Αφιερώματα

Τι τύπος μοτοτουρίστα είσαι;

Δεν λαμβάνονται υπόψη διαδρομές κάτω των 150 χλμ την ημέρα, επειδή μπορούν εύκολα να καλυφθούν σε μισή μέρα


19.07.2022

Δεν έχει σημασία τι οδηγείς: βέσπα, σκούτερ, παπί, touring, γυμνά, on-off, ηλεκτρικά, τελευταίας τεχνολογίας ή βγαλμένα από το χρονοντούλαπο – ένα είναι το ερώτημα: πόσα χιλιόμετρα κάνεις ημερησίως στα ταξίδια σου, ανεξαρτήτως διάρκειας ταξιδιού

Κείμενο: Ελένη Δανάη Μαυράκη

Βάμος!

150-300 χλμ την ημέρα

Είναι αυτός ο φίλος ή η φίλη, που προτείνει να πάτε διακοπές στο σημείο του χάρτη που είναι μεν μακριά, αλλά αξίζει γιατί «έχει ένα φεστιβάλ προβατίνας στο τάδε χωριό και να δούμε αυτό κι εκείνο στις άλλες στάσεις, και εκεί έχω ακούσει ότι έχει φανταστικό φαγητό».

mototouristas 3

Το εύρος χιλιομέτρων από 150 έως 300, είναι πιο αντιπροσωπευτικό για όσους θέλουν να χωρίσουν τη μέρα στα δύο: το μισό είναι η βόλτα και διαδρομή με την μοτοσυκλέτα, το άλλο είναι αφιερωμένο σε διαφορετικές δραστηριότητες, είτε πρόκειται για απόλυτη ξεκούραση και τεμπελιά, ατελείωτο φαγητό ή τουριστικές και πολιτιστικές εξερευνήσεις.

Αυτός που σχεδιάζει το ταξίδι του με ημερήσια χιλιόμετρα σε αυτό το εύρος θέλει να χαρεί εμπειρίες στο ταξίδι, έχοντας την μοτοσυκλέτα ως μέσο, όχι ως προτεραιότητα.

Τύπος: Μοτοδυσσέας (σημασία έχει το ταξίδι, όχι ο προορισμός)

300 – 500 χλμ την ημέρα

Είτε σε δυάδες, είτε σε παρέες – όχι τόσο συχνά μόνα τους, αυτά τα πλάσματα επιλέγουν ταξίδια με μοτοσυκλέτα που τους επιτρέπει να συνομιλήσουν πρωτίστως με τον εαυτό τους – και ανά φάσεις να κάνουν πλάκα με την ενδοεπικοινωνία του γκρουπ.

mototouristas 4

Περνώντας όλη την ημέρα πάνω στην μοτοσυκλέτα, οδηγώντας και απολαμβάνοντας την διαδρομή, θα γίνουν μόνο οι απαραίτητες στάσεις κατά την διαδρομή – συνήθως σε δημοφιλή για μοτοταξιδιώτες στέκια, με ευκαιρίες για μικρές και γρήγορες τουριστικές ή γαστρονομικές εμπειρίες, πάντα με τις σχετικές φωτογραφίες, φτάνοντας στον προορισμό τους το βράδυ, έτοιμοι για ντους, δείπνο και βαθύ ύπνο.

Αυτός που επιλέγει αυτές τις ημερήσιες αποστάσεις, βάζει την οδήγηση πάνω απ’ όλα, χωρίς όμως να στερεί από τον εαυτό του μικρές χαρές εκτός σέλας.

Τύπος: Επαγγελματίας Μοτοτουρίστας

500-700 χλμ την ημέρα

Όλοι έχουμε στην παρέα κάποιον που μας έχει φάει τα αυτιά με το ταξίδι κάπου μακριά που πόσους μήνες, χρόνια, αιώνες ονειρεύεται, σχεδιάζει και τελικά μια μέρα, ΤΟ ΚΑΝΕΙ. Και είναι όντως μακρύ και ατελείωτο και για να το βγάλει, ο φίλος θα βάλει κάτω το κεφάλι, θα ανοίξει το γκάζι και θα ξεκουραστεί μόνο όταν φτάσει.

mototouristas 5

Όσοι εντάσσονται σε αυτή την κατηγορία, δεν θα αρνηθούν τον τίτλο του «Τετράγωνου Γάιδαρου» (από το προφανές γαϊδουρινό πείσμα που χρειάζεται για να καλυφθεί η ημερήσια αυτή απόσταση – και από το σχήμα που έχουν τα… οπίσθια όταν κατεβαίνουν από την σέλα). Περνάνε όλη την ημέρα στη σέλα και δεν υπάρχει πρόβλεψη για στάση τουρισμού, παρά μόνο για τις απαραίτητες ανεφοδιασμού και ίσως ξεκούρασης των άκρων. Όποιος καταφέρει να διατηρήσει αυτόν τον ημερήσιο μέσο όρο για αρκετές ημέρες είναι ένας σκληροτράχηλος μοτοτουρίστας και παρόμοια χιλιόμετρα συχνά αφιερώνονται σε μακρινούς προορισμούς που απαιτούν πολλές ημέρες ταξιδιού. Όσοι διανύουν αυτές τις αποστάσεις σε μία μόνο μέρα συνήθως το κάνουν πάνω σε μια άνετη μοτοσυκλέτα, τύπου touring ή adventure και εμπνέονται από επικά ταξίδια και μακρινούς προορισμούς. Υπάρχει λίγος χώρος για δραστηριότητες εκτός σέλας, ο οδικός χάρτης είναι πιο σημαντικός από οτιδήποτε άλλο και ο χρόνος διατηρείται πάντα στο προσκήνιο ακριβώς από τον προγραμματισμό, ακόμη και εκείνων των στάσεων για φαγητό.

Τύπος: Σκληροπυρηνικός

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η μεγαλύτερη καινοτομία στην ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών είναι εκείνη που προστατεύει το κεφάλι. Το 1963, η Bell Helmets σχεδίασε και ανέπτυξε το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας, το οποίο ονομάστηκε Bell Star
Το Honda SH, το σκούτερ-θρύλος που γεννήθηκε το 1984, γιορτάζει τα 40 του χρόνια, έχοντας καθιερωθεί ως σύμβολο κινητικότητας σε πόλεις σε όλη την Ευρώπη
Τέλη της δεκαετίας του 2000 και στο Hamamatsu θέλουν να εκμεταλλευθούν την δημοφιλία του Hayabusa, να αποκαθηλώσουν το Ηonda SH και να αντικαταστήσουν το SV650
Πάμε σχεδόν 40 χρόνια πίσω, όταν η Suzuki παρουσίασε ένα επαναστατικό πρωτότυπο με σχεδίαση από το μέλλον

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.