Ride by wire-less : εξυπνογκάτζετς και οδήγηση

Eξετάζουμε τα συν και πλην κάθε συσκευής


Γράφει ο Γιάννης Γεωργιδάκης  //  17.10.2017

Ως μοτοσικλετιστής με αποκλειστικό του μέσο το δίτροχο τολμώ να πω ότι έχω ζηλέψει πράγματα από τα τετράτροχα κουτάκια, κυρίως στις ανέσεις του τύπου “βρέχει και δε βρέχομαι” αλλά και άλλα μικρότερα πράγματα όπως η πρόσβαση στην πλοήγηση, η φόρτιση συσκευών αλλά και ο μεγάλος μου πόνος , η μουσική

Εν έτει 2017 και με την τεχνολογία των smartphones να βρίσκεται σε άλλα επίπεδα έχουμε πρόσβαση σε πολυτέλειες οι οποίες φάνταζαν απίθανες κάποτε, ωστόσο επειδή το “σπορ” με το οποίο ασχολούμεθα απαιτεί άλλο επίπεδο προσήλωσης στο δρόμο καλό είναι να εξετάσουμε τα συν και πλην κάθε συσκευής ώστε να σιγουρευτούμε ότι αποτελούν λύση και όχι πρόβλημα

Πλοήγηση

Aς ξεκινήσω λέγοντας ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος πλέον για την αγορά συσκευής GPS navigator.
Δεν υπάρχει smartphone πλέον που να μην έχει προεγκατεστημένη την εφαρμογή πλοήγησης της Google ή της Apple , ωστόσο τι επίπτωση έχει η χρήση τους στην ασφάλεια του αναβάτη;
Σε ένα ταξίδι ενδεχομένως ένα Smartphone με ευδιάκριτη οθόνη (τοποθετημένο σωστά ώστε να μην αναγκάζει τον αναβάτη να στρέψει το βλέμμα του μακριά από το δρόμο) να είναι πιο ασφαλές από τα παραφουσκωμένα Tank bag με οδικούς χάρτες στη ζελατίνα που βλέπαμε στους παλιότερους ταξιδιώτες.

Ride by Wire Less 3

Στην πόλη το θέμα αλλάζει και οι κίνδυνοι πολλαπλασιάζονται σε σημείο που ο μέσος αναβάτης επιβιώνει έχοντας αναπτύξει την περίφημη αραχνοαίσθηση του Spider-man ή την όραση του εξολοθρευτή υπολογίζοντας κάθε παράμετρο. Σε αυτές τις συνθήκες δε θα ήταν καθόλου καλή ιδέα να προστεθεί ο αντιπερισπασμός μίας ακόμη οθόνης αλλά εάν πρέπει οπωσδήποτε να πλοηγηθείτε μπορείτε να το κάνετε δια ακοής και έτσι πάμε στο παρακάτω.

Ήχος

Ότι και να κάνετε ας γίνει χωρίς καλώδιο να κρέμεται. Δεν νομίζω ότι χρειάζεται καν να αναπτύξουμε τους λόγους για τους οποίους θα ήταν κακή ιδέα.
Αν θέλετε να ακούτε οδηγίες πλοήγησης ένα μονοφωνικό ακουστικό bluetooth θα σας κοστίσει λιγότερα από 20 ευρώ και θα μείνει και ένα αυτί ελεύθερο επειδή όλο και κάπου θα χρησιμεύσει στην οδήγηση. Από την άλλη εάν αισθάνεστε γενναιόδωροι μπορείτε να πάρετε κάποιο εξειδικευμένο για χρήση με κράνος Bluetooth, τα οποία συνήθως λειτουργούν και ως ενδοεπικοινωνία με το συνοδηγό και αναπαραγωγή μουσικής

Ride by Wire Less 2

Η μουσική είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο και υπάρχουν άπειρες συσκευές οι οποίες προσπαθούν να μας παρέχουν την εν λόγω πολυτέλεια. Από εκλεπτυσμένα bluetooth μέχρι ηχεία καθρέπτες και πλήρεις εγκαταστάσεις Ωστόσο εδώ θα πρέπει να γίνει πάλι ο διαχωρισμός πόλη- ταξίδι καθώς στη πρώτη περίπτωση βομβαρδιζόμαστε ήδη με ένα μπαράζ από κόρνες ,σειρήνες, εξατμίσεις και άλλους αστικούς θορύβους και μπορεί να ήταν σοφότερο να αποφύγουμε έναν επιπλέον αντιπερισπασμό

Κλήσεις & Ειδοποιήσεις

Πείτε με υπερβολικό, αλλά θεωρώ ότι θα έπρεπε να απαγορεύεται το να μιλάει κάποιος στο κινητό κατά τη διάρκεια της οδήγησης γενικά. Δεν είναι θέμα κατειλημμένου χεριού, είναι καθαρά θέμα απόσπασης προσοχής, όχι μόνο στη μοτοσυκλέτα αλλά και στο αυτοκίνητο και είναι και ο λόγος για τον οποίο προτείνω τη χρήση του Bluetooth μόνο για αναπαραγωγή πολυμέσων ώστε να λειτουργεί μεν στη πλοήγηση αλλά να μη μας ειδοποιεί καν ότι χτυπάει το κινητό (ρυθμίζεται εύκολα στα περισσότερα smartphones).

Ride by Wire Less 5

Ωστόσο, δε βρίσκω κάποιο πρόβλημα στο να μπορούμε να δούμε εάν μας καλεί κάποιος ώστε να αποφασίσουμε αν είναι καλή στιγμή να κάνουμε μια στάση με ασφάλεια στην άκρη του δρόμου και να διεκπεραιώσουμε την κλήση μας.
Ο πιο απλός τρόπος να το επιτύχουμε αυτό είναι η βάση για το κινητό στο τιμόνι που θα χρησιμοποιούσαμε και για την πλοήγηση. Εάν όμως θέλουμε να λεγόμαστε Hi-tech αναβάτες πρέπει να πάρουμε ένα smartwatch ή ένα activity tracker .

Και οι δύο συσκευές φοριούνται σαν ρολόι, δείχνουν (συνήθως) την ώρα και συνδέονται μέσω bluetooth με το κινητό μας ειδοποιώντας μας με ήχο,δόνηση και ένδειξη στην οθόνη για ειδοποιήσεις εφαρμογών και εισερχόμενες κλήσεις. Τα activity trackers, είναι πιο φθηνά, έχουν συνήθως περιορισμένες λειτουργίες καθώς έχουν σχεδιαστεί κυρίως για χρήση σε outdoor activities όπως το τρέξιμο, το τζόκινγκ, το κολύμπι, το ποδήλατο,και η πεζοπορία.

Και οι δύο συσκευές είναι αρκετά παραμετροποιήσιμες ώστε να μη χάνετε τις ειδοποιήσεις κλήσεων αλλά και να μη “βαράνε” για το κάθε like που πήρε το video με τα γατιά που ποστάρατε προχθές στο fb.

Ride by Wire Less 4

Φόρτιση

Εδώ δύο λύσεις υπάρχουν : εγκατάσταση 12v παροχής τύπου “αναπτήρα” ή απλά αγοράζετε ένα Powerbank. Οφείλουμε βέβαια να επισημάνουμε ότι όλο και περισσότερες εταιρείες βγάζουν στον στάνταρ εξοπλισμό των μοντέλων τους έξοδο usb προκειμένου να συνδέσουμε κατευθείαν το καλώδιο φόρτισης μας χωρίς ιδιαίτερη ταλαιπωρία, εάν όμως η μοτοσυκλέτας σας δεν είναι τόσο Gadget-friendly θα πρότεινα σαν λύση το Powerbank : Δε χρειάζεται εγκατάσταση, φορτίζει τη συσκευή και όταν δεν οδηγείτε και γενικά είναι η πιο απλή εκ των δύο λύσεων.

Ride by Wire Less 6


Ο γράφων όντας μεγάλος fan της τεχνολογίας θέλει να πιστεύει ότι όλα τα παραπάνω είναι πολύ προσωρινές λύσεις μέχρι να μπουν στη ζωή μας δυναμικά τα έξυπνα κράνη , που θα κάνουν όλα τα παραπάνω και θα μας προσφέρουν και μάτια στη πλάτη .


Όπως μπορείτε να δείτε και στο άρθρο του Περικλή Ντεβέ εδώ η τεχνολογία υπάρχει ήδη και έχουν κατασκευαστεί αρκετά πρωτότυπα. Το θέμα είναι να γίνουν και προσιτά στο μέσο αναβάτη ώστε να έρθει σύντομα η μέρα που θα λέμε “θυμάσαι όλα αυτά που κουβαλούσαμε τότε;”

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η KTM, γνωστή για την καινοτομία και την επιμονή της στην εμπειρία οδήγησης, μόλις παρουσίασε μια νέα εποχή στην ηλεκτρονική αρχιτεκτονική για μοτοσυκλέτες
H Bikerguard, πρώην Whipey, παρουσίασε πρόσφατα την δεύτερη γενιά του υαλοκαθαριστήρα κράνους
Η Can-Am είναι γνωστή για την κατασκευή οχημάτων υψηλών προδιαγραφών που μπορούν να ανταπεξέλθουν σε κάθε είδους δυσκολία. Τώρα είναι έτοιμη να παρουσιάσει ένα πρωτοποριακό adventure κράνος
Η ινδονησιακή 3Tech Racing Evolution παρουσίασε μια «Robotic Design Exhaust», όπως ονομάζει η ίδια. Μια εξάτμιση που μπορεί να αλλάζει ήχο

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.