05.03.2020
Μπορεί να πουλήθηκαν 60,1 εκατομμύρια δίκυκλα το 2019 αλλά σημειώθηκε πτώση 2,1% σε σχέση με το 2018
Σύμφωνα με το motorcyclesdata.com αιτία της πτώσης είναι η μείωση των πωλήσεων στην Ινδία κατά 3 εκατομμύρια. Αντ΄αυτού, οι πωλήσεις στην Ευρώπη στην Κίνα και τις χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας (Βιετνάμ, Ινδονησία, Καμπότζη, Λάος, Μαλαισία, Μπρουνέι, Μιανμάρ, Σιγκαπούρη, Ταϊλάνδη, Φιλιππίνες) αυξήθηκαν.
Αφού αναλύσαμε τις πωλήσεις στην Ευρώπη, ας δούμε πως εξελίχθηκαν τα πράγματα και στην παγκόσμια αγορά. Οι αριθμοί λένε πως χάθηκαν 1,6 εκατομμύρια πωλήσεις και από τις 61,7 εκατ. του 2018, “πέσαμε” στις 60,1 εκατ. πωλήσεις. Μια πτώση της τάξης του 2,6% που σταματά την αύξηση του 2017 και του 2018.
Το 2016 επηρεάστηκε από τη νέα νομοθεσία ταξινομήσεων scooter και μοτοσυκλετών στην Κίνα. Από την μία αυξήθηκαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών και μοτοποδηλάτων κυρίως. Από την άλλη όμως πουλήθηκαν 5 εκατομμύρια λιγότερα δίκυκλα. Η συνέχεια όμως ήταν πολύ καλύτερη, αφού τα δύο χρόνια που ακολούθησαν σημειώθηκε σημαντική αύξηση.
2019 όλοι “πάνω” η Ινδία “κάτω”
Στην Κίνα σημειώθηκε αύξηση 1,3 εκατομμυρίων μονάδων και στην Ευρώπη 1,7. Αν απομονώσουμε τις πωλήσεις στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης η αύξηση σταμάτησε στο 7,9% .
Στις χώρες τις ASEΑΝ το ποσοστό ήταν +5,3%. Η συγκεκριμένη περιοχή είναι πολύ σημαντική αφού πωλήθηκαν 13,7 εκατ. δίκυκλα που αντιπροσωπεύει το 23% της παγκόσμιας αγοράς.
Όλα αυτά δεν ήταν δυνατό να αντισταθμίσουν την πτώση που καταγράφηκε στην Ινδία. Με 19 εκατομμύρια πωλήσεις είναι η μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο, αλλά το 2019 σημείωσε πτώση 19% που μεταφράζεται σε 3,1 εκατ. λιγότερες μονάδες. Οι χαμένες ήταν οι τοπικές μάρκες. Η Royal Enfield με -16%, η Hero με -14%, η Bajaj με -12% και η TVS με -10% είναι οι πιο γνωστές εταιρείες στο ευρωπαϊκό κοινό που σημείωσαν πτώση πωλήσεων.
70% μέχρι 125 κ.εκ.
Μετά την Ινδία, η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά είναι η Κίνα (16,3 εκατ), που ακολουθείται από την Ινδονησία (6,5 εκατ). Στην Ταϊλάνδη και το Πακιστάν πωλούνται περίπου 1,7 εκατ. μονάδες. Μόνο η Ευρώπη μπορεί να συγκριθεί με αυτά τα νούμερα, αλλά με διαφορετικού είδους πωλήσεις.
Τα μοντέλα από 51 έως 125 κ.εκ. κατέχουν ποσοστό 70% των συνολικών πωλήσεων. Το 25% ανήκει στα δίκυκλα από 125 έως 250 κ.εκ. , οπότε τα μεγαλύτερα σε κυβισμό είναι λίγο περισσότερα από 3 εκατομμύρια μονάδες.
Το 2019 πουλήθηκαν 26 εκατομμύρια scooter και 24,5 εκατ. μοτοσυκλέτες. Τα μοτοποδηλάτα ήταν η μοναδική κατηγορία που σημείωσε αύξηση, φτάνοντας τις 4,6 εκατ. μονάδες. Ταξινομήθηκαν επίσης 600.000 τρίροδα και τετράροδα.
Δυσοίωνες προβλέψεις
Εξαιτίας του κορωνοϊόυ το 2020 αναμένεται να παρουσίαση περαιτέρω πτώση. Όλα θα εξαρτηθούν από την διάρκεια και την εξάπλωση του ιού τόσο στην Ασία όσο και στην Ευρώπη.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.