Αφιερώματα

Η ιστορία της μοναδικής Lancia KS 49

Με κινητήρα Lancia Fulvia


18.11.2022

O Kees Schermer αποτελεί ιδιάζουσα περίπτωση καθώς έχει καταφέρει να κατασκευάσει τη μοτοσυκλέτα που επιθυμούσε μοντάροντας σε αυτήν κινητήρα από αυτοκίνητο (!), η οποία κυκλοφορεί νόμιμα στο δρόμο και μέχρι σήμερα έχει πραγματοποιήσει περισσότερα από 160.000 χιλιόμετρα

Κείμενο: Μένιος Κατής

Ο πρωταγωνιστής της ιστορίας είναι Ολλανδός, με αγωνιστικό παρελθόν, που μεσουρανούσε στις πίστες της χώρας του τη δεκαετία του '70. Όμως ένα σοβαρό ατύχημα που είχε στο Zandvoort το 1975 είχε ως αποτέλεσμα να σπάσει έναν αστράγαλο και να βάλει άδοξο τέλος στην καριέρα του.

Η λατρεία για τις μοτοσυκλέτες βέβαια δεν έσβησε ποτέ και έτσι ασχολήθηκε με τις custom κατασκευές, μαθαίνοντας δίπλα στον συμπατριώτη του και μετρ του είδους, Nico Bakker.

Το 1983, έχοντας μάθει πια τα μυστικά του επαγγέλματος, ο Kees κατασκεύασε την δική του μοτοσυκλέτα την οποία ονόμασε Lancia KS 49!

Η χρήση της θρυλικής Ιταλικής μάρκας έγινε λόγω του ότι ο Ολλανδός αποφάσισε να τοποθετήσει στη μοτοσυκλέτα του τον V4 1.298 κ. εκ. και 90 hp της Lancia Fulvia! To KS προκύπτει από τα αρχικά του ονόματός του (Kees Schermer) ενώ το 49 παραπέμπει στο έτος γέννησής του.

Κάπως έτσι, λοιπόν, προέκυψε η Lancia KS 49.

Το πλαίσιο βασίστηκε σε ένα που είχε κατασκευάσει ο Bakker στο οποίο βέβαια έγιναν οι απαραίτητες τροποποιήσεις ώστε να χωρέσει ο -κατά τα άλλα συμπαγής- κινητήρας της Fulvia.

Για να φτάσει στο τελικό αποτέλεσμα ωστόσο χρειάστηκε να σκαρφιστεί ένα σωρό πατέντες.

Σκεφτείτε ότι το σύστημα μετάδοσης προέρχεται από μοτοσυκλέτα της Kawasaki, το ψυγείο από ένα Ford Taunus και η ηλεκτρονική ανάφλεξη είναι της Mitsubishi.

Οι τροχοί είναι από Honda Four, ενώ το μπροστινό πιρούνι όπως και τα φρένα από μοτοσυκλέτα της Yamaha.

Όταν το project ολοκληρώθηκε, πέρασε με επιτυχία όλους τους απαραίτητους ελέγχους, έβγαλε άδεια κυκλοφορίας και έκτοτε κάλυψε εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα.

Για την ακρίβεια ο Kees έχει κάνει πάνω από 160.000 με την μοτοσυκλέτα-υβρίδιo! Και σκεφτείτε ότι το μοτέρ της Fulvia είχε ήδη επιβαρυμένο ιστορικό καθώς προήρθε από αυτοκίνητο που πήγε προς διάλυση...

Lancia Fulvia

Η Lancia Fulvia παρουσιάστηκε στο Motor Show της Γενεύης το 1963 και έμεινε στην παραγωγή έως το 1976 κυκλοφορώντας σε τρεις τύπους αμαξώματος: Berlina, Coupé και Sport. H Coupe, μάλιστα, διακρίθηκε και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι με νίκες και κατάκτηση του τίτλου κατασκευαστών το 1972. Υπήρξε και μια έκδοση fastback coupé που κατασκεύαζε η Zagato στο πάτωμα της Coupe.

fulvia car

Κύρια χαρακτηριστικά της ήταν η κίνηση στους εμπρός τροχούς, ο πρωτοποριακός, όσο και συμπαγής V4 κινητήρας, καθώς και η παρουσία δισκόφρενων σε όλους τους τροχούς, που αποτελούσε πρωτοποριακή επιλογή εκείνη την εποχή. Σημειώστε τέλος πως το όνομά της προήλθε από την Via Fulvia, τον παλιό Ρωμαϊκό δρόμο που οδηγούσε από την Tortona στο Τορίνο.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


H Ιαπωνική εταιρεία φτιάχνει μοτοσυκλέτες που δεν πρόκειται να δούμε ποτέ στην Ευρώπη. Ας δούμε 6 από τα πιο «περίεργα» μοντέλα που συμπεριλαμβάνονται στην γκάμα της
Δεν έχει σημασία τι οδηγείς: βέσπα, σκούτερ, παπί, touring, γυμνά, on-off, ηλεκτρικά, τελευταίας τεχνολογίας ή βγαλμένα από το χρονοντούλαπο – ένα είναι το ερώτημα: πόσα χιλιόμετρα κάνεις ημερησίως στα ταξίδια σου, ανεξαρτήτως διάρκειας ταξιδιού
Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1994, το γυμνό με τους δύο εξώφθαλμους προβολείς έχει σημαδέψει ολόκληρη τη σύγχρονη ιστορία της εταιρείας του Hinckley
Η κατηγορία των adventure μοτοσυκλετών βρισκόταν στα σπάργανα στα τέλη της δεκαετίας του ’90. Τα “φτερά” χαμήλωναν, τα πλαστικά γίνονταν περισσότερα και τα μεσαίου κυβισμού μοντέλα ήταν μονοκύλινδρα

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.