Cagiva - Ferrari F4: Όταν ο Castiglioni συνεργάστηκε με τη Ferrari
Μια ακόμη έμπνευση του Castiglioni
23.02.2022
Cagiva Ferrari F4 , αυτό είναι το όνομα του πρωτότυπου που δημιούργησε ο Claudio Castiglioni (ηγέτης της ομάδας που ανέλαβεε Cagiva και Ducati στη δεκαετία του '90) σε συνεργασία με το θρυλικά μάρκα αυτοκινήτων
Πηγή: InMoto.it
Μια επαναστατική μοτοσυκλέτα που, που ο Castiglioni, ήθελε να πρωταγωνιστεί στην πίστα αλλά και να αποτελέσει την ομορφότερη μοτοσυκλέτα όλων των εποχών. Ένα φιλόδοξο όνειρο που όμως δεν προχώρησε. Από το project αυτό, σήμερα, παραμένει μόνο ένα πρωτότυπο δείγμα που εκτίθεται στο Μουσείο MV Agusta.
Το πρωτότυπο
Το Cagiva Ferrari F4 είχε το πλαίσιο του Cagiva C594, της μοτοσυκλέτα που βλέπαμε στις πίστες των Grand Prix 500 και εξαρτήματα που προέρχονταν από μοντέλα της μάρκας. Ο προβολέας προερχόταν από το Cagiva Canyon, οι καθρέφτες από το Cagiva Mito και τα όργανα από το Cagiva 500 .
Ο κινητήρας κατασκευάστηκε από τους μηχανικούς της Ferrari. Ένας τετρακύλινδρος 750cc, με ακτινικές βαλβίδες και κιβώτιο ταχυτήτων τύπου κασέτας. Πραγματικά αγωνιστικός κινητήρας που θα έδινε το όνομα στην μοτοσυκλέτα, με το F να δείχνει με ακρίβεια Ferrari και το 4 τον αριθμός κυλίνδρων.
Οι δοκιμές και το τέλος του “ονείρου”
Η είδηση για τη γέννηση μιας μοτοσικλέτας από την Cagiva-Ferrari ακολουθήθηκε με ενδιαφέρον από τον διεθνή Τύπο και η πιθανή πρόθεση της Ferrari να συμπεριλάβει τη μοτοσικλέτα στην γκάμα της μαθεύτηκε γρήγορα. Η πίστα του Mugello φιλοξένησε την πρώτη δοκιμή στην πίστα της F4 με αναβάτη τον Pierfrancesco Chili.
Οι εντυπώσεις του Chili σχετικά με το πρωτότυπο με τον κινητήρα Ferrari, μετά τη σύντομη δοκιμή στο Mugello, ήταν καθοριστικές. Η δομή του κινητήρα δεν ήταν σωστή, ενώ το πλαίσιο δεν ήταν κακό. Ο Chili έκανε μόλις εφτά γύρους, επιμένοντας πως τη δεδομένη στιγμή δεν υπήρχε νόημα για περαιτέρω δοκιμές.
Το όνειρο του Castiglioni είχε καταστραφεί. Τα οικονομικά προβλήματα από την επένδυση γα την συμμετοχή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα είχαν αρχίσει να φαίνονται. Το κόστος παραγωγής της μοτοσυκλέτας ήταν δυσβάσταχτο για την μικρή ιταλική εταιρεία. Την ίδια στιγμή, η Ferrari αποφάσισε να αποσυρθεί καθώς δεν ήταν ικανοποιημένη με την απόδοση του κινητήρα που δοκιμάστηκε με τον περαιτέρω φόβο μιας πιθανής λανθασμένης επένδυσης που θα μπορούσε να υπονομεύσει το κύρος της μάρκας.
Το MV Agusta F4
Το πρωτότυπο Ferrari-Cagiva F4επανήλθε στο επίκαιρο με την αγορά της Cagiva από την MV Agusta . Ο ίδιος ο Tamburini , ανέθεσε στον Castiglioni να σχεδιάσει την F4 και μετέτρεψε το project σε MV Agusta F4 . Η μοτοσυκλέτα παρουσιάστηκε το 1997 στην Eicma, δεν είχε καμία σχέση με το πρωτότυπο της Ferrari, αλλά ήταν εξοπλισμένο με τεχνολογίες αιχμής. Απέδιδε 126 ίππους στις 12.500 σ.α.λ. και 72 Nm στις 10.500 σ.α.λ.
Το πλαίσιο ήταν ένα μείγμα πλακών αλουμινίου και χαλύβδινου χωροδικτυώματος. Το ψαλίδι ήταν μονόμπρατσο και οι 4 απολήξεις της εξάτμισης κατέληγαν κάτω από το ουραίο τμήμα. Μια πρωτοποριακή μοτοσυκλέτα σε τεχνική και σχεδιασμό που συνέβαλε στην αναβίωση της εταιρεία της Schiranna και αναγνωρίστηκε ως η πιο όμορφη μοτοσυκλέτα στον κόσμο.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.