφερε 2).
Πίνακας 14. Προσφερόμενα μοντέλα Aprilia ανά κατηγορία κυβικών και κόστους κτήσης στην Ελληνική Αγορά (2010 vs 2019)
Πίνακας 15. Προσφερόμενα μοντέλα Kawasaki ανά κατηγορία κυβικών και κόστους κτήσης στην Ελληνική Αγορά (2010 vs 2019)
Πίνακας 16. Προσφερόμενα μοντέλα Suzuki ανά κατηγορία κυβικών και κόστους κτήσης στην Ελληνική Αγορά (2010 vs 2019)
Όσον αφορά την Suzuki, η εταιρεία βλέπουμε ότι μείωσε σημαντικά την παρουσία της στην κατηγορίες κυβικών εκατοστών 501-750κε και εκείνη των 1000κε και άνω. Στην πρώτη κατηγορία το 2010 η εταιρία πρόσφερε 8 μοντέλα, ενώ το 2019 πρόσφερε μόνο 3 μοντέλα, ενώ για την δεύτερη κατηγορία το 2010 η Suzuki είχε 3 μοντέλα να καλύψει τα αγοραστικές ανησυχίες των καταναλωτών, ενώ το 2019 είχε μόνο ένα μοντέλο προς διάθεση σε αυτή την κατηγορία.
Πίνακας 17. Προσφερόμενα μοντέλα BMW ανά κατηγορία κυβικών και κόστους κτήσης στην Ελληνική Αγορά (2010 vs 2019)
Τέλος, η BMW πάντοτε πρόσφερε μοντέλα premium στο αγοραστικό κοινό όλα τα προηγούμενα χρόνια για αυτό και δεν είχε ποτέ στην γκάμα της μοντέλα μικρότερα των 500κε (στην σύγχρονη ιστορία της εκτός από ελάχιστες εξαιρέσεις) όπως επίσης και θεωρούνταν πολύ ακριβά. Αποτέλεσμα αυτών, ήταν το 2010 η εταιρεία να προσφέρει 9 μοντέλα και η πλειονότητα των προτάσεων της (4 σε σύνολο) να είναι πάνω από τα 1000κε (και να κοστίζουν πάνω από τα 12.000 €). Το 2019, και αφού αφουγκράστηκε την παγκόσμια αγορά (οικονομική κρίση και την παγκόσμια τάση της αγοράς για φτηνά και αξιόπιστα δίκυκλα κυρίως στην κατηγορία 301-351 κυβικών εκατοστών), πρόσφερε μοντέλα στην συγκεκριμένη (ανοδική & εμπορική) κατηγορία. Η εταιρεία το 2010 δεν είχε κανένα εκπρόσωπο στις μικρότερες κατηγορίες κυβικών εκατοστών (αλλά και κόστους τιμών) και το 2019 πρόσφερε 3 μοντέλα στις κατηγορίες 301-350κε & 351-400κε. Επίσης, αύξησε τις επιλογές του αγοραστικού κοινού στην κατηγορία των 751-1000κε, όπου το 2010 πρόσφερε 2 μοντέλα, ενώ το 2019 πρόσφερε 5 μοντέλα (και σε διάφορες εκδόσεις και σε διάφορα εύρη τιμών).
Επιπλέον, αυτό που διαπιστώνουμε είναι ότι το 2010 υπήρχαν ενδιαφέρουσες προτάσεις για το αγοραστικό κοινό, κάτι το οποίο στο τέλος της δεκαετίας δεν το συναντάμε. Παραδείγματος χάριν, το 2010 υπήρχαν 3 αξιόλογα μοντέλα της Suzuki, το Bandit 1250S ABS, το μικρό αδελφάκι του (το 650S ABS), και το GSR 600 ABS που προσφερόντουσαν στις εκπληκτικές τιμές των 7995 € το πρώτο, στα 5995€ το δεύτερο και το τρίτο αντίστοιχα. Επίσης τo εκπληκτικό Aprilia Tuono 1000R πουλιόταν στα 10850 €, το αξιόλογο Gagiva Raptor 650 στα 4950 €, το δε value for money Kawasaki KLE 500 στα 5290 €. Σίγουρα οι εποχές αλλάζουν, και σίγουρα οι διάφορες κρίσεις (οικονομικές, περιβαλλοντικές και προσφάτως υγειονομικές) αναθεωρούν τις αγοραστικές προτιμήσεις των αγοραστών αλλά και των στρατηγικών κινήσεων των κατασκευαστών.
Γενικότερα, διαπιστώνουμε ότι κάποιες εταιρείες εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο τα νέα δεδομένα που δημιουργήθηκαν λόγω της οικονομικής κρίσης και πρόσφεραν στο καταναλωτικό κοινό, περισσότερες και οικονομικότερες προτάσεις, αυξάνοντας το μερίδιο τους στην αγορά. Επίσης αξιοπρόσεκτο είναι η ανυπαρξία πολλών επιλογών στην αναδυομένη κατηγορία των 301-350κε (και σε δεύτερο βαθμό στην κατηγορία 351-400κε), όπως επίσης και την σχεδόν παντελή ανυπαρξία ηλεκτροκινήτων μοντέλων στην αγορά, σε αντίθεση με την αγορά του αυτοκινήτου, όπου δειλά-δειλά εμφανίζονται αρκετοί κατασκευαστές που προσφέρουν κάποια αμιγώς κινούμενα ηλεκτρικά οχήματα.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.