Αφιερώματα

5+1 tips για επιλογή παντελονιού μοτοσυκλέτας

Αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του βασικού εξοπλισμού ενός μοτοσυκλετιστή


12.07.2022

Όπως ξέρουμε – ή μπορεί να υποθέσει κανείς, τα παντελόνια μοτοσυκλέτας είναι πολύ διαφορετικά από τα κοινά. Είναι ειδικά σχεδιασμένα για να προστατεύουν τα πόδια μας από τραυματισμούς σε περίπτωση πτώσης ή κρούσης

Κείμενο: Ελένη Δανάη Μαυράκη

Καθώς οι παράμετροι είναι πολλοί –στυλ, σχέδιο, χρώμα, μάρκα, προστασία, κόστος, κλπ, πριν καταλήξει κανείς σε μια αγορά, καλό θα ήταν να έχει ελέγξει τα παρακάτω:

1. Υλικό

Ένα παντελόνι που θα το φοράμε ενώ θα κινούμαστε με ταχύτητα σε αυτοκινητόδρομους, επιβάλλεται να είναι από υλικό υψηλής ποιότητας και ανθεκτικότητας και χρειάζεται να αντέξει την τριβή που προκαλείται από πτώση. Οι συνήθεις κατηγορίες υλικών στα παντελόνια είναι οι παρακάτω, η κάθεμια με τα δικά της πλεονεκτήματα.

tips panteloni motosykletas 2

• Δέρμα
Λόγω της αντοχής του, αυτό το υλικό είναι μια από τις πιο δημοφιλείς επιλογές για παντελόνια μοτοσυκλέτας. Το δέρμα είναι γνωστό ότι αντέχει στην τριβή, παρέχοντας ένα καλό επίπεδο προστασίας σε περίπτωση πτώσης. Επιπλέον, μπορεί να σας προσφέρει μια κομψή αλλά κλασική εμφάνιση που δεν φεύγει ποτέ από τη μόδα – είναι όμως μια δύσκολη επιλογή για τους ελληνικούς καλοκαιρινούς μήνες.
• Νάιλον
Το νάιλον είναι ένα καλό υλικό που το προτιμούν όσοι ψάχνουν για μια ελαφριά, εύκαμπτη, διαπνέουσα και άνετη επιλογή. Τέτοια παντελόνια μπορούν να είναι ιδανικά για ζεστό καιρό και θεωρούνται αγαπημένη επιλογή πολλών μοτοσυκλετιστών.
• Textile /«Υφασμα»
Το Textile είναι ένας ευρύς όρος που καλύπτει διάφορους τύπους υφάσματος, συμπεριλαμβανομένων των Kevlar, Cordura και πολυεστέρα. Αυτά τα υλικά χρησιμοποιούνται συχνά σε συνδυασμό μεταξύ τους για να δημιουργήσουν δυνατά αλλά άνετα παντελόνια. Επιπλέον, πολλά είναι εξοπλισμένα με αδιάβροχη επένδυση για προστασία σε περίπτωση βροχής.
• Τζιν

Τα τζιν μοτοσυκλέτας προσφέρουν προστασία και άνεση, επιτρέποντας στον αέρα να εισχωρεί στο εσωτερικό και πρόκειται για ιδανική επιλογή για κοντινές βόλτες, ακόμα και για καθημερινές μετακινήσεις – ενώ άλλοι τα επιλέγουν ακόμη και στα ταξίδια.

2. Μέγεθος και εφαρμογή

Όταν μιλάμε για ρούχα, ποτέ δεν είναι απλή η επιλογή… Το μέγεθος και η εφαρμογή είναι κρίσιμοι παράγοντες που πρέπει να λάβουμε υπόψη όταν αγοράζουμε. Κανείς μας δεν θα ήθελε να οδηγεί φορώντας κάτι πολύ στενό ή πολύ φαρδύ, καθώς επηρεάζεται όχι μόνο η άνεση αλλά και η ασφάλεια.

Αν αγοράζουμε ονλάιν, για να βρούμε το σωστό μέγεθος, κάνουμε ακριβείς μετρήσεις σε μέση, γοφούς, εσωτερική και εξωτερική γραμμή ραφών. Όταν έχουμε αυτά τα νούμερα, κοιτάμε τον σχετικό πίνακα που έχουν οι ιστοσελίδες για να διαλέξουμε το νούμερό μας.

Για ιδανική εφαρμογή, δεν φτάνει να είναι σωστό το μέγεθος, αλλά να βεβαιωθούμε ότι μας επιτρέπει να κινούμαστε με άνεση. Ιδανικά, αν είμαστε σε φυσικό κατάστημα και το δοκιμάσουμε, εστιάζουμε στην αίσθηση που έχουμε σε γόνατα και αστραγάλους σε όρθια και καθιστή στάση.

tips panteloni motosykletas 6

Γενικά, υπάρχουν τρεις κύριοι τύποι παντελονιών που απευθύνονται σε άντρες και γυναίκες:
• Κανονική γραμμή
Τα παντελόνια με κανονική εφαρμογή δεν αγκαλιάζουν το σώμα, ούτε κρέμονται χαλαρά. Βρίσκονται ακριβώς στο ενδιάμεσο, δίνοντάς μια χαλαρή αίσθηση ενώ επιτρέπουν την ελεύθερη κίνηση. Αποτελούν εξαιρετική επιλογή για οδήγηση on και off road.
• Στενή φόρμα
Όπως υποδηλώνει το όνομα, τα στενά παντελόνια αγκαλιάζουν το σώμα σφιχτά. Προτιμώνται από τους λάτρεις ταχύτητας και προσδίδουν μια πιο αεροδυναμική εμφάνιση. Αυτό το στυλ στηρίζει καλύτερα την χρήση προστατευτικών σε γόνατα, βοηθώντας τα να παραμένουν στην θέση τους κατά την οδήγηση.
• Χαλαρή εφαρμογή
Τα φαρδιά παντελόνια είναι… φαρδιά. Έχουν πολύ επιπλέον ύφασμα, που μπορεί μεν να είναι άνετο στην οδήγηση, αλλά αποτελεί οριακά επικίνδυνη επιλογή, καθώς το χαλαρό ύφασμα μπορεί εύκολα να πιαστεί σε σημεία της μοτοσυκλέτας.

3. Κούμπωμα

Οι μοτοσυκλετιστές έχουν τουλάχιστον τρεις επιλογές στο κούμπωμα του παντελονιού τους:
• Κουμπιά: Τα κλεισίματα με κουμπιά χρησιμοποιούνται συχνά σε παντελόνια με κανονική και χαλαρή εφαρμογή. Αν και δεν είναι τόσο ασφαλή όσο άλλες επιλογές, τα κουμπιά που κλείνουν είναι εύκολα στη χρήση και μας επιτρέπουν να φοράμε και να βγάζουμε γρήγορα το παντελόνι μας.
• Φερμουάρ: Αυτό το κλείσιμο είναι πιο ασφαλές από το κλείσιμο με κουμπιά. Συχνά χρησιμοποιούνται σε παντελόνια με στενή εφαρμογή και φόρμες. Για όποιον ψάχνει παντελόνι μοτοσυκλέτας που θα μένει σταθερό, το κλείσιμο με φερμουάρ είναι η καλύτερη επιλογή.
• Hook-and-loop: ή αλλιώς… σκρατς. Το Hook-and-loop είναι μια ασφαλής επιλογή κουμπώματος, ένας συνδυασμός ασφάλειας κλεισίματος με κουμπιά και ευκολίας φερμουάρ, με άνετη εφαρμογή.

tips panteloni motosykletas 10

4. Κόστος

Κανείς δεν θέλει να ξοδέψει περισσότερο απ’ όσο χρειάζεται για αυτό το κομμάτι εξοπλισμού, αλλά η φράση «ό,τι πληρώνεις παίρνεις», εξακολουθεί να ισχύει και σε αυτήν την περίπτωση. Στις περισσότερες περιπτώσεις, όσο πιο ακριβό είναι το προϊόν, τόσο καλύτερη είναι η ποιότητα, καθώς το κόστος ανεβαίνει λόγο ποιότητας υλικού. Ωστόσο, καλό είναι να μην ταυτίζεται αυτόματα η τιμή με την ποιότητα, μιας και υπάρχουν πολλά οικονομικά παντελόνια μοτοσυκλέτας που μπορούν να προσφέρουν άνεση και ασφάλεια χωρίς να χρειαστεί να «ξηλωθείτε». Το μόνο που χρειάζεται είναι λίγη έρευνα και υπομονή για να τα βρούμε.

5. Τσέπες

Ναι εντάξει, κανείς μας δεν θέλει να κουβαλάει κάτι στις τσέπες του όσο οδηγεί – αλλά αν είσαι άνθρωπος, θα χρειαστείς τσέπες. Ή έστω μια. Φροντίζουμε οι τσέπες να ασφαλίζουν, είτε με κουμπί ή φερμουάρ και ιδανικά να χωράει μέσα το χέρι μας φορώντας γάντι.

tips panteloni motosykletas 3

+1 Αεραγωγοί

Για να αισθάνεστε άνετα φορώντας το χειμώνα καλοκαίρι, φροντίστε το παντελόνι που θα επιλέξετε να έχετε αεραγωγούς. Για τους θερμούς μήνες ενδείκνυνται καλοκαιρίνα παντελόνια.

Ποικιλία μοτοσυκλετιστικών παντελονιών μπορείτε να βρείτε στα καταστήματα και στο eshop του Moto Market

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η μεγαλύτερη καινοτομία στην ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών είναι εκείνη που προστατεύει το κεφάλι. Το 1963, η Bell Helmets σχεδίασε και ανέπτυξε το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας, το οποίο ονομάστηκε Bell Star
Το Honda SH, το σκούτερ-θρύλος που γεννήθηκε το 1984, γιορτάζει τα 40 του χρόνια, έχοντας καθιερωθεί ως σύμβολο κινητικότητας σε πόλεις σε όλη την Ευρώπη
Τέλη της δεκαετίας του 2000 και στο Hamamatsu θέλουν να εκμεταλλευθούν την δημοφιλία του Hayabusa, να αποκαθηλώσουν το Ηonda SH και να αντικαταστήσουν το SV650
Πάμε σχεδόν 40 χρόνια πίσω, όταν η Suzuki παρουσίασε ένα επαναστατικό πρωτότυπο με σχεδίαση από το μέλλον

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.