Αφιερώματα

Η περίεργη ιστορία του Yamaha Frog 750

O πατέρας του ...CBR1000F!


28.01.2022

Η δεκαετία του 1980 ήταν μια εποχή γεμάτη υπερβολές, «μέλλον», ελπίδα και χρώματα, όπου οι ιδέες και τα όνειρα των οραματιστών και των «τρελών» μπορούσαν να πραγματοποιηθούν πολύ πιο εύκολα από ότι τώρα

Κείμενο: Ηλίας Μπόσμος - Πηγή: ΙΝΜΟΤΟ

Μια τέτοια ιστορία είναι και αυτή του Yamaha Frog 750, μιας μοναδικής ιδέας που επινοήθηκε από το λαμπρό μυαλό του Γερμανού βιομηχανικού σχεδιαστή Hartmut Esslinger, το 1985.

Ο Esslinger δεν ήταν σχεδιαστής ούτε μοτοσυκλετών, ούτε αυτοκινήτων και μετά το Frog 750 δεν ξανασχεδίασε ποτέ ξανά κάποιο όχημα. Στο βιογραφικό του υπήρξαν συνεργασίες με την Apple (συνέβαλε στη σχεδίαση των πρώτων Macintosh), την Sony και την Louis Vuitton και η παρένθεση με την Yamaha γεννήθηκε από έναν απλό διαγωνισμό σχεδιασμού που διοργάνωσε το γερμανικό περιοδικό Motorrad. Στόχος του, μια μοτοσυκλέτα που θα έδινε έμφαση όχι μόνο στην αισθητική αλλά και στην ασφάλεια.

Yamaha Frog 750 2

Τα αρχικά σχέδια και το πρώτο μοντέλο κλίμακας ήταν άκρως επιτυχημένα και έτσι το Frog κέρδισε το πρωτοσέλιδο του περιοδικού, κάτι που τράβηξε και την προσοχή της Yamaha USA, η οποία προσέφερε ένα FZ 750 για να κατασκευαστεί το πραγματικό πρωτότυπο.

Το Frog 750 σχεδιάστηκε από τον Esslinger έχοντας κατά νου και την ενεργητική ασφάλεια, τοποθετώντας πολύ ισχυρούς διπλούς προβολείς ψηλά, ενώ η έντονη σχεδιάση έκανε τη μοτοσυκλέτα πιο ευδιάκριτη. Τέλος, το φέρινγκ αγκάλιαζε πόδια και σώμα σε περίπτωση πτώσης.

Εντύπωση προκάλεσαν φυσικά και οι καθαρές, φουτουριστικές γραμμές ενώ το λευκό χρώμα σε αντίθεση με το έντονο κόκκινο δημιουργούσαν μια μοτοσυκλέτα που θα γινόταν περισσότερο ευδιάκριτη μόνο αν αναβόσβηνε κιόλας.

Yamaha Frog 750 4

Τελικά το πρωτότυπο Frog 750 στάλθηκε στην Iwata, στα κεντρικά της Yamaha, με την ελπίδα να περάσει στην παραγωγή. Εκεί, οι φιλοφρονήσεις ήταν πολλές, αλλά δυστυχώς η εταιρεία έμεινε σε αυτές, αποφασίζοντας τελικά να μην το βγάλει στην παραγωγή, στέλοντας το πρωτότυπο πίσω στον σχεδιαστή του.

Η απογοήτευση του δημιουργού, ήταν όπως φαντάζεται κανείς, μεγάλη.

Τελικά το Yamaha Frog δεν βγήκε ποτέ στην παραγωγή και ο Γερμανός δεν ξανασχεδίασε ποτέ μια μοτοσυκλέτα. Όμως, άθελα του επηρέασε τρομερά την μοτοβιομηχανία, αφού η Ηonda χρησιμοποίησε αρκετές ιδέες του Frog, σε μια δική της μοτοσυκλέτα: το CBR1000F του 1987!

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


H Ιαπωνική εταιρεία φτιάχνει μοτοσυκλέτες που δεν πρόκειται να δούμε ποτέ στην Ευρώπη. Ας δούμε 6 από τα πιο «περίεργα» μοντέλα που συμπεριλαμβάνονται στην γκάμα της
Δεν έχει σημασία τι οδηγείς: βέσπα, σκούτερ, παπί, touring, γυμνά, on-off, ηλεκτρικά, τελευταίας τεχνολογίας ή βγαλμένα από το χρονοντούλαπο – ένα είναι το ερώτημα: πόσα χιλιόμετρα κάνεις ημερησίως στα ταξίδια σου, ανεξαρτήτως διάρκειας ταξιδιού
Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1994, το γυμνό με τους δύο εξώφθαλμους προβολείς έχει σημαδέψει ολόκληρη τη σύγχρονη ιστορία της εταιρείας του Hinckley
Η κατηγορία των adventure μοτοσυκλετών βρισκόταν στα σπάργανα στα τέλη της δεκαετίας του ’90. Τα “φτερά” χαμήλωναν, τα πλαστικά γίνονταν περισσότερα και τα μεσαίου κυβισμού μοντέλα ήταν μονοκύλινδρα

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.