20.09.2022
Βρισκόμαστε στο 1994 και ο Max Biaggi με την 2χρονη 2κύλινδρη RSW 250 κατακτά τον πρώτο τίτλο της Aprilia στην κατηγορία των 250 κ. εκ. του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας
Κείμενο: Μένιος Κατής
Στο τιμόνι της μάρκας βρίσκεται ο Ivano Beggio - ένας άνθρωπος που ανέδειξε πολλούς Παγκόσμιους Πρωταθλητές και που έδωσε αγωνιστική και συνάμα «σκληροπυρηνική» ταυτότητα στις μοτοσυκλέτες της εταιρείας του Noale.
Tότε, λοιπόν, ο ιστορικός ηγέτης της Aprilia που δεν βρίσκεται πια στη ζωή, είχε την ιδέα δημιουργίας μιας race replica της μοτοσυκλέτας με την οποία ο «Ρωμαίος Αυτοκράτορας» πήρε τον τίτλο στα 250 κ. εκ.
Ivano Beggio: Ο ιστορικός ιδιοκτήτης της Aprilia «έφυγε» από κοντά μας
Κάπως έτσι προέκυψε η RS 250, μια μοτοσυκλέτα που έμεινε στην παραγωγή από το 1995 έως και το 2002 και που έχει αποκτήσει θρυλική υπόσταση για τις επιδόσεις της και την τεχνολογία της.
Εντυπωσιακή εμφάνιση και αγωνιστικό DNA έκαναν την RS 250 μια μοτοσυκλέτα που όλοι επιθυμούσαν διακαώς.
«Όλες οι Aprilia εκείνης της εποχής ήταν στενά συνδεδεμένες με τις εμπειρίες που αποκομίζαμε από την εμπλοκή μας στους αγώνες. Το RS 250 όμως θα έλεγα πως ήταν ίσως η πιο 'αγωνιστική ρέπλικα' μοτοσυκλέτα που κατασκευάσαμε ποτέ. Χρησιμοποιήσαμε όλη την εμπειρία που είχαμε στην κατασκευή του πλαισίου, χωρίς να κάνουμε κανέναν απολύτως συμβιβασμό», είχε πει κάποτε ο ιστορικός ηγέτης της Aprilia.
Πλαίσιο από κράμα αλουμινίου και μαγνησίου, ασύμμετρο αλουμινένιο ψαλίδι «banana» με ρυθμιζόμενο monoshock κεντρικά τοποθετημένο, αντεστραμμένο ρυθμιζόμενο πιρούνι διαμέτρου 40 mm της Marzocchi, κορυφαία φρένα της Brembo και βάρος μόλις 141 κιλά (στεγνό) ήταν η συνταγή της επιτυχίας της Ιταλικής race replica. Το κερασάκι στην τούρτα ήταν ο κινητήρας της: ο πανίσχυρος 90° V-Twin που απέδιδε 70 hp στον στρόφαλο!
Μόνο που ο συγκεκριμένος κινητήρας δεν ήταν Ιταλικής κατασκευής. Ήταν το μοτέρ που «φορούσε» το Suzuki RGV 250 (VJ22)! Και αυτό διότι τότε η εταιρεία δεν είχε την οικονομική ευρωστία ώστε να κατασκευάσει το δικό της. Έτσι επέλεξε τη λύση της Suzuki, με τον Beggio να σημειώνει επί του θέματος:
«Για τον κινητήρα ταξίδεψα προσωπικά στην Ιαπωνία για να τον ζητήσω από την Suzuki. H αλήθεια είναι πως είχα αμφιβολίες ότι θα συμφωνήσουν να μας τον παραχωρήσουν καθώς είχαν αντίστοιχο μοντέλο σε αυτήν την κατηγορία, το RGV 250. Τελικά αποδείχθηκαν πολύ ευγενικοί. Στραφήκαμε σε αυτήν την λύση γιατί εκείνη την εποχή δεν είχαμε τους πόρους ώστε να προχωρήσουμε στην ανάπτυξη και κατασκευή ενός καινούργιου κινητήρα».
Δεν ήταν όμως μια απλή ιστορία πάρε-βάλε. Οι μηχανικοί στο Noale φρόντισαν ώστε ο κινητήρας να γίνει ακόμα καλύτερος σε όλο το φάσμα των στροφών κάνοντας παρεμβάσεις στα ηλεκτρονικά, στους θαλάμους διαστολής και στο φιλτροκούτι.
Tο τελικό αποτέλεσμα ήταν 70 hp στο στρόφαλο και πάνω από 65.5 hp στον τροχό στις 11.100 σ.α.λ.!
Το ιδανικό εύρος στροφών λειτουργίας του, εκεί δηλαδή που πραγματικά «πυροβολούσε» ήταν από τις 10.500 έως τις 11.500 σ.α.λ. όπου ο αναβάτης είχε στη διάθεσή του του σταθερά περισσότερους από 60 hp!
«Πρέπει να πω ότι αυτή η 'μεταμόσχευση' (ο δικός μας κινητήρας είχε κάποιες αλλαγές σε σχέση με τον πρωτότυπο) δεν περιόρισε την προσωπικότητα της μοτοσυκλέτας, η οποία είχε DNA 100% 'made in Noale'. Μας χάρισε μεγάλη εμπορική επιτυχία και έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην διάδοση της μάρκας σε παγκόσμια κλίμακα. Επιπλέον, αυτή η μοτοσυκλέτα ήταν σχολείο για πολλούς αναβάτες. Χάρη στην ευελιξία και το χαμηλό βάρος της μπορούσε σε κάποιες πίστες να τα βάλει με μοτοσυκλέτες τετραπλάσιου κυβισμού», είχε πει ο Beggio.
Κάπως έτσι γεννήθηκε μια από τις κορυφαίες μοτοσυκλέτες όλων των εποχών που σήμερα αποτελεί διακαή πόθο των ανά τον κόσμο συλλεκτών και παιδική ονείρωξη για τους λάτρεις της δίχρονης κουλτούρας.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.