21.03.2022
Το concept «scooter 800cc» μας παρουσιάστηκε ως μοντέλο της Gilera αλλά συνεχίστηκε ως Aprilia, όμως παρέμεινε το μεγαλύτερο, ισχυρότερο και πιο γρήγορο scooter που κατασκευάστηκε ποτέ
Κείμενο: Ηλίας Μπόσμος - Πηγή:inmoto.it
Κάπως έτσι λοιπόν, το μακρινό (;) 2006 εμφανίστηκε το GP800. Τον καιρό εκείνο, οι δρόμοι της Ευρώπης αλλά κυρίως της Ιταλίας (δηλαδή της πατρίδας της Piaggio) έσφυζαν από Yamaha TMax. Σύμβολο κύρους αλλά και γενάρχης της κατηγορίας, το μεγάλο scooter της εταιρείας των τριών διαπασών σημείωνε εξωπραγματικές πωλήσεις, κάτι που δεν άρεσε και τόσο στην ιταλική εταιρεία που (κατά γενική ομολογία) εφηύρε τα scooter. Η αλήθεια όμως είναι ότι το Piaggio Gruppo παρασύρθηκε λίγο, τόσο που κατασκεύασε ένα mega scooter με V2 839cc και 75hp, δηλαδή 31 (!) περισσότερους από τον ανταγωνιστή του.
Οι επιδόσεις του GP800 ήταν φυσικά πρωτόγνωροι για την κατηγορία, γεμίζοντας με επιφωνήματα θαυμασμού όσους το χρησιμοποιούσαν σε περιφερειακούς δρόμους. Τεχνικά σύνθετο, με ένα σωληνωτό πλαίσιο να αγκαλιάζει τον κινητήρα του Aprilia Mana ο οποίος ήταν τοποθετημένος όσο το δυνατόν πιο κοντά στο κέντρο του scooter, άφηνε λίγο χώρο κάτω από τη σέλα, κάτι το οποίο φυσικά αποτελεί σημαντικό μειονέκτημα για την κατηγορία, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων ήταν το κλασικό CVT που συναντάει κανείς σε όλα τα scooter. H τελική μετάδοση γινόταν με αλυσίδα-κάτι που δεν άρεσε σε αρκετούς υποψήφιους κατόχους.
Ο μεγάλος κυβισμός και η αυξημένη ιπποδύναμη είχαν και αντίστοιχα προβλήματα, αφού με 249 κιλά στεγνό, το ιταλικό scooter ουσιαστικά ήταν μια μεγάλη αυτόματη μοτοσυκλέτα στην πόλη. Με συμπεριφορά GT σε εθνική και περιφερειακό, το GP800 είχε την ανάλογη συμπεριφορά (λόγω όγκου, βάρους και γεωμετρίας) και σε πυκνό μποτιλιάρισμα, κάτι το οποίο ξένισε πολλούς, ενώ η τιμή αγοράς του ήταν περίπου 1000ευρώ μεγαλύτερη από το TMax.
Ο Ειδικός Τύπος της εποχής εξύμνησε το γκάζι αλλά και τη σταθερότητα του στον ανοικτό δρόμο ενώ σχολίασε αρνητικά το βάρος, την απουσία αποθηκευτικών χώρων και τη μάλλον αδιάφορη σχεδίαση. Οι περισσότεροι αναβάτες θεώρησαν ότι η Gilera θέλοντας να κατατροπώσει σε επιδόσεις τον ανταγωνισμό το παράκανε με τον κυβισμό, τρομάζοντας το αγοραστικό κοινό το οποίο μάλλον δεν ήταν έμπειροι μοτοσυκλετιστές απλώς ήθελαν ένα scooter το οποίο θα αισθανόταν άνετα στην καθημερινή μετακίνηση από τα προάστια στο κέντρο της πόλης.
Το 2012, το Piaggio Group αποφάσισε να μην κάνει ένα reset στο μοντέλο αλλά να το μετονομάσει σε Aprilia και να του δώσει μια αισθητική από το Noale, δηλαδή έναν προβολέα που θύμιζε RSV4, ενώ άλλαξε το όνομα του σε SRV 850. Όπως αποδείχθηκε, το σχέδιο δεν πήγε καλύτερα αφού οι πωλήσεις παρέμειναν χαμηλές και τελικά το 2016 αποσύρθηκε από την αγορά χωρίς πολλούς αποχαιρετισμούς. Από τότε, κανείς ανταγωνιστής δεν έχει ακολουθήσει αυτό το μονοπάτι, θέλοντας να παρουσιάσει το scooter με τη μεγαλύτερη ισχύ και μάλλον κάτι τέτοιο δύσκολα θα γίνει.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.