Αφιερώματα

35 χρόνια πριν η BMW είναι η πρώτη που εξοπλίζει τις μοτοσυκλέτες της με ABS

To 1988 μπορούσατε να αποκτήσετε μοτοσυκλέτα με ABS


20.01.2023

Δύσκολο να το πιστέψει κανείς όμως το 1988 η σειρά των μοντέλων Κ100 μπορούσε να εξοπλιστεί προαιρετικά με κάτι το οποίο δεν χρησιμοποιούσαν οι κατασκευαστές ούτε στα αυτοκίνητα

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετώπισαν οι Γερμανοί στην εξέλιξη του ABS για μοτοσυκλέτες ήταν η προσαρμογή της τεχνολογίας που δανείστηκαν από τον χώρο των αυτοκινήτων. Το ABS προκαλούσε θόρυβο και κραδασμούς στο λεβιέ και την μανέτα των φρένων της μοτοσυκλέτας με αποτέλεσμα να μην λειτουργούσε όπως έπρεπε. Οι μηχανικοί της BMW εφάρμοσαν ένα ηλεκτρουδραυλικό σύστημα που χρησιμοποιούσε μια βαλβίδα που ρύθμιζε την υδραυλική πίεση των φρένων και απομόνωνε το λεβιέ του πίσω φρένου. Η επέμβαση αυτή συνέβαλε στα να μειωθούν οι κραδασμοί στη μανέτα. Εκείνο το πρώτο σύστημα ABS αύξανε το βάρος της μοτοσυκλέτας κατά 14 κιλά!

BMW ABS 2

Πέντε χρόνια αργότερα, το 1993, η BMW παρουσίασε την δεύτερη γενιά ABS. Οι υπεύθυνοι εξέλιξης δεν μείωσαν μόνο τα κιλά του συστήματος (συνολικό βάρος 5,8 κιλά), αλλά βελτίωσαν την αξιοπιστία και αναβάθμισαν στο σύστημα ελέγχου. Το ABS δεύτερης γενιάς ήταν πιο γρήγορο και πιο ομαλό σε λειτουργία.

BMW ABS 3

Τα σημερινά συστήματα ABS ζυγίζουν περίπου 700 γραμμάρια, η λειτουργία τους είναι σχεδόν ανεπαίσθητη και έχουν βελτίωση τις αποστάσεις φρεναρίσματος όχι μόνο όταν η πρόσφυση είναι περιορισμένη (βρεγμένο οδόστρωμα) αλλά ακόμη και σε στεγνές επιφάνειες.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η μεγαλύτερη καινοτομία στην ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών είναι εκείνη που προστατεύει το κεφάλι. Το 1963, η Bell Helmets σχεδίασε και ανέπτυξε το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας, το οποίο ονομάστηκε Bell Star
Το Honda SH, το σκούτερ-θρύλος που γεννήθηκε το 1984, γιορτάζει τα 40 του χρόνια, έχοντας καθιερωθεί ως σύμβολο κινητικότητας σε πόλεις σε όλη την Ευρώπη
Τέλη της δεκαετίας του 2000 και στο Hamamatsu θέλουν να εκμεταλλευθούν την δημοφιλία του Hayabusa, να αποκαθηλώσουν το Ηonda SH και να αντικαταστήσουν το SV650
Πάμε σχεδόν 40 χρόνια πίσω, όταν η Suzuki παρουσίασε ένα επαναστατικό πρωτότυπο με σχεδίαση από το μέλλον

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.