Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 28.12.2017
Τα Adventure είναι οι πιο δημοφιλής μοστοσυκλέτες στη χώρα μας. Αναμενόμενο να υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον γι αυτές ειδικά φέτος που αρκετοι κατασκευαστές έβγαλαν νέα μοντέλα
Benelli TRK 502 X
Μια δεύτερη έκδοση του adventure μοντέλου της TRK 502 παρουσίασε η Benelli στα πλαίσια της διεύρυνσης της γκάμας της. Το TRK 502 X όπως γίνεται αντιληπτό από το γράμμα Χ που την συνοδεύει είναι μια μοτοσυκλέτα με πιο off road χαρακτηριστικά.
Οι τροχοί πλέον είναι ακτινωτοί και μπορούν να δεχθούν και tubeless ελαστικά με τον μπροστινό να είναι 19 ιντσών (19” x 3,00”) και τον πίσω να παραμένει στις 17 (17” x 4,25”). Το πιρούνι παρέμεινε ίδιο (ανεστραμμένο διαμέτρου 50 χλστ) αλλά το πίσω αμορτισέρ είναι πλέον πλήρως ρυθμιζόμενο με μεγαλύτερη διαδρομή. Οι δύο αυτές αλλαγές έχουν ως αποτέλεσμα το αυξημένο ύψος σέλας κατά 40 χλστ (800 – 840 χλστ). Το τιμόνι είναι ψηλότερο για καλύτερο έλεγχο σε περίπτωση που αναβάτης σηκωθεί όρθιος στα μαρσπιέ.
Ψηλότερα τοποθετημένο είναι και το μεγάλο τελικό της εξάτμισης που προτιμήθηκε έναντι του μικρού και χαμηλά τοποθετημένου τελικού της απλής έκδοσης. Την θέση της ακτινικά τοποθετημένης τετραέμβολης δαγκάνας του TRK 502 έχει πάρει μια απλή διέμβολη στην νέα έκδοση, με διαφορετικής σχεδίασης δίσκους.
Η Benelli ανακοινώνει πως το Χ είναι 213 κιλά έναντι των 235 κιλών της απλής. Το Χ θα διατίθεται σε διαφορετικούς χρωματικούς συνδυασμούς, ενώ και η σχάρα φόρτωσης είναι κατασκευασμένη από πιο ανθεκτικούς ατσάλινους σωλήνες.
Η Benelli ανακοινώνει πως το Χ είναι 213 κιλά έναντι των 235 κιλών της απλής. Το Χ θα διατίθεται σε διαφορετικούς χρωματικούς συνδυασμούς, ενώ και η σχάρα φόρτωσης είναι κατασκευασμένη από πιο ανθεκτικούς ατσάλινους σωλήνες.
BMW F750GS/F850GS
Νέος σχεδιασμός, νέος κινητήρας, δύο διαφορετικές και εντελώς καινούργιες μεσαίες adventure μοτοσυκλέτες. Πρόκειται για δύο commuter μοτοσυκλέτες που μπορούν να κινηθούν καθημερινά με ευκολία, με το F850GS να ξυπνά και πιο άγρια ένστικτα χάρις της πιο επιθετικής του εμφάνισης. Όλα τα πλαστικά μέρη έχουν αλλάξει δίνοντας κατά την γνώμη μας έναν πιο νεανικό χαρακτήρα στην μοτοσυκλέτα. Το «ρύγχος» μπροστά παραμένει αλλά μικρότερο και πιο όμορφο όπως και τα ασύμμετρα φανάρια σήματα κατατεθέν των Adventure μοτοσυκλετών της BMW.
Ο κινητήρας είναι νέος. Παρέμεινε δικύλινδρος σε σειρά, υγρόψυκτος με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής αλλά τίποτα από τα χαρακτηριστικά του δεν είναι ίδια. Ακόμη και ο ήχος του σύμφωνα με τους Γερμανούς έχει αλλάξει και ακούγεται πιο δικύλινδρος σε διάταξη V!
Το εντελώς νέο πλαίσιο είναι ατσάλινο περιμετρικό και φέρει τον κινητήρα ως φέρον τμήμα του.
Το εντελώς νέο πλαίσιο είναι ατσάλινο περιμετρικό και φέρει τον κινητήρα ως φέρον τμήμα του.
Το 750 έχει πιο ασφάλτινο προσανατολισμό με χυτές ζάντες 19 ιντσών μπροστά και 17 ιντσών πίσω. Το 850 δείχνει πως είναι πιο έτοιμο για τον επόμενο χωματόδρομο που θα συναντήσετε και έχει ακτινωντούς τροχούς 21 ιντσών μπορτσά και 17 πίσω. Το ύψος σέλας στο 750 είναι πιο χαμηλό από του 850, ενώ και οι αναρτήσεις είναι διαφορετικές. Στο «μικρό» μπροστά έχει τοποθετηθεί συμβατικό πιρούνι με διαδρομή 151mm, ενώ στο μεγάλο ένα ανεστραμμένο 43mm με διαδρομή 204mm. Πίσω τα αμορτισέρ έχουν διαδρομές 177 και 219mm αντίστοιχα.
Το ρεζερβουάρ καυσίμου έφυγε κάτω από την σέλα, μπήκε στην συμβατική του θέση και έχει χωρητικότητα 15 λίτρα.
Ducati Multistrada 1260
Το νέο μοντέλο χρησιμοποιεί τον δικύλινδρο κινητήρα των 1.262 κ.εκ., φέρει νέο πλαίσιο, πιο εξελιγμένα ηλεκτρονικά, και μικρές αισθητικές αλλαγές
Όπως σας είχαμε ενημερώσει εδώ το νέο Multistrada θα ήταν πιο «δυνατό» και πιο ελαφρύ. Ήταν αναμενόμενο να μην αλλάξει ουσιαστικά σε εμφάνιση και να δεχθεί μόνο αλλαγές στην σχεδίαση των πλαϊνών του φέρινγκ.
Ο νέο κινητήρας Ducati Testastretta DVT των 1.262 κ.εκ. ο οποίος πληροί τις προδιαγραφές Euro4 έχει δεχθεί αλλαγές όσον αφορά την απόδοση του στις χαμηλές και μεσαίες στροφές με γνώμονα την καλύτερη συμπεριφορά του στην καθημερινή μετακίνηση. Το 85% της ροπής είναι διαθέσιμο μόλις στις 3.500 σ.α.λ.
Ο μεγαλύτερος κυβισμός προήλθε από την αύξηση της διαμέτρου των εμβόλων από 67,9mm στα 71,5mm ενώ η διαδρομή παρέμεινε στα 106mm. Η μέγιστη ιπποδύναμη του είναι 158 ίπποι στις 9.750 σ.αλ., έξι περισσότεροι από το 1200 και 13,2 kgm ροπής στις 7.500 σ.α.λ.
Το νέο σύστημα ride by wire προσφέρει καλύτερο έλεγχο γκαζιού και συνδυάζετε με το Ducati Quick Shift (έκδοση S) το οποίο λειτουργεί τόσο στα ανεβάσματα όσο και στα κατεβάσματα σχέσεων.
Ducati Multistrada 1260 Pikes Peak (μέχρι στιγμής η Ducati δεν έχει δώσει στην δημοσιότητα άλλες φωτογραφίες)
Η IMU της Bosch είναι αυτή που ελέγχει το Cornering ABS. Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται φώτα τύπου led εφοδιασμένα με Cornering Lights (έκδοση S), ενώ το ηλεκτρονικό οπλοστάσιο συμπληρώνεται από το Ducati Wheelie Control το οποίο όπως και το Ducati Traction Control ρυθμίζονται σε οχτώ επίπεδα. Το Vehicle Hold Control περιλαμβάνεται πλέον στον στάνταρ εξοπλισμό του 1260. Επιπλέον η IMU συνεργάζεται με τις ημιενεργητικές αναρτήσεις Ducati Skyhook Suspension Evolution που περιλαμβάνονται στον εξοπλισμό της έκδοσης S.
Η IMU της Bosch είναι αυτή που ελέγχει το Cornering ABS. Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται φώτα τύπου led εφοδιασμένα με Cornering Lights (έκδοση S), ενώ το ηλεκτρονικό οπλοστάσιο συμπληρώνεται από το Ducati Wheelie Control το οποίο όπως και το Ducati Traction Control ρυθμίζονται σε οχτώ επίπεδα. Το Vehicle Hold Control περιλαμβάνεται πλέον στον στάνταρ εξοπλισμό του 1260. Επιπλέον η IMU συνεργάζεται με τις ημιενεργητικές αναρτήσεις Ducati Skyhook Suspension Evolution που περιλαμβάνονται στον εξοπλισμό της έκδοσης S.
Τα riding mode σε όλα τα μοντέλα είναι τέσσερα. Sport, Touring, Urban και Enduro. Στα δύο πρώτα η ιπποδύναμη που παρέχεται από το μοτέρ είναι η μέγιστη, ενώ στις Urban και Enduro περιορίζεται στους 100 ίππους. Αντίστοιχα ρυθμίζονται αυτόματα τα επίπεδα σε Traction Control, ABS και Wheelie Control και οι ημιενεργητικές αναρτήσεις στην έκδοση S.
Όλες οι εκδόσεις εξοπλίζονται με Cruise Control, ενώ η έκδοση S είναι προικισμένη με το Ducati Multimedia System με το οποίο η μοτοσυκλέτα μέσω Bluetooth συνδέεται με smartphone για να ελέγχεται τις εισερχόμενες κλήσεις, να διαβάζεται γραπτά μηνύματα ή να ακούτε μουσική. Οι πληροφορίες εμφανίζονται στη νέα βελτιωμένη σε θέματα χειρισμού και εμφάνισης οθόνη TFT . Επιπλέον το Multistrada 1260 εξοπλίζεται με σύστημα hands free.
Χάρης στα μεγάλα διαστήματα συντήρησης η αλλαγή λαδιών γίνεται κάθε 15.000 χλμ ενώ το «Desmo Service» όπως αποκαλεί η Ducati την προβλεπόμενη συντήρηση κάθε 30.000 χλμ.
Το πλαίσιο είναι νέο και το ψαλίδι μακρύτερο με αποτέλεσματα το μεταξόνιο να είναι αυξημένο κατά 55mm.
Οι αναρτήσεις στην απλή έκδοση είναι της Kayaba με 48mm με ανεστραμμένο πιρούνι πλήρως ρυθμιζόμενο και αμορτισέρ της Sachs ρυθμιζόμενο ως προς την προφόρτιση και την επαναφορά του ελατηρίου. Οι ημιενεργητικές αναρτήσεις της έκδοσης S προέρχονται από την Sachs.
Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 20 λίτρα και το βάρος του πλήρες υγρών ανέρχεται στα 232 κιλά, όσα και το 1200.
Οι τροχοί είναι νέας σχεδίασης κατά 340 γραμμάρια ελαφρύτεροι και με σχεδίαση μπράτσων σχήματος Y. Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι τα Pirelli Scorpion
Οι τροχοί είναι νέας σχεδίασης κατά 340 γραμμάρια ελαφρύτεροι και με σχεδίαση μπράτσων σχήματος Y. Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι τα Pirelli Scorpion
Trail II με διάσταση 120/70-17 μπροστά και 190/55-17 πίσω.
Multistrada 1260: Κόκκινο με γκρι πλαίσιο και μαύρους τροχούς
- Ducati Testastretta DVT 1262 κ.εκ.
- Bosch IMU
- Bosch-Brembo 9.1ME Cornering ABS
- 2 δίσκοι 320-mm με Brembo 4-τετραπίστονες δαγκάνες ακτινικής στήριξης
- Cruise control
- Riding Modes
- Ride-by-Wire
- Ducati Wheelie Control (DWC)
- Ducati Traction Control (DTC)
- Vehicle Hold Control (VHC)
- Ρυθμιζόμενη καθ΄ ύψος σέλα αναβάτη
- Οθόνη LCD
Multistrada 1260 S: Κόκκινο με γκρι πλαίσιο και μαύρους τροχούς / Λευκό με γκρι πλαίσιο με χρυσαφί τροχούς / Γκρι με γκρι πλαίσιο και χρυσαφί τροχούς
- Ducati Testastretta DVT 1262 κ.εκ.
- Bosch IMU
- Bosch-Brembo 9.1ME Cornering ABS
- 2 δίσκοι 330-mm με Brembo Μ50 4-τετραπίστονες δαγκάνες ακτινικής στήριξης
- Cruise control
- DMS (Ducati Multinedia System)
- Riding Modes
- Ride-by-Wire
- Ducati Wheelie Control (DWC)
- Ducati Traction Control (DTC)
- Ducati Quick Shift (DQS)
- Vehicle Hold Control (VHC)
- Ρυθμιζόμενη καθ΄ ύψος σέλα αναβάτη
- Ημιενεργητικές αναρτήσεις Sachs Ducati Skyhook Suspension (DSS) Evolution
- Φώτα Led με Ducati Cornering Lights (DCL)
- Έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών
- D|Air system (Multistrada 1260 S D|Air μόνο)
Honda Africa Twin Adventure Sport
Γιορτάζοντας την επέτειο των 30 χρόνων από την έλευση του XRV650 Africa Twin στην ευρωπαϊκή αγορά η Honda επέλεξε να βάψει το νέο Africa σαν εκείνο… το πρώτο.
Με όνομα Africa Twin Adventure Sport, η νέα έκδοση δεν είναι απλά μια «ψηλότερη» και με μεγαλύτερης χωρητικότητας ρεζερβουάρ έκδοση αλλά ένα μοντέλο που διαφοροποιείται έντονα από την γνωστή Africa Twin και κοιτάει στα μάτια σε επίπεδου εξοπλισμού, off road και ταξιδιωτικών δυνατοτήτων τoν ανταγωνισμό.
Η απόσταση από το έδαφος είναι 270mm, 20mm περισσότερα από το στάνταρ μοντέλο. Η διαδρομή του πιρουνιού των 45mm της Showa αυξήθηκε κατά 22mm φτάνοντας τα 252mm και διαθέτει ρύθμιση απόσβεσης επαναφοράς. Η θέση οδήγησης είναι ψηλότερη κατά 50mm από αυτή της απλής έκδοσης ενώ ρυθμίζεται κατά 20mm (900-920mm). Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 24,2 λίτρα έναντι 18,8 λίτρων της απλής έκδοσης και σύμφωνα με τις μετρήσεις της Honda η αυτονομία της Adventure Sport φτάνει τα 500 χλμ.
Σε αντίθεση με την στάνταρ έκδοση, ο έλεγχος γκαζιού επιτυγχάνεται μέσω συστήματος ride by wire (TBW-Throttle By Wire). Τα προγράμματα οδήγησης είναι τρία (Sport, Urban Travel) και έχουν διαφορετικά επίπεδα ιπποδύναμης, και το Honda Selectable Torque Control όπως ονομάζει η ιαπωνική εταιρεία το traction control διαθέτει εφτά διαβαθμίσεις.
Αλλαγές έχουν γίνει στην εισαγωγή αέρα αλλά και στην εξάτμιση με την Honda να ισχυρίζεται πως η δύναμη του κινητήρα αποδίδεται καλύτερα ενώ και ο ήχος που παράγεται από αυτόν είναι πιο ωραίος. Το νέο φιλτροκούτι έχει βελτιώσει την απόδοση του κινητήρα στις μεσαίες στροφές. Σε αυτό συμβάλει και ο ελαφρύτερος αντικραδασμικός άξονας. Η νέα εξάτμιση εξασφαλίζει καλύτερη και πιο οικολογική ροή καυσαερίων.
Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται, προστατευτικά κάγκελα, θερμαινόμενα γκριπ και ψηλότερη ζελατίνα κατά 80mm, νέας σχεδίασης μαρσπιέ αναβάτη για καλύτερο έλεγχο σε όρθια οδήγηση στο χώμα.
Το βάρος του νέου μοντέλου ανέρχεται στα 243 κιλά με υγρά με το συμβατικό κιβώτιο ταχυτήτων και 253 κιλά με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT). Με την χρησιμοποίηση μπαταρίας ιόντων λιθίου έχουν εξοικονομηθεί 2,3 κιλά.
Το στάνταρ μοντέλο έχει και αυτό μπαταρία ιόντων λιθίου και είναι 2 κιλά ελαφρύτερο από τον προκάτοχο του. Το συνολικό βάρος του ανέρχεται στα 230 κιλά με το manual κιβώτιο και 250 με το DCT. Οι τροχοί των 21 ιντσών μπροστά και 18 πίσω είναι από ατσάλι, ενώ δίνεται η δυνατότητα επιλογής μεταξύ δύο τύπων ελαστικών.
Triumph Tiger 800
Ολική επαναφορά για τον μικρότερο Τίγρη των Βρετανών, που σκοπεύει στην πρωτιά των μεσαίων adventure μοτοσυκλετών. Με πάνω από 200 αλλαγές από το παλιό μοντέλο σε όλους τους τομείς.
Η νέα σχεδίαση, κρατάει τον χαρακτήρα των Tiger 800 αλλά ταυτόχρονα είναι πιο μοντέρνα και ταυτόχρονα πιο επιβλητική. Απ’ όπου και αν κοιτάξεις διακρίνεις πως το νέο μοντέλο είναι πραγματικά καινούργιο. Μεγαλύτεροι διπλοί προβολείς, νέα λογότυπα, καλύτερης ποιότητας πλαστικά και πιο εργονομική σχεδίαση ολοκληρώνουν την εικόνα του νέου Tiger. Το πάνελ των οργάνων περιλαμβάνει μια έγχρωμη TFT οθόνη 5 ιντσών. Επιπλέον η ζελατίνα του φέρινγκ είναι ψηλότερη κατά 10mm και ρυθμίζεται σε πέντε θέσεις. Νέο είναι το αφρώδες της σέλας, της οποίας ρυθμίζεται το ύψος (810-830mm XR / 840-860mm XC). Το τιμόνι είναι πιο κοντά τον αναβάτη για καλύτερο έλεγχο και οι διακόπτες είναι φωτιζόμενοι και εργονομικά σχεδιασμένοι ενώ υπάρχει και κεντρικό χειριστήριο πέντε κατευθύνσεων για πιο εύκολες ρυθμίσεις. Υπάρχουν επί πλέον δύο παροχές ρεύματος, θύρα usb και 12V. Το νέο Tiger θα διατίθεται σε εφτά εκδόσεις.
Τα XR είναι τα περισσότερο «ασφάλτινα» με χυτές ζάντες 19 ιντσών μπροστά και 17 πίσω και είναι τρία ανάλογα με το πακέτο εξοπλισμού. XR, XRx και XRT. Τα πιο «χωματερά» με τις ακτινωτές ζάντες 21 ιντσών μπροστά και 17 πίσω είναι το στάνταρ XCx και το «πλούσιο» XCA. Η γκάμα ολοκληρώνεται με την έκδοση XRx με ύψος σέλας 760mm και ακόμη μία έκδοση που θα μπορεί να οδηγηθεί με δίπλωμα Α2.
Ο τρικύλινδρος κινητήρας αποδίδει 95 ίππους στις 9.500 σ.α.λ. και 8 kgm στις 8,000 σ.α.λ. και φέρει σύστημα ride by wire. Οι αλλαγές που έχουν γίνει αφορούν την βελτιωμένη απόδοση του στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Η πρώτη σχέση του κιβωτίου είναι πιο «κοντή» για καλύτερο έλεγχο στην χωμάτινη οδήγηση. Ο νέος κινητήρας διαθέτει μέχρι και έξι διαφορετικές χαρτογραφήσεις και μια νέα λειτουργία που η Triumph την ονομάζει Off Road Pro και είναι διαθέσιμη στις εκδόσεις XC. Νέα και ελαφρύτερη είναι και η εξάτμιση η οποία παράγει καλύτερο ήχο.
Οι αναρτήσεις και τα φρένα αλλάζουν ανάλογα με την έκδοση. Στα XR το ανεστραμμένο πιρούνι και το αμορτισέρ είναι της Showa, ενώ στα XC, οι αναρτήσεις προέρχονται από την WP. Τα φρένα προέρχονται επίσης από δύο εταιρείες. Στο XR είναι της Nissin μπροστά και πίσω, ενώ στα υπόλοιπα υπάρχουν διπίστονες δαγκάνες Brembo μπροστά και μονοπίστονες Nissin πίσω. Οι δίσκοι μπροστά έχουν διάμετρο 305mm και πίσω 255mm. Το σύστημα ABS όπως και το Traction Control μπορούν να απενεργοποιηθούν.
Triumph Tiger 1200
Πλήρη ανανέωση και για τον μεγάλο «Τίγρη» με τον νέο σχεδιασμό να μην ξεφεύγει από την ταυτότητα που έχει δώσει η Triumph στο μοντέλο της. Με μια προσεκτικότερη ματιά αλλαγές υπάρχουν σε όλα τα πλαστικά μέρη του 1200 αλλά και στα γραφικά. Όπως και στο Tiger 800 μεγάλη έμφαση έχει δοθεί στον τομέα της εργονομίας για καλύτερο έλεγχο της μοτοσυκλέτας σε κάθε είδους χρήση ακόμη και στο χώμα.
Νέα σέλα και αλλαγή θέσης στο τιμόνι στοχεύουν στην βελτίωση της θέσης οδήγησης και την άνεση. Σημαντικό ρόλο στον τομέα αυτό διαδραματίζουν και η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, αλλά και η νέα σέλα. Η έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών συμβάλει στην άμεση και πλήρη ενημέρωση του αναβάτη. Οι φωτιζόμενοι διακόπτες και η ύπαρξη joystick συμβάλουν στον ευκολότερο έλεγχο. Αναβάθμιση σύμφωνα με την Triumph έχει δεχθεί και στο cruise control.
Το Tiger 1200 είναι επίσης προικισμένο με φώτα led, cornering lights, guick shifter για ανεβάσματα και κατεβάσματα σχέσεων χωρίς τη χρήση συμπλέκτη, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί και hill hold control για «εύκολες» εκκινήσεις σε ανηφορικά εδάφη. Όπως και στο 800 υπάρχει ένα έξτρα οδηγικό πρόγραμμα που η Triumph το ονομάζει «off road pro» και προορίζεται για χρησιμοποίηση για απαιτητική οδήγηση στο χώμα και απενεργοποιεί το ABS και το Traction Control.
Ο τρικύλινδρος κινητήρας αποδίδει 141 ίππους και 12,4 κιλά ροπής όντας από τους ισχυρότερους στην κατηγορία. Οι επεμβάσεις που έγιναν σε αυτόν αφορούν την βελτίωση της απόδοσης του στο χαμηλό φάσμα στροφών.
Οι αναρτήσεις προέρχονται από την WP και σε όλα τα μοντέλα εκτός του απλού XR είναι ημιενεργητικές. Τα φρένα είναι της Brembo και περιλαμβάνουν ακτινικά τοποθετημένες monoblock τετραέμβολες δαγκάνες.
Οι εκδόσεις του Tiger 1200 είναι συνολικά έξι. Τρεις πιο «ασφάλτινες» με την XR να είναι η στάνταρ, η XRx η μεσαία και η XRT η «πλούσια» και αντίστοιχα τρεις πιο «χωμάτινες» την XC, XCx και XCA
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.