01.02.2022
H Odyssée κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1980 και η ιδεά της ήταν απλή
Κείμενο: Ηλίας Μπόσμος - Πηγή: Insella.it
Θα δανειζόταν κινητήρα και λοιπά εξαρτήματα από τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία (κινητήρα Citroen, ταμπλό και προβολέα Renault), όμως τα αποτελέσματα δεν ήταν τα επιθυμητά, αφού η συνολική παραγωγή δεν ξεπέρασε τις 600 μοτοσυκλέτες.
Παρόλο που η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία βρισκόταν πάντα στην πρώτη γραμμή της διεθνούς σκηνής, τα εργοστάσια μοτοσυκλετών δεν μπόρεσαν να ακολουθήσουν τις εξελίξεις μετά τον Β’Π.Π., με εξαίρεση την Peugeot και την MBK-και αυτές όχι για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Στις αρχές λοιπόν της δεκαετίας του 1980, οι Boccardo, Dominique Favario και Thierry Grange θέλησαν να δημιουργήσουν μια γαλλική μοτοσυκλέτα: την BFG 1300 Odyssée, με το όνομα της εταιρείας τους να προέρχεται από τα πρώτα γράμματα των επιθέτων τους.
Η Odyssée ήταν μια τουριστική μοτοσυκλέτα που ήθελε να «χτυπήσει» το μοντέλο της Honda. Χρησιμοποιούσε τον κινητήρα του Citroen GSA (τετρακύλινδρος boxer, αερόψυκτος, 8βάλβιδος, με καρμπυρατέρ Solex), είχε κυβισμό 1299 cc και ισχύ 70hp, συμβατικό πιρούνι της ισπανικής Telesco και διπλά πίσω αμορτισέρ. Πατούσε σε τροχούς 18 ιντσών, ενώ μπροστά έφερε δύο δισκόφρενα 300 mm με δαγκάνες Brembo, πιθανώς από κάποιο Moto Guzzi. Το πλαστικό ρεζερβουάρ μπορούσε να χωρέσει 22 λίτρα, ενώ το ταμπλό προήλθε από ένα Renault R5 Alpine και ο μεγάλος ορθογώνιος προβολέας από ένα Renault R16. Ζύγιζε 270 κιλά ενώ η τελική της ταχύτητα ήταν περίπου 190km/h.
Όπως ήταν φυσικό, το Odyssee θεωρήθηκε κάτι σημαντικό για την Γαλλία, με τον Πρόεδρο της Γαλλικής Δημοκρατίας Φρανσουά Μιτεράν να δίνει μια BFG στην ισπανική βασιλική οικογένεια σε μια προσπάθεια να κάνει το μοντέλο περισσότερο γνωστό.
Η παραγωγή των πρώτων μοντέλων έγινε στο εργοστάσιο της La Ravoire (Γαλλία), μεταξύ 1982 και 1983, κατασκευάζοντας περίπου 400 μοτοσυκλέτες, ενώ από το 1984 παράγονταν στο εργοστάσιο της MBK στο Saint Quentin - με την επωνυμία MBK - μόλις 150 μοτοσυκλέτες κύλησαν τις ρόδες της.
Τελικά η BFG έκλεισε τις πόρτες της το 1988 και το απόθεμα των ανταλλακτικών μεταφέρθηκε στην Atelier Précision, έως ότου η εταιρεία κλείσει το 1996.
Όταν η η παραγωγή σταμάτησε, το Moto Club GGG απέκτησε τα υπόλοιπα εξαρτήματα και ανταλλακτικά, με τη λέσχη να έχει ακόμα και στις μέρες μας έντονη δράση, προσπαθώντας να κρατήσει ζωντανή την προσπάθεια για τη δημιοργία μιας γαλλικής τουριστικής μοτοσυκλέτας.
Συνολικά, παρήχθησαν περίπου 600 μονάδες, μερικές πουλήθηκαν στη γαλλική αστυνομία, ενώ οι υπόλοιπες σε ιδιώτες.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.