Αφιερώματα

5 πράγματα που κοιτάμε όταν επιλέγουμε παιδικό κράνος

Η επιλογή του πρώτου κράνους για ένα παιδί είναι η σημαντικότερη


05.07.2022

Σύμφωνα με έρευνα, όσο τα παιδιά μεγαλώνουν, τόσο αυξάνονται τα τροχαία ατυχήματα, αποτελώντας το κύριο αίτιο κρανιοεγκεφαλικών κακώσεων (>80%) κατά την εφηβική ηλικία. Όπως παρατηρούν, το μεγαλύτερο ποσοστό τους θα μπορούσε να αποφευχθεί εύκολα, με απλά μέτρα προστασίας

Κείμενο: Ελένη Δανάη Μαυράκη

Δεν αρκεί να πει κανείς ότι το κράνος αποτελεί το πρώτο και βασικότερο από αυτά τα μέτρα. Αν δεν έχει επιλεγεί το σωστό τότε θα υπάρξει πρόβλημα σε περίπτωση ατυχήματος. Παρακάτω είναι πέντε πράγματα που αποτελούν τα κριτήρια επιλογής σωστού κράνους, ασχέτως μάρκας, θετικών κριτικών, χρωμάτων.

Ασφάλεια

Το πρώτο και κυριότερο κριτήριο επιλογής, αποτελεί η ασφάλεια που προσφέρει ένα κράνος. Η αγορά είναι γεμάτη με επιλογές εταιρειών που έχουν στην γκάμα τους παιδικά κράνη, κι ενώ ορισμένοι συμμορφώνονται με το πιο πρόσφατο πρωτόκολλο ασφαλείας, δεν ισχύει για όλους. Ένα επώνυμο κράνος, καλής ποιότητας, κατασκευάζεται χρησιμοποιώντας τα καλύτερα υλικά, με κέλυφος είτε από θερμοπλαστικό, είτε από σύνθετα υλικά όπως composite fiberglass ή ανθρακόνημα και kevlar, ενώ είναι αυτονόητο ότι θα πρέπει να φέρει πιστοποίηση CE.

paidiko kranos 7

Το υλικό κατασκευής παίζει σημαίνοντα ρόλο και στο βάρος τους κράνους. Ένα βαρύ κράνος πέρα από την κούραση στον αυχένα, μπορεί να προκαλέσει και έντονο τραυματισμό σε αυτόν σε μια πτώση. Το ανθρώπινο κεφάλι ζυγίζει κατά μέσο όρο 5 κιλά, έτσι κάθε επιπλέον χιλιόγραμμο χειροτερεύει την κατάσταση. Τα carbon κράνη είναι μια λύση, αλλά πλέον υπάρχουν πολλά κράνη με χαμηλό βάρος στην αγορά

Σωστό μέγεθος

Εφόσον έχει επιλεχθεί η μάρκα και έχει ελεγχθεί για τις πιστοποιήσεις του, το επόμενο σημαντικό πράγμα είναι το μέγεθος. Πολλοί γονείς παραβλέπουν αυτόν τον παράγοντα, είτε θεωρώντας ότι επειδή ως παιδί, θα μεγαλώσει και σύντομα θα χρειάζεται μεγαλύτερο μέγεθος, εξ ου και αγοράζουν ελαφρώς μεγαλύτερο νούμερο για να γλιτώσουν μελλοντική αγορά, είτε επειδή δεν γνωρίζουν πώς να αναγνωρίσουν το σωστό μέγεθος.
Στην πρώτη περίπτωση, δημιουργείται πρόβλημα ασφαλείας, καθώς το κράνος δεν πρέπει να μετακινείται, ούτε σε περίπτωση πτώσης, ούτε κατά την οδήγηση, ενώ μπορεί να γίνει ενοχλητικό για το παιδί, κάνοντάς το να βρίσκει δικαιολογίες για να το αποφύγει.

paidiko kranos 5

Στην δεύτερη περίπτωση, οι γονείς μπορούν να συμβουλευθούν πάντα τον υπεύθυνο καταστήματος στο οποίο βρίσκονται – ή αν κάνουν διαδικτυακή αγορά, να πάρουν μόνοι τους τα μέτρα. Τα κράνη αναφέρονται με αριθμούς, που αντιστοιχούν στην περίμετρο του κεφαλιού. Μετρώντας την περίμετρο του κεφαλιού με μια μεζούρα, στο ύψος του μετώπου, οι γονείς θα έχουν εύκολα την απάντηση για την επιλογή μεγέθους.

Σχεδίαση

Καλώς ή κακώς, το στυλ έχει σημασία – είτε αγοράζουμε κράνος για τον εαυτό μας, είτε για ένα παιδί. Ειδικά τα παιδιά, δεν θα φορέσουν εύκολα κάτι αν δεν τους αρέσει πραγματικά. Ένας σίγουρος τρόπος να ενθαρρυνθεί ένα παιδί στο να φοράει το κράνος του, χωρίς διαρκή επίβλεψη, είναι του αρέσει πραγματικά και να ταιριάζει στο γούστο του.

paidiko kranos 4

Πλέον, οι κατασκευαστές διαθέτουν παιδικά κράνη σε πολλά όμορφα χρώματα και σχέδια, άλλα με γραφικά υπερηρώων, άλλα πιο απλά, αλλά σίγουρα, όλα με κάτι που θα μπορούσε να εντυπωσιάσει έναν μικρό αναβάτη

Κόστος

Καθώς υπάρχει μεγάλη ποικιλία σε κράνη, υπάρχει αντίστοιχα μια πληθώρα επιλογών όσον αφορά το κόστος. Όσο περισσότερες παραμέτρους επιλέξετε, τόσο πιο ακριβό γίνεται το κράνος. Σε πολλές περιπτώσεις, το μόνο που χρειάζεστε για τον μικρό σας είναι να μένει προστατευμένο.

paidiko kranos 6

Ένα προσιτό κράνος διαθέτει θερμοπλαστικό κέλυφος, αφρώδες υπόστρωμα, μαλακή εσωτερική επένδυσηό και έναν μηχανισμό ιμάντα γρήγορης απελευθέρωσης (μικρομετρική πόρπη) που διευκολύνει το παιδί να φοράει και να βγάζει το κράνος με ευκολία. Αυτές είναι οι ελάχιστες παραμέτρους που πρέπει να έχει το πιο οικονομικό κράνος που θα επιλέξει κανείς.

Άνεση

Η άνεση του κράνους για ένα παιδί, είναι εξίσου σημαντική με τα παραπάνω και θα πρέπει να γίνεται έλεγχος ότι νιώθει άνετα με το κράνος, πριν την αγορά του. Μπορεί να υπάρχουν αιχμηρές άκρες, σκληρές ραφές, ακόμη και εσωτερική επένδυση που πιέζει υπερβολικά στα ζυγωματικά του – ο κάθε κατασκευαστής άλλωστε έχει μικρές παραλλαγές στα μαξιλαράκια του κράνους.

paidiko kranos 3

Το ιδανικό θα ήταν να δοκιμάσει το παιδί το κράνος του πριν την αγορά, αλλά σε περίπτωση ηλεκτρονικής αγοράς, αναζητήστε κράνος με αερισμό, μαλακή εσωτερική επένδυση.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η μεγαλύτερη καινοτομία στην ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών είναι εκείνη που προστατεύει το κεφάλι. Το 1963, η Bell Helmets σχεδίασε και ανέπτυξε το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας, το οποίο ονομάστηκε Bell Star
Το Honda SH, το σκούτερ-θρύλος που γεννήθηκε το 1984, γιορτάζει τα 40 του χρόνια, έχοντας καθιερωθεί ως σύμβολο κινητικότητας σε πόλεις σε όλη την Ευρώπη
Τέλη της δεκαετίας του 2000 και στο Hamamatsu θέλουν να εκμεταλλευθούν την δημοφιλία του Hayabusa, να αποκαθηλώσουν το Ηonda SH και να αντικαταστήσουν το SV650
Πάμε σχεδόν 40 χρόνια πίσω, όταν η Suzuki παρουσίασε ένα επαναστατικό πρωτότυπο με σχεδίαση από το μέλλον

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.