21.01.2022
H άνετη θέση οδήγησης είναι το βασικότερο συστατικό για ένα ταξίδι χωρίς μουδιάσματα και πολλές στάσεις
Κείμενο: Ηλίας Μπόσμος
Και όμως, παρόλο που πολλοί κατασκευαστές παρέχουν ρυθμίσεις για το ύψος (άρα σωστότερες γωνίες), το υλικό (σέλα με gel η οποία συνήθως είναι after market), ακόμα και θερμαινόμενη, μέχρι τώρα κανείς δεν έχει σκεφτεί ότι μια σέλα μπορεί να είναι ρυθμιζόμενη και ως προς το πλάτος της. Έτσι, παρόλο που στην ποδηλασία ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει μια πιο στενή ή μια πιο φαρδιά σέλα αναλόγως της λεκάνης του (οι συνήθως hardtail κατασκευές κάνουν κάτι τέτοιο πιο αναγκαίο), κάτι τέτοιο γίνεται για πρώτη φορά αφού μιλάμε για την ίδια σέλα η οποία θα φαρδαίνει ή θα λεπταίνει, γρήγορα και εύκολα.
Η συγκεκριμένη σέλα η οποία πλέον αποτελεί πατέντα της BMW διαθέτει ένα στενό μπροστινό μέρος ενώ όσο πάμε προς τα πίσω, φαρδαίνει, οπότε μέχρι εδώ έχουμε να κάνουμε μια κοινή σέλα. Η διαφορά όμως είναι ότι τα δύο πίσω «φιλέτα» μπορούν με ένα κατσαβίδι να βγουν πιο έξω, παρέχοντας σωστότερη στήριξη και λιγότερο μούδιασμα στα μαλακά μόρια, ενώ το μπροστινό τμήμα παραμένει στενό.
Καθώς η βαυαρική εταιρεία μας έχει συνηθίσει στο σετάρισμα των μοτοσυκλετών της με το πάτημα ενός κουμπιού, είναι σχεδόν βέβαιο ότι η ρυθμιζόμενη ως προς το πλάτος σέλα-αν ποτέ δει το φως της παραγωγής σε ένα μελλοντικό RT ή GS, θα σετάρεται ηλεκτρονικά και όχι με κατσαβίδι.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.