Αφιερώματα

Η περίεργη ιστορία του Yamaha Frog 750

O πατέρας του ...CBR1000F!


28.01.2022

Η δεκαετία του 1980 ήταν μια εποχή γεμάτη υπερβολές, «μέλλον», ελπίδα και χρώματα, όπου οι ιδέες και τα όνειρα των οραματιστών και των «τρελών» μπορούσαν να πραγματοποιηθούν πολύ πιο εύκολα από ότι τώρα

Κείμενο: Ηλίας Μπόσμος - Πηγή: ΙΝΜΟΤΟ

Μια τέτοια ιστορία είναι και αυτή του Yamaha Frog 750, μιας μοναδικής ιδέας που επινοήθηκε από το λαμπρό μυαλό του Γερμανού βιομηχανικού σχεδιαστή Hartmut Esslinger, το 1985.

Ο Esslinger δεν ήταν σχεδιαστής ούτε μοτοσυκλετών, ούτε αυτοκινήτων και μετά το Frog 750 δεν ξανασχεδίασε ποτέ ξανά κάποιο όχημα. Στο βιογραφικό του υπήρξαν συνεργασίες με την Apple (συνέβαλε στη σχεδίαση των πρώτων Macintosh), την Sony και την Louis Vuitton και η παρένθεση με την Yamaha γεννήθηκε από έναν απλό διαγωνισμό σχεδιασμού που διοργάνωσε το γερμανικό περιοδικό Motorrad. Στόχος του, μια μοτοσυκλέτα που θα έδινε έμφαση όχι μόνο στην αισθητική αλλά και στην ασφάλεια.

Yamaha Frog 750 2

Τα αρχικά σχέδια και το πρώτο μοντέλο κλίμακας ήταν άκρως επιτυχημένα και έτσι το Frog κέρδισε το πρωτοσέλιδο του περιοδικού, κάτι που τράβηξε και την προσοχή της Yamaha USA, η οποία προσέφερε ένα FZ 750 για να κατασκευαστεί το πραγματικό πρωτότυπο.

Το Frog 750 σχεδιάστηκε από τον Esslinger έχοντας κατά νου και την ενεργητική ασφάλεια, τοποθετώντας πολύ ισχυρούς διπλούς προβολείς ψηλά, ενώ η έντονη σχεδιάση έκανε τη μοτοσυκλέτα πιο ευδιάκριτη. Τέλος, το φέρινγκ αγκάλιαζε πόδια και σώμα σε περίπτωση πτώσης.

Εντύπωση προκάλεσαν φυσικά και οι καθαρές, φουτουριστικές γραμμές ενώ το λευκό χρώμα σε αντίθεση με το έντονο κόκκινο δημιουργούσαν μια μοτοσυκλέτα που θα γινόταν περισσότερο ευδιάκριτη μόνο αν αναβόσβηνε κιόλας.

Yamaha Frog 750 4

Τελικά το πρωτότυπο Frog 750 στάλθηκε στην Iwata, στα κεντρικά της Yamaha, με την ελπίδα να περάσει στην παραγωγή. Εκεί, οι φιλοφρονήσεις ήταν πολλές, αλλά δυστυχώς η εταιρεία έμεινε σε αυτές, αποφασίζοντας τελικά να μην το βγάλει στην παραγωγή, στέλοντας το πρωτότυπο πίσω στον σχεδιαστή του.

Η απογοήτευση του δημιουργού, ήταν όπως φαντάζεται κανείς, μεγάλη.

Τελικά το Yamaha Frog δεν βγήκε ποτέ στην παραγωγή και ο Γερμανός δεν ξανασχεδίασε ποτέ μια μοτοσυκλέτα. Όμως, άθελα του επηρέασε τρομερά την μοτοβιομηχανία, αφού η Ηonda χρησιμοποίησε αρκετές ιδέες του Frog, σε μια δική της μοτοσυκλέτα: το CBR1000F του 1987!

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Μιλάμε πάντα για ασφαλή οδήγηση, αλλά τι γίνεται αν έχουμε ένα μικρό ατύχημα; Ένα κιτ πρώτων βοηθειών μπορεί να μας βοηθήσει με έναν τραυματισμό. Αυτά πρέπει να έχετε μαζί σας
Μοτοσυκλέτα, κράνος, βενζίνη. Αν πει κανείς ότι αυτά είναι όλα όσα χρειάζεται για να πάρει τους δρόμους, τεχνικά, θα έχει δίκιο. Αλλά…
Για όσους σκέφτονται να μπουν στον χώρο της «χωμάτινης» οδήγησης, ακόμα και με εκδρομική διάθεση, προκύπτει ένα ερώτημα, κατά πόσο χρειάζεται ένα off road κράνος
Βρισκόμαστε στο 1994 και ο Max Biaggi με την RSW 250 κατακτά τον πρώτο τίτλο της Aprilia στην κατηγορία των 250 κ. εκ. του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.