Αφιερώματα

Ασφαλής οδήγηση με ισχυρό άνεμο

Πάνω απ' όλα η ασφάλεια


11.10.2022

Η διαχείριση της οδήγησης σε περιόδους ή περιοχές με ισχυρούς ανέμους, μπορεί να είναι ως ένα σημείο διαχειρίσιμη, με σωστή προετοιμασία και σωστή οδήγηση

Κείμενο: Ελένη Δανάη Μαυράκη

Προετοιμασία

Αφαιρούμε βαλίτσες, top case και λοιπά προεξέχοντα – αυτό πάντα στην περίπτωση που γνωρίζουμε από πριν ότι πρόκειται να οδηγήσουμε σε τέτοιες συνθήκες, ενισχύοντας έτσι την σταθερότητα της μοτοσυκλέτας μας.
Φοράμε στενά ρούχα για να μην μπαίνει αέρας μέσα και δένουμε καλά ώστε να μην κρέμονται, λουριά, κορδόνια, ιμάντες, γενικά οτιδήποτε θα χτυπιέται από τον αέρα – πάνω μας συνήθως.

Κλείνουμε ζελατίνα στο κράνος, καθώς ο αέρας μπορεί να μεταφέρει σωματίδια, χώμα ή έντομα στα μάτια μας και αντίστοιχα, κλείνουμε αεραγωγούς του κράνους, καθώς το πιο πιθανό είναι ο αέρας να γίνει ενοχλητικός για το κεφάλι μας από κάποια ώρα οδήγησης και μετά.

Οδήγηση

Έλεγχος κατεύθυνσης του ανέμου – αν και πάντα μπορεί να υπάρχουν ριπές με διάφορες κατευθύνσεις, είναι πάντα χρήσιμο να ξέρουμε προς τα πού φυσάει και πόσο έντονος είναι ο άνεμος. Αυτό γίνεται με απλή παρατήρηση του χώρου γύρω μας, κοιτώντας δέντρα και θάμνους.

Μειώνουμε τις επιφάνειες που είναι εκτεθειμένες στον άνεμο, σκύβοντας κορμό και κεφάλι και μένοντας όσο το δυνατόν πίσω και «κάτω» από τον ανεμοθώρακα της μοτοσυκλέτας μας, κρατώντας αγκώνες κλειστούς προς το σώμα μας και έχοντας τα πόδια μας όσο πιο κοντά γίνεται στο σώμα της μοτοσυκλέτας.

Διατηρώντας υψηλές στροφές στον κινητήρα, ιδανικά ψηλότερα από το συνηθισμένο, εκμεταλλευόμαστε το γυροσκοπικό φαινόμενο προς όφελός μας

Προσπεράσεις φορτηγών ή γενικά μεγάλων οχημάτων – όσο διαρκεί η προσπέραση, βρισκόμαστε σε ένα «κενό», προστατευόμενοι από την ένταση του αέρα και θέλει ιδιαίτερη προσοχή όταν αρχίσουμε να περνάμε μπροστά, καθώς η ένταση ή οι ριπές του αέρα είναι πολύ πιθανό να μας αποσταθεροποιήσουν και να μας μεταφέρουν προς την μπαριέρα ή το αντίθετο ρεύμα.

Ανεμοδίνες – παραμένοντας πίσω ή πλάι από οχήματα, οδηγούμε μέσα σε ανεμοδίνες που προκαλούνται από τον συνδυασμό ανέμου και κίνησης των οχημάτων, το πιο ασφαλές σε αυτές τις περιπτώσεις είναι απλά να αφήνουμε μεγάλες αποστάσεις από άλλα οχήματα γύρω μας.

Προσοχή στα σημεία

Τούνελ – όπως και στην προσπέραση μεγάλων οχημάτων, έτσι κι όταν ετοιμαζόμαστε να βγούμε από το τούνελ, φροντίζουμε να είμαστε προετοιμασμένοι για τυχόν ριπές ανέμου

Γέφυρες – κόβουμε ταχύτητα πλησιάζοντας, καθώς αποτελούν σταθερά σημεία συγκέντρωσης ριπών

Στροφές σε ορεινά μέρη – Παραμένουμε προετοιμασμένοι για ενδεχόμενο ριπών μόλις μπούμε σε μια στροφή.

Γενικά

Καλό είναι να θυμόμαστε να διατηρούμε τους ώμους και τα χέρια μας χαλαρά και όχι σφιγμένα. Καλή ιδέα είναι αν έχουμε μακρύ ταξίδι, να κάνουμε διαλείμματα ώστε να ξεκουράζουμε το σώμα μας από την αντίσταση στον αέρα.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η μεγαλύτερη καινοτομία στην ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών είναι εκείνη που προστατεύει το κεφάλι. Το 1963, η Bell Helmets σχεδίασε και ανέπτυξε το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας, το οποίο ονομάστηκε Bell Star
Το Honda SH, το σκούτερ-θρύλος που γεννήθηκε το 1984, γιορτάζει τα 40 του χρόνια, έχοντας καθιερωθεί ως σύμβολο κινητικότητας σε πόλεις σε όλη την Ευρώπη
Τέλη της δεκαετίας του 2000 και στο Hamamatsu θέλουν να εκμεταλλευθούν την δημοφιλία του Hayabusa, να αποκαθηλώσουν το Ηonda SH και να αντικαταστήσουν το SV650
Πάμε σχεδόν 40 χρόνια πίσω, όταν η Suzuki παρουσίασε ένα επαναστατικό πρωτότυπο με σχεδίαση από το μέλλον

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.