29.11.2018
Μια εσωτερική επένδυση επιτρέπει περισσότερο χώρο κίνησης το κεφαλιού μέσα στο κράνος σε περίπτωση σύγκρουσης, με αποτέλεσμα την αποφυγή σοβαρών τραυματισμών
Τα στατιστικά στοιχεία ατυχημάτων δείχνουν ότι συμβαίνουν πολλοί τραυματισμοί στο κεφάλι λόγω γωνιακής πρόσκρουσης. Ωστόσο, σε μια τυποποιημένη δοκιμής κράνους, δοκιμάζετε η ευθεία πρόσκρουση με το dummy να πέφτει κατακόρυφα επάνω σε μια επίπεδη επιφάνεια. Τα αποτελέσματα είναι χρήσιμα για τη μέτρηση των επιπτώσεων μετά από μια κάθετη πτώση, αλλά ελάχιστα για τη μέτρηση του πιο ρεαλιστικού σεναρίου μιας γωνιακής πρόσκρουσης. Το MIPS έχει εξελιχθεί για να αυξάνει την προστασία από τις γωνιακές πτώσεις.
Σε ένα κράνος με Σύστημα Προστασίας Εγκεφάλου MIPS (BPS) το κέλυφος και η επένδυση χωρίζονται από ένα στρώμα χαμηλής τριβής. Όταν ένα κράνος με το Σύστημα Προστασίας Εγκεφάλου MIPS υποβάλλεται σε γωνιακή πρόσκρουση, το στρώμα χαμηλής τριβής επιτρέπει στο κράνος να ολισθαίνει σε σχέση με το κεφάλι. Το MIPS BPS έχει σχεδιαστεί για να προσθέτει προστασία στα κράνη έναντι της περιστροφικής κίνησης. Η περιστροφική κίνηση είναι ένας συνδυασμός ενέργειας περιστροφής (γωνιακή ταχύτητα) και δυνάμεων περιστροφής (από τη γωνιακή επιτάχυνση) που επηρεάζουν αμφότερα τον εγκέφαλο και αυξάνουν τον κίνδυνο σοβαρών τραυματισμών του εγκεφάλου. Το MIPS BPS έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι μειώνει την περιστροφική κίνηση όταν εφαρμόζεται σε κράνος απορροφώντας και μειώνοντας τις περιστροφικές δυνάμεις που μεταφέρονται στον εγκέφαλο.
Η απεικόνιση βασίζεται σε δεδομένα που δημιουργήθηκαν χρησιμοποιώντας μετρήσεις υπολογιστών, με βάση μετρήσεις που λαμβάνονται από εννέα επιταχυνσιόμετρα σε κεφαλή ανδρεικέλου δοκιμής συγκρούσεων (Crush test dummy) Hybrid III. Η ανδρική κεφαλή που φορούσε κράνος υποβλήθηκε σε γωνιακή πρόσκρουση χρησιμοποιώντας MIPS. Το μοντέλο απεικονίζει το στέλεχος στον εγκέφαλο από παρόμοια γωνιακή πρόσκρουση όταν το ανδρείκελο φοράει κράνος χωρίς MIPS και κράνος με MIPS.
Υπάρχουν οκτώ διαφορετικές επενδύσεις MIPS για διαφορετικές εφαρμογές στον τομέα της μοτοσυκλέτας, της ποδηλασίας και των χειμερινών σπορ (ski, snowboard κ.τ.λ.). Η εταιρεία έχει ως στόχο να προωθήσει την τεχνολογία και να την παρουσιάσει στους κατασκευαστές κρανών. Προς το παρόν η ανταπόκριση δεν είναι μεγάλη όμως ήδη υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από επαγγελματίες αναβάτες.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.