Αφιερώματα

Δέκα τύποι επικίνδυνων οδηγών που ζουν ανάμεσά μας

Και τρία bonus!


05.09.2022

Δεν έχει σημασία αν είναι άνδρας, γυναίκα ή απροσδιορίστου φύλλου. Δεν έχει, επίσης, καμία απολύτως σημασία αν οδηγεί αυτοκίνητο, μοτοσυκλέτα, ποδήλατο, πατίνι ή μονόροδο

Κείμενο: Μένιος Κατής

Από τη στιγμή που έχει μέσα το μικρόβιο της ηλιθιότητας και της ασυνειδησίας θα αισθάνεται βασιλιάς των δρόμων, άρχοντας του τιμονιού, η εξαίρεση στον κανόνα. Θα εξακολουθήσει να αποτελεί επικίνδυνο φαινόμενο και δημόσιο κίνδυνο για όλους τους υπόλοιπους γιατί πολύ απλά δεν τον ενδιαφέρουν οι γύρω του ή μάλλον γιατί πιστεύει πως είναι πιο έξυπνος από τους άλλους.

Πάμε να δούμε τον δεκάλογο του μ@λ@κ@ οδηγού τον οποίο συντάξαμε έπειτα από προσεκτική παρατήρηση των «φαινομένων» που ζουν και κυκλοφορούν ανάμεσα μας.

1) Ο «δεν γνωρίζω τι είναι το φλας». Στρίβω όποτε γουστάρω όπου γουστάρω και προφανώς δεν δίνω αναφορά σε κανέναν… το φλας γι αυτούς τους τύπους αποτελεί απλά διακοσμητικό στοιχείο.
2) Ο «δεν φοράω ζώνη» από άποψη, γιατί «αισθάνομαι ότι πνίγομαι».
3) Ο «δεν φοράω κράνος» αλλά «οδηγώ μοτοσυκλέτα φορώντας μάσκα προστασίας από τον Covid». Το κράνος είθισται σε αυτές τις περιπτώσει να «κοσμεί» τον αγκώνα, άλλωστε είναι πιο χρήσιμο εκεί…
4) Ο «οδηγώ το όχημα φορώντας παντόφλες/σαγιονάρες». Οι κύριες για να μοστράρουν το φρέσκο πεντικιούρ που μόλις έκαναν, οι κύριοι έτσι γιατί το πόδι πρέπει να αερίζεται το καλοκαίρι. Χαρακτηριστικές οι εικόνες των μαντραχαλάδων πάνω στο superbike των 1.000+ κ. εκ. με αμάνικο, μαγιό σλιπ, σαγιονάρα και καπέλο για να μην τους χτυπάει ο ήλιος. Το αυτό βέβαια ισχύει και για τις αιθέριες υπάρξεις με τα σορτσάκια ή τα μαγιό και τη διχάλα. Στις περισσότερες περιπτώσεις το κράνος αποτελεί απλά βάρος ή δεν υπάρχει καν…
5) Ο «οδηγώ και κουτσομπολεύω στο τηλεφωνώ». Στο ένα χέρι το κινητό στο άλλο το τσιγάρο. Κι αν βρω κανέναν πιο αργό μπροστά κορνάρω γιατί με καθυστερεί…
6) Ο τύπος «σιγά μη σταματήσω στο φανάρι». Πιο συχνό φαινόμενο στους οδηγούς μοτοσακών, ποδηλάτων και πατινιών. Σε αυτές τις περιπτώσεις προφανώς ο ΚΟΚ (όχι το ΚΟΚ) δεν ισχύει. Αλλά ακόμα κι παραβιάζουν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας έχουν τη δικαιολογία «το κάνουμε προσεκτικά»…
7) Ο «μου αρέσει να κορνάρω». Χωρίς λόγο, έτσι για να προκαλώ εντύπωση ή γιατί ξύπνησα στραβά και πρέπει κάπου να εκτονωθώ…
8) Ο «με πιάσε μια λιγούρα, είπα μα φάω κάτι». Στο αυτοκίνητο κρατώντας στο ένα χέρι τη σφολιάτα ή το σάντουιτς και με το άλλο το τιμόνι αλλάζοντας παράλληλα και ταχύτητες…
9) Ο «βιάζομαι να παραδώσω το δέμα/παραγγελία». Δύσκολο και απαιτητικό επάγγελμα ασυζητητί, ειδικά για όσους χρησιμοποιούν δίκυκλο. Όμως ρε παίδες αυτό δεν σημαίνει ότι σε κάθε διαδρομή πρέπει να παραβιάζετε τον μισό ΚΟΚ. Κράνος σπανίζει, χρήση φλας ομοίως, για χρήση κινητού δεν το συζητάμε, είναι η προέκταση του χεριού.
10) Ο «αρχιαυνανιστής». Συνήθως οδηγεί σκούτερ ή παπί και έχει ως συνεπιβάτη μικρό παιδί, μπροστά ή πίσω. Ως «υπόδειγμα» καλού γονέα, ποτέ δεν φορά κράνος ούτε φυσικά και στο παιδί του γιατί «έλα μωρέ εδώ κοντά πηγαίνουμε».

Bonus: Ο κάγκουρας με το «φτιαγμένο» σκούτερ/παπί που σε κάθε φανάρι νομίζει ότι βρίσκεται σε σχάρα εκκίνησης αγώνα MotoGP…

Bonus1: Ο μπάρμπας με το «σαπάκι» και το τελάρο στην ουρά. Συνήθως φορά παντόφλα και κάτι σαν κράνος ίσα για να μην τον «γράψουν» με το υποσιάγωνο λυμένο να κρέμεται. Κινείται στους ρυθμούς του, δεν βγάζει ποτέ φλας και δεν κοιτάζει ποτέ καθρέπτες. Είναι ο Βασιλιάς του δρόμου άλλωστε…

Bonus2: Ο «γρήγορος» που του αρέσει να χώνεται ή να κολλά πίσω σου για να ικανοποιήσει το «εγώ» του, ασχέτως αν στα 100 μέτρα έχει φανάρι…

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η μεγαλύτερη καινοτομία στην ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών είναι εκείνη που προστατεύει το κεφάλι. Το 1963, η Bell Helmets σχεδίασε και ανέπτυξε το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας, το οποίο ονομάστηκε Bell Star
Το Honda SH, το σκούτερ-θρύλος που γεννήθηκε το 1984, γιορτάζει τα 40 του χρόνια, έχοντας καθιερωθεί ως σύμβολο κινητικότητας σε πόλεις σε όλη την Ευρώπη
Τέλη της δεκαετίας του 2000 και στο Hamamatsu θέλουν να εκμεταλλευθούν την δημοφιλία του Hayabusa, να αποκαθηλώσουν το Ηonda SH και να αντικαταστήσουν το SV650
Πάμε σχεδόν 40 χρόνια πίσω, όταν η Suzuki παρουσίασε ένα επαναστατικό πρωτότυπο με σχεδίαση από το μέλλον

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.