21.05.2020
Τo Suzuki GSX 1300R Hayabusa πρώτης γενιάς παρουσιάστηκε το 1999 και είναι ένα μοντέλο σταθμός στην ιστορία των μοτοσικλετών σπορ τουρισμού. Είναι άλλωστε η μοτοσικλέτα που μας έμαθε να διαβάζουμε αριθμούς τελικής άνω των 300km/h
Ο κινητήρας τ ων 1.299cc έχει αποδειχθεί εξαιρετικά ανθεκτικός και αξιόπιστος, ο ψεκασμός έχει ωραία απόκριση και η κατανάλωσή του παραμένει λογική, εφόσον ο αναβάτης κινείται με λογικές ταχύτητες. Ταυτόχρονα έχει ανεξάντλητες δυνατότητες να καλύψει πολύ μεγάλες αποστάσεις με πολύ μεγάλη ευκολία.
Καθώς όμως είναι μια μοτοσικλέτα sport touring οι αναρτήσεις του έχουν μαλακότερη ρύθμιση από αυτή που θα περίμενε κανείς από μια supersport μοτοσικλέτα με την οποία τη συγκρίνεις αναπόφευκτα αφού στην ευθεία το Suzuki GSX 1300R Hayabusa είναι γρηγορότερο. Ετσι η οδική του συμπεριφορά δεν είναι αντίστοιχη με αυτή ενός supersport 1000cc, ενώ στα φρένα βυθίζεται αρκετά και έχει νευρική συμπεριφορά. Τα ίδια τα φρένα χάνουν την αίσθησή τους μετά από μερικά δυνατά φρεναρίσματα, πράγμα που έχει οδηγήσει αρκετούς αναβάτες στην έρευνα για αναβάθμιση τόσο των φρένων όσο και των αναρτήσεων με aftermarket.
Και αυτή η αναβάθμιση συχνά είναι αναπόφευκτη αν ο ιδιοκτήτης έχει ψαχτεί με τη βελτίωση του κινητήρα κι έχει ζωντανέψει τις επιδόσεις ακόμη περισσότερο! Μια και μιλάμε για βελτίωση πρέπει να ειπωθεί ότι το Hayabusa είναι η αγαπημένη μοτοσικλέτα των βελτιωτών και κάνει μια λαμπρή καριέρα στους αγώνες dragster χάρη στην ανθεκτικότητα του κινητήρα αλλά και τις αναπάντεχα μεγάλες επιδόσεις που μπορεί να επιτύχει.
Διαβάστε εδώ το αφιέρωμα στο Suzuki Hayabusa
Η θέση οδήγησης είναι αρχοντική συγκρινόμενη με supersport και είναι σίγουρα εξαιρετικά φιλική για τον αναβάτη που περνάει πολλές ώρες πάνω στη σέλα της. Ο συνεπιβάτης έχει κι αυτός μια φιλόξενη θέση στη διάθεσή του με χειρολαβή και η προστασία από τον αέρα είναι εξαίρετη ιδίως με την τοποθέτηση μιας aftermarket ελαφρώς υψηλότερης ζελατίνας.
Η Suzuki κράτησε το Hayabusa πολλά χρόνια σχεδόν χωρίς αλλαγές στη γκάμα της. Μόνο το 2003 τοποθέτησε 32bit εγκέφαλο για καλύτερη διαχείριση του κινητήρα, ελαφρύτερη γεννήτρια και νέα εξάτμιση, ενώ το πιρούνι και οι δαγκάνες απέκτησαν χρυσό χρώμα. Το 2005 τα φλασάκια έγιναν clear lense ακολουθώντας τη μόδα.
Τα σημεία προσοχής εφόσον ενδιαφέρεται κανείς να αγοράσει ένα μεταχειρισμένο Suzuki GSX1300R Hayabusa είναι τα εξής:
- Τα περιφερειακά του Suzuki GSX1300R Hayabusa πρώτης γενιάς είχαν μικροατέλειες στο φινίρισμα που μεταφράζεται σε θαμπάδα στα πλαστικά, σκουρίτσες ή αποχρωματισμούς στις ανοδιώσεις, εκτός κι αν η μοτοσικλέτα μένει καλά προφυλαγμένη σε γκαράζ.
- Η μεγάλη ισχύς των 175 ονομαστικών ίππων συνεπάγεται γρηγορότερη φθορά των ελαστικών και των αλυσίδων κίνησης. Τα ρουλεμάν του πίσω τροχού ζορίζονται κι αυτά πολύ περισσότερο σε σχέση με άλλες μοτοσικλέτες και θέλουν συχνό έλεγχο.
- Εχει δημιουργηθεί μια μεγάλη σειρά από aftermarket εξοπλισμό (εξατμίσεις, ζελατίνες, αναρτήσεις, φρένα) που προσθέτουν στην αξία του Suzuki GSX1300R Hayabusa
Χρώματα
1999. Κωδικός χρονιάς Υ. Silver/Copper Brown, Black/Gray, Red/Black.
2000. Κωδικός χρονιάς Χ. Blue/Silver, Red/Silver, Silver.
2001. Κωδικός χρονιάς Κ1. Blue/Silver, Black/Silver.
2002. Κωδικός χρονιάς Κ2. Blue/Black, Silver/Gray, Midnight Black (Limited Edition).
2003. Κωδικός χρονιάς Κ3. Silver/Gray, Black/Gray, Black, Midnight Black (Καναδική Limited Edition), Golden Orange (Αμερικάνικη 40th Anniversary model).
2004. Κωδικός χρονιάς Κ4. Blue/Silver, Black/Purple, Αμερικάνικη Limited Red.
2005. Κωδικός χρονιάς Κ5. Blue/Silver, Black/Gray, Red/Black.
2006. Κωδικός χρονιάς Κ6. Blue/Silver, Black/Gray, Red/Black, White/Silver (Limited Edition).
2007. Κωδικός χρονιάς Κ7. Black, Blue, Red
Το μοντέλο αντικαταστάθηκε το 2008 από το νέο και βελτιωμένο Suzuki GSX 1300R Hayabusa με τον κινητήρα των 1.340cc.
πηγή: used-moto
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.