16.02.2022
Τo 2008 η BMW ολοκλήρωσε την τριλογία HP2 με το Sport-είχαν προηγηθεί τα Enduro και Megamoto, τις προηγούμενες χρονιές
Κείμενο: Ηλίας Μπόσμος
Η οικογένεια ΗΡ2 ήταν η προσπάθεια της βαυαρικής εταιρείας να τραβήξει στα άκρα τον μπόξερ κινητήρα, τοποθετώντας τον σε μοτοσυκλέτες οι οποίες θα είχαν σπορ ανησυχίες, είτε σε άσφαλτο, είτε σε χώμα. Στόχος, δεν ήταν φυσικά οι πωλήσεις, αλλά το να πείσει τους πάντες ότι οι boxer κινητήρες δεν ήταν μόνο για δικάβαλα, τριβάλιτσα ταξίδια-κάτι που φυσικά μια χαρά κατάφερε.
Πατώντας λοιπόν στην R1200S, η BMW (ξανα)ανακάλυψε την γρήγορη οδήγηση και παρουσιάσε το ΗΡ2 Sport, ενώ δεν δίστασε να «τρέξει» και ένα ενιαίο πρωτάθλημα, το Boxer Cup. Έχοντας λοιπόν συγκεντρώσει μια ομάδα μηχανικών με στόχο την δημιουργία του πιο δυνατού boxer κινητήρα όλων των εποχών (κάτι που διατήρησε για πολλά χρόνια), η BMW δεν δυσκολεύτηκε τα τραβήξει τα βλέμματα των φίλων της εταιρείας αλλά και της μοτοσυκλέτας, γενικότερα.
Παρόλο που ποτέ δεν υπήρξε limited edition, οι λίγες πωλήσεις (εξαιτίας του περιορισμένου εύρους χρήσης και της υψηλής τιμής αγοράς) καθιέρωσαν το Sport ως τέτοιο-στις μέρες μας, ένα HP2 Sport με λίγα χιλιόμετρα και σε καλή κατάσταση κοστίζει 20.000-25.000 ευρώ!
Τι ιδιαίτερο είχε λοιπόν το Sport; Πέραν του κινητήρα ο οποίος απέδιδε 130hp στις 8.750rpm και 11,7 kgm στις 6.000 rpm, η μοτοσυκλέτα ζύγιζε μόλις 178kg (εξαιτίας της χρήσης ανθρακονήματος), ενώ oι αναρτήσεις (Telelever-Paralever) έφεραν την υπογραφή της Ohlins.
Μπορεί σε απόλυτους χρόνους να μην μπορούσε να κοντάρει στα ίσα τον ιαπωνικό και ευρωπαϊκό ανταγωνισμό, αφού το HP2 Sport ήταν …sport και όχι supersport, όμως εδραίωσε το βαυαρικό εργοστάσιο ως μια εταιρεία που μπορούσε να κατασκευάσει και μοτοσυκλέτες για track day, πριν παρουσιάσει το S1000RR.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.