Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 27.11.2017
Το Leoncino είναι ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα στην ιστορία των 106 χρόνων της Benelli. Με αφορρμή τα νέα μοντέλα της σειράς που είδαμε στην EICMA σας παρουσίαζουμε το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της θρυλικής μοτοσυκλέτας της εταιρείας από το Pesaro
Η παραγωγή του πρώτου Leoncino ξεκίνησε το 1951 και δεν σταμάτησε ως το 1962. Στα 13 χρόνια “ζωής” του πουλήθηκαν περισσότερα από 72.000 Leoncino σε Ευρώπη και Αμερική, ενώ αμέτρητες είναι οι επιτυχίες του συγκεκριμένου μοντέλου και στου αγώνες.
Όπως όλα τα ιταλικά εργοστάσια κατασκευής μοτοσυκλετών έτσι και η Benelli μετά το τέλος του Β’ Παγκόσμιου Πόλεμου επικεντρώθηκε στην κατασκευή μικρών σε κυβισμό και φτηνών μοτοσυκλετών. Το 1951 κάνει την εμφάνιση του το Leoncino με δίχρονο και τετράχρονο κινητήρα 98 και 125cc. Το μοντέλο με τον τετράχρονο κινητήρα έχει μείνει στην ιστορία διότι η κίνηση του εκκεντροφόρου γινόταν με γρανάζια και όχι με αλυσίδα όπως στις περισσότερες μοτοσυκλέτες της εποχής. Το 1963 παρουσιάστηκε το Nuovo Leoncino που παρέμεινε στις γραμμές παραγωγής της Benelli μέχρι το 1970. Το Nuovo Leoncino σημείωσε χιλιάδες πωλήσεις και στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού. Ιδιαίτερα επιτυχημένη ήταν η έκδοση Nuovo Leoncino 125 Cross η οποία στην αμερικάνικη αγορά ονομαζόταν cobra scrambler
Και ερχόμαστε στο σήμερα. Η ανανέωση της γκάμας της ιστορικής ιταλικής μάρκας μεγαλώνει κάθε χρόνο. Νέες μοτοσυκλέτες με νέους κινητήρες διαφόρων κυβισμών παρουσιάστηκαν και στην φετινή EICMA και μπορείτε να τις δείτε εδώ. Η Benelli σοφά πράττοντας φρόντισε να επενδύσει στην ιστορία της και ταυτόχρονα να ακολουθήσει το «ρεύμα» της εποχής. Έτσι από πέρσι παρουσίασε το νέο Leoncino. Ένα future retro μοντέλο με ένα όνομα θρύλο!
Στα τέλη του 2016 είδαμε αυτήν την εντυπωσιακή μοτοσυκλέτα με τον δικύλινδρο υδρόψυκτο κινητήρα των 500 κ.εκ. Πριν λίγες ημέρες και ενώ υπήρχαν φήμες για την παρουσίαση μιας μοτοσυκλέτας με χαρακτηριστικά scrambler, εκτός από αυτήν είδαμε ακόμη δύο.
Τα κοινά στοιχεία μεταξύ των τριών εκ των τεσσάρων μοντέλων είναι ο δικύλινδρος υγρόψυκτος κινητήρας των 500 κ.εκ. που αποδίδει 48 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και 4,6 kgm ροπής στις 6.000 σ.α.λ. Το πλαίσιο είναι ατσάλινο χωροδικτύωμα και το ψαλίδι είναι από το ίδιο υλικό. Το πάνελ οργάνων είναι ψηφιακό και τα φώτα τεχνολογίας led. Η διάμετρος των δύο μπροστινών δίσκων είναι 320mm και του πίσω 260mm. Η σχεδίαση είναι κοινή σε όλα τα μοντέλα με το περήφανο λιοντάρι που αποτελεί έμβλημα της Benelli να κοσμεί το μπροστινό φτερό, όπως συνέβαινε και στο πρώτο Leoncino.
Η έκδοση Trail διαφέρει από την στάνταρ εξαιτίας των τροχών, των φρένων και των αναρτήσεων. Ο μπροστινός τροχός είναι 19 ιντσών με ελαστικά διττού χαρακτήρα και ακτινωτές ζάντες. Οι διαστάσεις των ελαστικών είναι 110/80-19 μπροστά και 150/70-17 πίσω. Την θέση της τετραέμβολης ακτινικά τοποθετημένης δαγκάνας της Brembo που είναι τοποθετημένη στο απλό και στο sport Leoncino έχει πάρει μια συμβατική διέμβολη της ίδιας εταιρείας. Το πιρούνι είναι ανεστραμμένο με διάμετρο 50mm (!) ενώ το αμορτισέρ έχει διαδρομή 55mm. Διαφοροποιήσεις υπάρχουν και στα χρώματα.
Η δεύτερη έκδοση ακούει στο όνομα sport. Στην ουσία πρόκειται για ένα Leoncino με μίνι φέριγνκ και clip on . Είναι στην ουσία η έκδοση café racer με δίχρωμες ακτινωτές αντί για χυτές ζάντες, διπλό τελικό εξάτμισης, κάλυμμα σέλας συνεπιβάτη και number plate με τον αριθμό 106, όσα είναι δηλαδή τα χρόνια ιστορία του Ιταλικού εργοστασίου. Τα φρένα είναι ίδια με την απλή έκδοση. Η μπροστινή ανάρτηση είναι ίδια με της έκδοσης Trail, με το κίτρινο φλουο αμορτισέρ να έχει μικρότερη διαδρομή κατά 4mm. Ο λασπωτήρας που ενσωμάτωνε την βάση πινακίδας και εδραζόταν στο ψαλίδι στις εκδόσεις στις δύο προηγούμενες εκδόσεις στην έκδοση Sport δεν υπάρχει συμβάλλοντας στην πιο minimal εμφάνιση του πίσω τμήματος της μοτοσυκλέτας.
Αυτό που προκάλεσε την μεγαλύτερη έκπληξη ήταν η παρουσίαση ενός Leoncino με 250κ.εκ. Ο κινητήρας του προέρχεται από το μοντέλο ΒΝ251. Είναι μονοκύλινδρος υγρόψυκτος με απόδοση σχεδόν 26 ίππων. Σχεδιαστικά διαφέρει ελάχιστα από τον «μεγάλο αδελφό» των 500 κ.εκ. και σίγουρα θα αποτελέσει την μοναδική πρόταση για όσους νέους αναβάτες θέλουν να κινούνται με μια τέτοιου είδους μοτοσυκλέτα. Το πιρούνι είναι ανεστραμμένο διαμέτρου 41mm και το πίσω αμορτισέρ έχει διαδρομή 51mm. Στα φρένα βλέπουμε έναν κυματιστό δίσκο μπροστά με διάμετρο 280mm και τετραέμβολη δαγκάνα της Brembo και ακόμη έναν με διάμετρο 240mm με μονοέμβολη δαγκάνα. Οι ζάντες του είναι 17 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 110/10 μπροστά και 150/60 πίσω.
H Benelli πλέον έχει την δική της σειρά ρετρό μοτοσυκλετών, όπως άλλωστε κάνουν οι περισσότεροι κατασκευαστές. Τα Leoncino αριθμούν πλέον τέσσερα μέλη ενώ την γκάμα συμπληρώνει το Imperiale για το οποίο μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.