02.02.2023
Οι φήμες επαληθεύτηκαν και η εταιρεία του Akashi, επανάφερε τα supersport 400 στο προσκήνιο. Τι έχει αλλάξει στην κατηγορία τα τελευταία 20 χρόνια;
Η τελευταία ρέπλικα 400, πριν το ZX-4R, έκανε για πρώτη φορά την εμφάνιση της το 1989. Το μοντέλο άλλαξε σημαντικά το 1991 και στην Ευρώπη ήρθε με 64 ίππους (Ιαπωνία 59 ίππους). Ο κινητήρας του ήταν τετρακύλινδρος σε σειρά. Ακόμη και σε μετρήσεις που γίνονται σήμερα, η ισχύς του φτάνει τους 65 ίππους!
Μπορεί να έχουν περάσει 25 χρόνια, όμως ακόμη η εμφάνιση του είναι εντυπωσιακή. Ταυτόχρονα είχε επίπεδο εξοπλισμού που θα ζήλευαν πολλές σύγχρονες μοτοσυκλέτες. Το πλαίσιό του ήταν αλουμινένιο τύπου διαμάντι και από το ίδιο υλικό ήταν φτιαγμένο και το ψαλίδι. Οι αναρτήσεις (ανεστραμμένο πιρούνι και αμορτισέρ με σύστημα μοχλισμού) ήταν ρυθμιζόμενες.
Tα φρένα αποτελούνταν από διπλούς δίσκους μπροστά, διαμέτρου 310χλστ. με διέμβολες δαγκάνες της Tokico, χωρίς κανένα βοηθητικό σύστημα πέδησης, μιας και το ABS ήταν ακόμη «μακρινό όνειρο» για την μοτοσυκλέτα.
Το πάνελ οργάνων αναλογικό, με τρία «ρολόγια», στροφόμετρο, δείκτη θερμοκρασίας και ταχύμετρο που μπορούσε να αφαιρεθεί για να καλύπτει τις αγωνιστικές προδιαγραφές της εποχής. Ούτε μετρητές καυσίμων, ούτε ρολόι, που δεν χρειάζονταν στον αγώνα. Ένας ολικός και ένας μερικός χιλιομετρητής μαζί με μια «οθονούλα» με λυχνίες για τα φλας, τη μεγάλη σκάλα φώτων και άλλες «αχρείαστα», έφταναν και περίσσευαν.
Έφερε το σύστημα K-CAS (Kawasaki Cool Air System) που ήταν ένα σύστημα ψύξης, για τον κινητήρα. Στο φέρινγκ της μοτοσυκλέτας υπήρχαν οι εισαγωγές του ram air. Από τις σωλήνες που έβγαιναν πίσω από αυτό και «χάνονταν» μέσα στο μπροστινό μέρος του 16λιτρου ρεζερβουάρ κυκλοφορούσε αέρας.
Στην Ελλάδα πολλά μοντέλα ήταν εξοπλισμένα με το σύστημα K-BATL, που ήταν ένα είδος συμπλέκτη ολίσθησης. Συστατικό πολύ μπροστά από την εποχή του, αφού ακόμα και σήμερα δεν το διαθέτουν πολλές μοτοσυκλέτες. Η «νυχτερίδα» όπως ήταν το προσωνύμιο του ZXR400, λόγω του σχήματος του προβολέα, αρχικά δεν εισαγόταν στην χώρα μας, αλλά υπήρχε διαθεσιμότητα λόγω των εισαγωγών από την Ιαπωνία. Η τελευταία έκδοση εισήχθη στην χώρα μας και αν θυμόμαστε καλά υπήρχε διαθέσιμη τα πρώτα χρόνια της νέας χιλιετίας!
Ερχόμαστε στο σήμερα. Η εταιρεία του Akashi μετά το τετρακύλινδρο 250 βγάζει στην παραγωγή τετρακοσάρι supersport, το οποίο σε αντίθεση με το 250, θα έρθει στην Ευρώπη.
Η εμφάνισή του δεν θυμίζει τη «νυχτερίδα» του παρελθόντος, αλλά τον «δυνάστη» του WorldSBK, ZX-10R. Με απόδοση 80 ίππων είναι μια κατηγορία μόνο του. Η μοναδική που μπορεί να συγκριθεί μαζί του είναι το Kove 400 RR που παρουσιάστηκε πρόσφατα. Στα «χαρτιά» το Κινέζικο supersport αποδίδει 70 ίππους.
Το βάρος του, σε κατάσταση λειτουργίας, είναι κατά 11 κιλά μεγαλύτερο (ZXR 400 177 κιλά – ΖΧ-4R 188 κιλά).
Το πλαίσιό του είναι ατσάλινο χωροδικύωμα με ασύμμετρο ψαλίδι από αλουμίνιο, που εγγυάται εξαιρετική ακαμψία και κορυφαία σταθερότητα. Το πιρούνι είναι ανεστραμμένο, Showa τεχνολογίας SFF-BP και στις εκδόσεις ΖΧ-4R SE και ΖΧ-4RR διαθέτει ρύθμιση προφόρτισης. Το οριζόντια τοποθετημένο αμορτισέρ διαθέτει τις ίδιες ρυθμίσεις με αυτό του ZX-10R. Η έκδοση ZX-4RR είναι εξοπλισμένη με το αμορτισέρ του ZX-10R (Showa BFRC-Lite).
Το σύστημα πέδησης αποτελείται από διπλούς δίσκους 290 χλστ. μπροστά που συνδυασμένες με μονομπλόκ ακτινικές τετραέμβολες δαγκάνες. Πίσω υπάρχει δίσκος 22 χλστ με δαγκάνα δύο εμβόλων. Οι τροχοί είναι 17 ιντσών με ελαστικά 120/70 και 160/60.
Στον στάνταρ εξοπλισμό βρίσκουμε φωτιστικά σώματα LED, traction control (KTRC), 4 προγράμματα οδήγησης (sport, road, rain και το παραμετροποιήσιμο από τον αναβάτη Rider). To σύστημα quick shifter είναι τοποθετημένο στον στάνταρ εξοπλισμό των ZX-4R SE και ZX-4RR.
Τα όργανα αποτελούν από οθόνη TFT 4,3 ιντσών με ενσωματωμένη τη λειτουργία Track. Η εφαρμογή “Rideology” προσφέρει ακόμη στον αναβάτη ένα πλήθος λειτουργιών, όπως καταγραφή πληροφοριών οδήγησης, υπενθυμίσεις διαστημάτων service αλλά και ειδοποιήσεις στην TFT οθόνη για εισερχόμενες κλήσεις και μηνύματα.
Αν θυμόμαστε σωστά στα «νιάτα του» το ZXR κόστιζε λίγο πάνω από τα 2 εκατομμύρια δραχμές. Με μια πρόχειρή ματιά σε γνωστή ιστοσελίδα αγγελιών βρήκαμε λίγα ZXR, από τα οποία ελάχιστα διατηρούνται σε εργοστασιακή κατάσταση. Οι τιμές τους κυμαίνονται από 1.500 έως 5.000€ για ένα «μαμά» 400 του 1992.
Η τιμή του ZX-4R στις Η.Π.Α. είναι 9.699 δολάρια (8.810 euro). Στην Ευρώπη αναμένεται το Φθινόπωρο του 2023. Μέχρι τότε έχουμε πολλά να γράψουμε….
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.