Αφιερώματα

Η περίεργη ιστορία του Yamaha Frog 750

O πατέρας του ...CBR1000F!


28.01.2022

Η δεκαετία του 1980 ήταν μια εποχή γεμάτη υπερβολές, «μέλλον», ελπίδα και χρώματα, όπου οι ιδέες και τα όνειρα των οραματιστών και των «τρελών» μπορούσαν να πραγματοποιηθούν πολύ πιο εύκολα από ότι τώρα

Κείμενο: Ηλίας Μπόσμος - Πηγή: ΙΝΜΟΤΟ

Μια τέτοια ιστορία είναι και αυτή του Yamaha Frog 750, μιας μοναδικής ιδέας που επινοήθηκε από το λαμπρό μυαλό του Γερμανού βιομηχανικού σχεδιαστή Hartmut Esslinger, το 1985.

Ο Esslinger δεν ήταν σχεδιαστής ούτε μοτοσυκλετών, ούτε αυτοκινήτων και μετά το Frog 750 δεν ξανασχεδίασε ποτέ ξανά κάποιο όχημα. Στο βιογραφικό του υπήρξαν συνεργασίες με την Apple (συνέβαλε στη σχεδίαση των πρώτων Macintosh), την Sony και την Louis Vuitton και η παρένθεση με την Yamaha γεννήθηκε από έναν απλό διαγωνισμό σχεδιασμού που διοργάνωσε το γερμανικό περιοδικό Motorrad. Στόχος του, μια μοτοσυκλέτα που θα έδινε έμφαση όχι μόνο στην αισθητική αλλά και στην ασφάλεια.

Yamaha Frog 750 2

Τα αρχικά σχέδια και το πρώτο μοντέλο κλίμακας ήταν άκρως επιτυχημένα και έτσι το Frog κέρδισε το πρωτοσέλιδο του περιοδικού, κάτι που τράβηξε και την προσοχή της Yamaha USA, η οποία προσέφερε ένα FZ 750 για να κατασκευαστεί το πραγματικό πρωτότυπο.

Το Frog 750 σχεδιάστηκε από τον Esslinger έχοντας κατά νου και την ενεργητική ασφάλεια, τοποθετώντας πολύ ισχυρούς διπλούς προβολείς ψηλά, ενώ η έντονη σχεδιάση έκανε τη μοτοσυκλέτα πιο ευδιάκριτη. Τέλος, το φέρινγκ αγκάλιαζε πόδια και σώμα σε περίπτωση πτώσης.

Εντύπωση προκάλεσαν φυσικά και οι καθαρές, φουτουριστικές γραμμές ενώ το λευκό χρώμα σε αντίθεση με το έντονο κόκκινο δημιουργούσαν μια μοτοσυκλέτα που θα γινόταν περισσότερο ευδιάκριτη μόνο αν αναβόσβηνε κιόλας.

Yamaha Frog 750 4

Τελικά το πρωτότυπο Frog 750 στάλθηκε στην Iwata, στα κεντρικά της Yamaha, με την ελπίδα να περάσει στην παραγωγή. Εκεί, οι φιλοφρονήσεις ήταν πολλές, αλλά δυστυχώς η εταιρεία έμεινε σε αυτές, αποφασίζοντας τελικά να μην το βγάλει στην παραγωγή, στέλοντας το πρωτότυπο πίσω στον σχεδιαστή του.

Η απογοήτευση του δημιουργού, ήταν όπως φαντάζεται κανείς, μεγάλη.

Τελικά το Yamaha Frog δεν βγήκε ποτέ στην παραγωγή και ο Γερμανός δεν ξανασχεδίασε ποτέ μια μοτοσυκλέτα. Όμως, άθελα του επηρέασε τρομερά την μοτοβιομηχανία, αφού η Ηonda χρησιμοποίησε αρκετές ιδέες του Frog, σε μια δική της μοτοσυκλέτα: το CBR1000F του 1987!

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η μεγαλύτερη καινοτομία στην ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών είναι εκείνη που προστατεύει το κεφάλι. Το 1963, η Bell Helmets σχεδίασε και ανέπτυξε το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας, το οποίο ονομάστηκε Bell Star
Το Honda SH, το σκούτερ-θρύλος που γεννήθηκε το 1984, γιορτάζει τα 40 του χρόνια, έχοντας καθιερωθεί ως σύμβολο κινητικότητας σε πόλεις σε όλη την Ευρώπη
Τέλη της δεκαετίας του 2000 και στο Hamamatsu θέλουν να εκμεταλλευθούν την δημοφιλία του Hayabusa, να αποκαθηλώσουν το Ηonda SH και να αντικαταστήσουν το SV650
Πάμε σχεδόν 40 χρόνια πίσω, όταν η Suzuki παρουσίασε ένα επαναστατικό πρωτότυπο με σχεδίαση από το μέλλον

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.