Η Honda Africa Twin 1100 αποκτά ραντάρ και κάμερες

Διέρρευσαν σχέδια


10.03.2021

Η υιοθέτηση συστημάτων ADAS στις μοτοσυκλέτες αποτελεί το επόμενο trend

Κείμενο: Μένιος Κατής

Ήδη οι Ducati Multistrada V4 S, BMW R 1250 RT και KTM 1290 Super Adventure S εξοπλίζονται με το προηγμένο σύστημα ραντάρ της Bosch ενώ η Kawasaki το δοκιμάζει στην Kawasaki Ninja H2 SX. Στο παιχνίδι ετοιμάζεται να μπει και η Honda η οποία σκοπεύει να εφοδιάσει με ραντάρ την Gold Wing όπως αποκάλυπταν κάποια σχέδια ευρεσιτεχνίας που κυκλοφόρησαν προ μηνών, αλλά και την CRF 1100 Africa Twin, σύμφωνα με κάποιες νέες πατέντες που κατοχύρωσε η εταιρεία και τις οποίες έφερε στο φως το bikesocial.

Σύμφωνα με κάποια από αυτά τα σχέδια, στο εμπρόσθιο τμήμα της μοτοσυκλέτας, κάτω από το φωτιστικό σώμα εδράζεται ένα ραντάρ το οποίο συνδυάζεται με κάμερες. Το πάει δηλαδή ένα βήμα πιο μακριά όσον αφορά στον τομέα της ασφάλειας, επιτρέποντας στον υπολογιστή του οχήματος να λαμβάνει καλύτερη ενημέρωση σχετικά με το τι συμβαίνει στο χώρο που κινείται η μοτοσυκλέτα. Τα ραντάρ μπορούν να «δουν» άλλα οχήματα ανεξαρτήτως συνθηκών και να μετρήσουν με ακρίβεια την απόσταση από αυτά. Οι κάμερες έρχονται να λειτουργήσουν επικουρικά, συλλέγοντας πληροφορίες που δεν μπορούν να «διαβάσουν» τα ραντάρ, όπως για παράδειγμα, φώτα φρένων, πινακίδες, φωτεινούς σηματοδότες.

africa twin radar 5

Και δεν σταματά εκεί η Honda. Στις πατέντες που κατατέθηκαν φαίνεται πως το σύστημα που σκοπεύει να χρησιμοποιήσει η εταιρεία στην Africa Twin θα υποστηρίζει επικοινωνία V2V (όχημα προς όχημα) και V2X (όχημα προς υποδομή). Τι σημαίνει αυτό; Ότι το μεγάλο enduro της Honda θα μπορεί να επικοινωνεί με αυτοκίνητα, ποδήλατα ή άλλα μέσα που υποστηρίζουν αυτή τη λειτουργία όπως επίσης και υποδομές και να ανταλλάσσουν πληροφορίες σχετικά με πιθανούς κινδύνους που ελλοχεύουν στις διαδρομές, προετοιμάζοντας έτσι τον αναβάτη.

Για να λειτουργεί απρόσκοπτα το σύστημα, η Honda έχει φροντίσει να τροποποιήσει το μπροστινό φτερό διαθέτοντας στο μεσαίο τμήμα του ένα αυλάκι, ώστε να μην επηρεάζεται ο αισθητήρας του ραντάρ ακόμα και σε περιπτώσεις που το πιρούνι τερματίσει.

Στο πίσω μέρος, η Ηonda έχει επιλέξει να τοποθετήσει δύο ραντάρ τα οποία εδράζονται στις άκρες του φτερού που φιλοξενεί την πινακίδα. Οι εν λόγω αισθητήρες κοιτούν προς τα πλάγια δημιουργώντας έτσι μια ζώνη ανίχνευσης που καλύπτει όλο το πίσω μέρος και τα πλευρικά σημεία της μοτοσυκλέτας, προειδοποιώντας έτσι τον αναβάτη όχι μόνο για ό,τι συμβαίνει πίσω του, αλλά και για τα οχήματα που κινούνται δίπλα του.

Προς το παρόν δεν υπάρχει επίσημη πληροφόρηση σχετικά με το πότε θα δούμε στην παραγωγή την πρώτη Africa Twin με το προηγμένο σύστημα ραντάρ. Το πιθανότερο είναι αυτό να συμβεί μέσα στην επόμενη διετία.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Μπορεί να μην παράγεται από το εργοστάσιο του Hamamatsu αλλά είναι ιαπωνικής προέλευσης
Η ασπίδα (shield) της ινδικής Sepal είναι η εξέλιξη των σκεπάστρων για κάθε είδους μοτοσυκλέτα. Πως θα σας φαινόταν ένα Duke με «hard top»;
Μια ιταλική εταιρεία χρησιμοποιεί υγρούς κρυστάλλους για να δημιουργήσει μια επαναστατική ζελατίνα
H Honda εξελίσσει αερόσακο που θα προστατεύει τον αναβάτη ακόμη και σε περίπτωση που αποσπάται από την μοτοσυκλέτα

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.