Αφιερώματα

BMW Futuro: H μοτοσυκλέτα που άλλαξε την βαυαρική εταιρεία

Μπροστά από την εποχή του


27.01.2022

To Futuro πρωτοεμφανίστηκε στο Σαλόνι της Κολωνίας το 1980, τη χρονιά δηλαδή που το μοτοσυκλετιστικό κοινό είδε εκεί για πρώτη φορά το Honda CX Turbo, το Suzuki Katana και τα πρώτα V2 της Υamaha, οπότε θα έλεγε κανείς ότι το 1980 ήταν μια ...καλή σοδιά

Κείμενο: Ηλίας Μπόσμος - Πηγή: INMOTO

Στην πραγματικότητα, το concept αυτό ήταν η προσπάθεια των Βαυαρών να ξεφύγουν από αυτούς που τους είχαν συνδυάσει μόνο με τους αργούς, δικύλινδρους, μπόξερ κινητήρες (που να ήξεραν ότι ο κόσμος θα επέστρεφε εκεί), ενώ ο ανταγωνισμός «έσταζε επιδόσεις» και φουτουρισμό.

BMW FUTURO 7

Το Futuro ήταν όμως και μια μοτοσυκλέτα που επηρέασε μια μεταγενέστερη ΒΜW, το Κ1, τουλάχιστον στην αισθητική και το μπροστινό σύστημα, παρόλο η ίδια χρησιμοποιούσε τεχνολογία turbo για την αύξηση της ιπποδύναμης.
Ριζοσπαστική όσον αφορά στην πίσω ανάρτηση (η παραλληλόγραμμη ανάρτηση έγινε συνώνυμη με την βαυαρική εταιρεία μετά το 1987), έφερε επίσης κλειστές ζάντες, κλειστή τριπλέτα (στοιχείο το οποίο δανείστηκε αργότερα το Honda Pacific Coast), σταθερούς καθρέφτες και αισθητική που είδαμε από άλλες μοτοσυκλέτες κυρίως στα ’90s.

BMW FUTURO 6

O κινητήρας ήταν δικύλινδρος, boxer, με ψεκασμό της Bosch, ενώ με την τουρμπίνα της ΚΚΚ απέδιδε 75hp στις 7.250rpm. Τέλος, το βάρος ήταν μόλις 185 κιλά, ενώ η τελική ταχύτητα ήταν 200km/h, πράγμα που σημαίνει ότι το κόνσεπτ της BMW δεν έμοιαζε γρήγορο, αλλά ήταν κιόλας.

BMW FUTURO 10

Ήταν τόσο μπροστά από την εποχή του που ο κόσμος δυσκολεύτηκε να το αποδεχθεί; Ίσως, όμως το μόνο σίγουρο ήταν ότι άνοιξε τον δρόμο στο να βγει η βαυαρική εταιρεία από εκείνα τα στερεότυπα που τις ήθελε βαριές, αργές, βολταδόρικες μοτοσυκλέτες.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η μεγαλύτερη καινοτομία στην ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών είναι εκείνη που προστατεύει το κεφάλι. Το 1963, η Bell Helmets σχεδίασε και ανέπτυξε το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας, το οποίο ονομάστηκε Bell Star
Το Honda SH, το σκούτερ-θρύλος που γεννήθηκε το 1984, γιορτάζει τα 40 του χρόνια, έχοντας καθιερωθεί ως σύμβολο κινητικότητας σε πόλεις σε όλη την Ευρώπη
Τέλη της δεκαετίας του 2000 και στο Hamamatsu θέλουν να εκμεταλλευθούν την δημοφιλία του Hayabusa, να αποκαθηλώσουν το Ηonda SH και να αντικαταστήσουν το SV650
Πάμε σχεδόν 40 χρόνια πίσω, όταν η Suzuki παρουσίασε ένα επαναστατικό πρωτότυπο με σχεδίαση από το μέλλον

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.