Bosch mySpin: H εφαρμογή που θα κάνει εξυπνότερη τη μοτοσυκλέτα μας
Πρόσβαση σε πάνω από 40 εφαρμογές
Γράφει ο Γιάννης Γεωργιδάκης // 19.12.2017
Η Bosch (ξέρετε, πλυντήρια, ψυγεία, ABS & ένα κάρο ηλεκτρονικά…) προκειμένου να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνεί η μοτοσυκλέτα με το smartphone μας δημιούργησε το mySPIN
Αν υπάρχει ένα προϊόν που έχει τεχνολογικά καθορίσει τη δεκαετία που διανύουμε, αυτό σίγουρα είναι το smartphone και κατά πάσα πιθανότητα διαβάζετε αυτό το άρθρο σε ένα από αυτά. Αναμενόμενο είναι λοιπόν τις άπειρες λειτουργίες των smartphone να τις “παντρεύουμε” με την οδήγηση είτε αυτό σημαίνει bluetooth στο αυτοκίνητο για μουσική από υπηρεσίες όπως το Spotify και ανοικτή ακρόαση, είτε βάση για χρήση της συσκευής ως GPS.
Στη μοτοσυκλέτα τα πράγματα δεν είναι τόσο εύκολα: ο χώρος είναι περιορισμένος, οι επιλογές για τη φόρτιση δεν είναι πάντα εργοστασιακά διαθέσιμες, δεν “συνεννοούνται” όλα τα γάντια με τις οθόνες αφής και όπως και να το κάνουμε η οδήγηση με ένα χέρι δεν ήταν ποτέ καλή ιδέα.
Το mySPIN δεν είναι κάποιο προϊόν το οποίο μπορούμε να αγοράσουμε και να τοποθετήσουμε. Η Bosch το αναπτύσσει με σκοπό να αγοραστεί από τους κατασκευαστές και να κατοχυρωθεί ως το εργοστασιακό πρωτόκολλο επικοινωνίας ανάμεσα στις μοτοσυκλέτες και τα smartphone.
Το mySPIN λειτουργεί με τον εξής τρόπο: συνδέετε τη συσκευή σας (μάλλον μέσω bluetooth) με τη μοτοσυκλέτα και στην οθόνη της δεύτερης θα έχετε πρόσβαση σε ειδοποιήσεις, κλήσεις, μουσική, αλλά και 46 μέχρι στιγμής εφαρμογές τις οποίες θα χειρίζεστε με κουμπάκια ενσωματωμένα στο τιμόνι σας.
Ωστόσο, μιλάμε για ένα σύστημα το οποίο θα είναι συνδεδεμένο με τα ‘‘ζωτικά’’ όργανα της μοτοσυκλέτας σας. Δεν θα είχε λοιπόν ιδιαίτερο νόημα το να λειτουργεί απλά σαν ένα smartphone με πιο φιλικό χειρισμό όταν έχει στη διάθεσή του τόσες πληροφορίες.
Το απλούστερο παράδειγμα είναι το εξής: έχετε ξεκινήσει μια βόλτα και έχετε ήδη διανύσει 200 χιλιόμετρα. Το Google maps ξέρει πού πηγαίνετε (ακούστηκε κάπως αυτό) και το mySPIN “διαβάζει” ότι “μπαίνετε” στη ρεζέρβα ή ότι τα καύσιμά σας δεν αρκούν για τη διαδρομή την οποία πρόκειται να ακολουθήσετε, οπότε σας πετάει μια ειδοποίηση στην οθόνη εμφανίζοντας παράλληλα στον χάρτη το πλησιέστερο πρατήριο καυσίμων.
Με τις πληροφορίες που συλλέγει μπορεί να λειτουργήσει όμως και θετικά για τις εταιρείες. Το σύστημα δύναται να λειτουργήσει σαν “μαύρο κουτί” για τη συνεχή βελτίωση των μοντέλων αλλά και εμπορικά (πχ “βλέπουμε ότι έχετε διανύσει 9.000 χλμ. με τα ελαστικά σας, υπάρχει προσφορά από το Χ κατάστημα στην Ψ τιμή για την αλλαγή τους).
Η Bosch έχει ενσωματώσει και μια τεχνολογία ονόματι connected Horizon στο mySPIN. Πρόκειται ουσιαστικά για μια λειτουργία η οποία “διαβάζει” τη διαδρομή σας και χρησιμοποιώντας πληροφορίες που συνέλεξε από άλλους mySPIN χρήστες προειδοποιεί για θέματα κίνησης, ακραίες καιρικές συνθήκες, ολισθηρότητα οδοστρώματος κ.λπ.
Αν το πάμε ένα επίπεδο παραπέρα, σκεφτείτε...αναβάθμιση λειτουργικού στη μοτοσυκλέτα σας απλά συνδέοντάς τη με το κινητό. Λειτουργίες συναγερμού, ενδοεπικοινωνία... μέχρι και το να περνάει το μηχανάκι σας ΚΤΕΟ τον εαυτό του.
Όπως και στην τεχνολογία το να χρησιμοποιεί η κάθε εταιρεία το “δικό της” βύσμα/λογισμικό/μέσο αποθήκευσης πάντα ήταν πονοκέφαλος για τον τελικό χρήστη αλλά και για τις εταιρείες που κατασκεύαζαν after market αξεσουάρ. Εάν το mySPIN της Bosch επικρατήσει σαν πλατφόρμα σύνδεσης, θα παρέχει δυνατότητες που θα μας επιτρέπουν να μιλάμε για πραγματικά έξυπνες μοτοσυκλέτες.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.