Αλεξίπτωτο μοτοσυκλετιστών – Η πρόταση της Airbag Inside.
Μπορεί να αποδειχτεί ανέφικτο σε πραγματικές συνθήκες, αλλά παρόλα αυτά οποιαδήποτε ιδέα που θα μπορούσε να συμβάλει στην ασφάλεια αξίζει μια δεύτερη ματιά
08.06.2022
Η σουηδική εταιρεία Airbag Inside εργάζεται σε ένα ολοκαίνουργιο σύστημα αλεξίπτωτου για αναβάτες μοτοσυκλετών
Κείμενο: Ελένη Δανάη Μαυράκη
Υπάρχουν ήδη πολλοί τύποι συστημάτων αερόσακων στην αγορά, κυρίως τοποθετώντας τους αερόσακους μέσα στο μπουφάν, με τον μηχανισμό να εφαρμόζεται επίσης σε αγωνιστικές φόρμες που χρησιμοποιούνται από αναβάτες MotoGP και WorldSBK.
Ωστόσο, μια σουηδική εταιρεία, η Airbag Inside «μπαίνει στο παιχνίδι» με μια πιο φιλόδοξη ιδέα για το μέλλον της ασφάλειας των αναβατών.
Η σουηδική εταιρεία Airbag Inside, ανήκει στην Σουηδική Mo'cycle η οποία σχεδιάζει μοτοσυκλετιστικά ρούχα με αεροσακούς, και οι τελευταίες πατέντες της αποκάλυψαν ότι εξελίσσει μπότες με αερόσακο και ένα σύστημα αλεξίπτωτου.
Κάποιος θα μπορούσε να σκεφτεί ότι το σύστημα αλεξίπτωτου είναι λίγο υπερβολικό για έναν αναβάτη δρόμου, αλλά η συγκεκριμένη λύση έχει εφαρμοστεί για δεκαετίες για να επιβραδύνει τα dragster και τα στρατιωτικά αεροσκάφη, ειδικά σε μέρη που προσφέρουν περιορισμένο χώρο για να επιβραδύνουν γρήγορα.
Τα συστήματα που χρησιμοποιούνται προστατεύουν τον αναβάτη σε περίπτωση πτώσης και την τριβή με την άσφαλτο. Η καινοτομία στην ιδέα ενός αλεξίπτωτου είναι αποφεύγεται η πρόσκρουση σε σταθερά αντικείμενα όπως είναι τα προστατευτικά τοιχία στις πίστες
Το συγκεκριμένο σύστημα αλεξίπτωτου διαφέρει σημαντικά από το συμβατικό με νάιλον θόλο που βασίζεται σε ιμάντες για την ανάπτυξη του, καθώς ο αναβάτης θα μπορούσε να τραυματιστεί από αυτά κατά την διάρκεια ανοίγματος.
Η Airbag Inside σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει δύο μικρούς θόλους που θα μπορούσαν να ανοίξουν χωρίς της βοήθεια αέρα όπως ένα συμβατικό αλεξίπτωτο. Οι ιμάντες είναι τοποθετημένη μακριά από το κεφάλι και το λαιμό του αναβάτη, μειώνοντας έτσι την πιθανότητα μπερδέματος.
Το σύστημα αλεξίπτωτου Airbag Inside διασφαλίζει επίσης ότι ο αναβάτης ολισθαίνει πρώτα τα πόδια του μόλις φουσκώσει, τραβώντας τα μακριά από την μοτοσυκλέτα ή τυχόν εμπόδια.
Η ιδέα φαίνεται να προσανατολίζεται περισσότερο στη χρήση της πίστας - όπου η τροχιά των μοτοσυκλετών και των αναβατών που πέφτουν είναι πιο προβλέψιμη, παρά στους δημόσιους δρόμους. Μπορεί να αποδειχτεί ανέφικτο σε πραγματικές συνθήκες, καθώς οι θόλοι θα πρέπει να φουσκώσουν πολύ γρήγορα για να αποφευχθεί το μπέρδεμα, αλλά παρόλα αυτά οποιαδήποτε ιδέα που θα μπορούσε να συμβάλει στην ασφάλεια αξίζει μια δεύτερη ματιά.
Περιμένουν να δούμε το Airbag Inside σε λειτουργία για να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.