14.03.2022
Μετά από 41 χρόνια απουσίας από την ευρωπαϊκή γκάμα της Honda, το νέο Dax παίρνει τη θέση δίπλα στα Monkey και MSX125 Grom στη σειρά mini bike της εταιρείας
Το 1967, το Monkey Z50M παρουσιάστηκε ως ένα δίκυκλο ιδανικό για τον ελεύθερο χρόνο, για την αμερικανική και την ευρωπαϊκή αγορά. Το μοντέλο σημείωσε άμεσα μεγάλη εμπορική επιτυχία στην Αμερική, τόσο από ενήλικες όσο και από παιδιά, χάρη στο ρυθμιζόμενο ύψος της σέλας και τα αναδιπλούμενα εξαρτήματα που επέτρεπαν τη φόρτωσή του σε αυτοκίνητο. Το 1969 η Honda Αμερικής ζήτησε ένα μεγαλύτερο δίκυκλο για τους πελάτες της, χωρίς να χάνει την χρηστικότητα, την απλότητα αλλά και την νεανική σχεδίαση του Monkey.
Αφού οι Ιάπωνες επισκέφτηκαν τις ΗΠΑ για να κατανοήσουν καλύτερα τις απαιτήσεις, οι μηχανικοί, εμπνευσμένοι από το πλαίσιο σε σχήμα Τ του CS90, το οποίο ήταν ένα πολύ δημοφιλές στην Ιαπωνία, ανέπτυξαν το Dax που ήταν μεγαλύτερο σε μέγεθος γεγονός που επέτρεπε να οδηγηθεί πιο άνετα από μεγαλόσωμους αναβάτες και να δεχθεί στη σέλα του δεύτερο άτομο. Το ρεζερβουάρ, οι καλωδιώσεις και άλλα εξαρτήματα βρήκαν θέση μέσα στο πλαίσιο και δημιουργήσαν ένα μοναδικό και πλέον εμβληματικό design.
Μοντέλα ορόσημα
1969 ST50/70 Dax Honda
Κατασκευασμένο για τις αγορές της Ευρώπης και των ΗΠΑ, το πρώτο Dax ήταν κομψό, ευκίνητο και εύκολο στην οδήγηση. Απευθυνόταν τόσο στους σκληροπυρηνικούς μοτοσικλετιστές όσο και σε όσους αναζητούσαν ένα δίκυκλο για διασκέδαση.
Ο κινητήρας του προερχόταν από το Super Cub, αλλά με την προσθήκη τροποποιήσεων τόσο στο σύστημα εισαγωγής όσο και στην εξάτμιση διέθετε περισσότερη ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές.
Διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις 50cc και 70cc, το Dax διέθετε αυτόματο φυγοκεντρικό συμπλέκτη 3 ταχυτήτων, τηλεσκοπική πιρούνι, αμορτισέρ και φαρδιά ελαστικά με μοναδικό σχέδιο πέλματος για σταθερότητα και εύκολο χειρισμό ακόμα και σε εκτός δρόμου διαδρομές.
1972 ST90 Mighty Dax
Το ST90 Mighty Dax διέθετε ένα πιο άκαμπτο πλαίσιο σε σχήμα Τ, τιμόνι τύπου «mini ape», «ψηλό» μπροστινό φτερό και κινητήρα 90cc. Οι τροχοί του ήταν 14 ιντσών με ελαστικά διττού χαρακτήρα για καλύτερη απόδοση και σταθερότητα σε χωματόδρομους.
1973 CY50 Nauty Dax
Με στόχο την αγορά αναψυχής RV (Recreational Vehicle), το Nauty Dax αναπτύχθηκε για να προσφέρει ακόμα καλύτερες επιδόσεις και σταθερότητα σε off road διαδρομές. Αλλαγές στον χρονισμό των βαλβίδων και στην τελική μετάδοση, τετρατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων και αυξημένη ροπή στο χαμηλό και το μεσαίο εύρος στροφών. Με νέα εξάτμιση, ρεζερβουάρ, πλαϊνά καλύμματα και παραλληλόγραμμο προβολέα, το Nauty Dax διέθετε επίσης νέο πιο ελαφρύ και άκαμπτο πλαίσιο και πιο φαρδιά ελαστικά.
1995 ST50 Dax
Μετά από 14 χρόνια, το Dax επέστρεψε στην ιαπωνική αγορά. Όλα τα εμβληματικά σχεδιαστικά στοιχεία παρέμειναν – πρεσαριστό χαλύβδινο πλαίσιο, τηλεσκοπικό πιρούνι, αναδιπλούμενο τιμόνι, χρωμιομένα φτερά και μεγαλύτερη σέλα. Το ST50 Dax περέμεινε στην παραγωγή έως το 2003.
2022 ST125 Dax
Με κινητήρα 124cc και ημιαυτόματο κιβώτιο τεσσάρων ταχυτήτων, το Dax επιστρέφει και πλαισιώνει τα άλλα δύο mini bike της Honda, το Monkey και το MSX125 Grom.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.