Αφιερώματα

Η πρώτη επαφή με τις 100% ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες της Zero

Η ηλεκτροκίνηση είναι εδώ


12.10.2021

H electromove φέρνει τις κορυφαίες ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες Zero στην Ελλάδα

Κείμενο: Μένιος Κατής - Φωτογραφίες: Δημοσθένης Παπαδόπουλος

Η ηλεκτροκίνηση είναι εδώ. Δεν είναι το μέλλον, είναι το παρόν. Και αν στο χώρο της αυτοκίνησης υπάρχει η Tesla ως σημείο αναφοράς, σε αυτόν των αμιγώς ηλεκτρικών μοτοσυκλετών είναι επίσης μια Αμερικανική εταιρεία που κάνει τη διαφορά: η Zero Motorcycles. Μια εταιρεία που ιδρύθηκε το 2006 σε ένα γκαράζ στη Santa Cruz από τον πρώην μηχανολόγο της NASA, Neil Saiki.

Η προϊοντική της γκάμα είναι αξιοζήλευτη για τα δεδομένα της τεχνολογίας, καθώς περιλαμβάνει μοντέλα enduro, on-off, motard, naked, Supersport.

Πέρα όμως από την τεχνολογία, η Zero Motorcycles μπορεί να καυχιέται και για το μεγάλο δίκτυο αντιπροσώπων που διαθέτει σε όλο τον κόσμο. Περισσότεροι από 300 διανομείς των προϊόντων της υπάρχουν σε πάνω από 30 χώρες σε όλο τον κόσμο καθιστώντας το δίκτυό της ως το μεγαλύτερο για εταιρεία που παράγει αμιγώς ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες.

ZERO Motorcycles Electromove 2

Οι πωλήσεις της Zero σε παγκόσμιο επίπεδο ξεπερνούν τις 5.000 μονάδες, παρουσιάζοντας ετήσια αύξηση της τάξης του 33%, ενώ για το 2022 η παραγωγή αναμένεται να φτάσει τις 7.500 μονάδες.

Εδώ και λίγο καιρό στον χάρτη με τους επίσημους διανομείς των προϊόντων της Καλιφορνέζικης μάρκας, προστέθηκε και η Ελλάδα, χάρη στην εταιρεία electromove, που έχει αναλάβει την αποκλειστική αντιπροσώπευση της μάρκας στη χώρα μας και στην Κύπρο.

Η Zero Motorcycles στην EICMA 2021 με εκπλήξεις

To επίσημο λανσάρισμα της μάρκας πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 11 Οκτωβρίου σε εκδήλωση που έγινε στην πίστα Speed Force στο Κορωπί. Εκεί, εκπρόσωποι του Ελληνικού ειδικού Τύπου είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν και να οδηγήσουν τα μοντέλα της Zero Motorcycles.

Με σύμμαχο τον καλό καιρό καθώς η «Αθηνά» φαίνεται πως σεβάστηκε αυτή τη μικρή γιορτή της ηλεκτροκίνησης, η πίστα γέμισε με τις μοτοσυκλέτες της Zero και με τον περίεργο ήχο που παράγουν οι ηλεκτροκινητήρες, λες και είναι βγαλμένος από sci-fi φιλμ.

ZERO Motorcycles Electromove 19

Την εκδήλωση προλόγισαν ο managing director της electromove, Ευάγγελος Ανδρεάδης, μαζί με το «έτερον ήμισυ» σε αυτήν την προσπάθεια, Λευτέρη Γρυπαίο.

Επίσημος προσκεκλημένος ήταν ο Managing Director της Zero Motorcycles στην Ευρώπη, Umberto Uccelli, ένα έμπειρο στέλεχος που μετρά πάνω από 20 χρόνια στο χώρο της βιομηχανίας της μοτοσυκλέτας έχοντας θητεύσει σε κορυφαία brands όπως η Ducati, η MV Agusta, η BMW.

ZERO Motorcycles Electromove 37

«Με εμπνέει η ευκαιρία να συμβάλλω στην οικοδόμηση του μέλλοντος της μοτοσυκλέτας. Η τεχνολογία της Zero είναι συναρπαστική, οι μοτοσυκλέτες είναι συναρπαστικές στην οδήγηση και η ομάδα μας είναι πολύ δυνατή», έχει πει μεταξύ άλλων ο έμπειρος Ιταλός Manager ο οποίος χαρακτήρισε πως στόχος της εταιρείας είναι να προσφέρει στο κοινό «fun to ride μοτοσυκλέτες».

Ξέχασε αυτά που ήξερες...

Αν ανήκεις στη Generation X ίσως νιώσεις κάπως άβολα ψάχνοντας να βρεις μανέτα συμπλέκτη, λεβιέ ταχυτήτων. Ακόμα περισσότερο όταν περιμένεις να ακούσεις πιστονιές και «πυροβολισμούς» εξατμίσεων. Ctrl+Alt+Delete. Χρειάζεται να είσαι open minded και να αποδεχθείς αυτό που συμβαίνει σήμερα.

ZERO Motorcycles Electromove 35

Είχα την ευκαιρία να οδηγήσω τρία μοντέλα της μάρκας: το γυμνό S, το enduro FΧ και το on/off DSR. Κατά την άποψή μου αυτά τα τρία είναι ό,τι πρέπει για την ελληνική πραγματικότητα. Έρχονται με τρία προγράμματα οδήγησης (Eco, Custom, Sport), αρκετή δύναμη και ροπή για να παίξεις όσο θέλεις και αυτονομία που μπορεί υπό προϋποθέσεις να φτάσει ή και να ξεπεράσει τα 250 χιλιόμετρα ανάλογα με το μέγεθος της μπαταρίας και τη χρήση.

Mε το προαιρετικό αξεσουάρ Z-Force Power Tank η αυτονομία ξεπερνά τα 300 χιλιόμετρα και κατά περιπτώσεις μπορεί να φτάσει έως τα 350!

ZERO Motorcycles Electromove 26

Ο κινητήρας τους ονομάζεται Z-Force και σχεδιάστηκε από το μηδέν από τους μηχανικούς της εταιρείας για βελτιστοποιημένη απόδοση, ισχύ και μέγεθος. Διαθέτει εσωτερικό μόνιμο μαγνήτη (IPM) που βελτιώνει σημαντικά την απόδοση κατά τη διάρκεια της σκληρής οδήγησης και επιτρέπει υψηλότερες τελικές ταχύτητες. Ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι ο brushless κινητήρας δεν απαιτεί ψύξη με υγρό ή εξαναγκασμένο αέρα και δεν απαιτεί συντήρηση.

Οκ, δέχομαι πως οι τιμές είναι τσουχτερές (ξεκινούν από τα 13.810 ευρώ και φτάνουν μέχρι τα 25.305 ευρώ), όμως το κόστος συντήρησης σε βάθος χρόνου είναι μηδαμινό: Λάστιχα, ιμάντας τελικής μετάδοσης που χρειάζεται αλλαγή σχεδόν κάθε 40.000 χιλιόμετρα και τακάκια. Τέλος. Δεν έχεις συντήρηση κινητήρα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την τσέπη σου. Και έπειτα το κόστος φόρτισης δεν έχει καμία απολύτως σχέση με εκείνο των καυσίμων, ειδικά τώρα που το λίτρο της αμόλυβδης κοντεύει να φτάσει τα 2 ευρώ. Σε ό,τι αφορά στις μπαταρίες, η εταιρεία δίνει πέντε χρόνια εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων!

ZERO Motorcycles Electromove 7

Οι μοτοσυκλέτες της Zero επιδοτούνται από το κράτος με το ποσό των 800 ευρώ, τα οποία μπορούν να γίνουν 1.200 συμπεριλαμβανομένης της απόσυρσης (400 ευρώ).

Σημειώστε επίσης ότι υπάρχει ένα επιπλέον ποσό επιδότησης 500 ευρώ για τρίτεκνους και ΑΜΕΑ.

Η προϊοντική γκάμα της Zero Motorcycles περιλαμβάνει τα εξής μοντέλα:

Zero SR (street racing)

Zero S (street)

Ζero SR/S

Zero SR/F

Zero DS (dual-sport)

Zero DSR (dual-sport racing)

Zero DSR Black Forest Edition

Zero FX (off-road)

Zero FXS (supermoto)

Όλα συνοδεύονται από το Zero App, την ειδική εφαρμογή που έχει αναπτύξει η μάρκα για smart phones iOS ή Android, που δίνει μεταξύ άλλων τη δυνατότητα στον οδηγό να δημιουργήσει το δικό του προφίλ οδήγησης (υπάρχει στις μοτοσυκλέτες η επιλογή προγράμματος Custom) με βάση τις ανάγκες του.

Η Electromove βρίσκεται στην οδό Εθν. Αντιστάσεως 137 Αγ. Δημήτριος Τηλ. 213 0123605).

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Αν δεν είστε από αυτούς που μετακινούνται με δίκυκλο όλο τον χρόνο, τότε η κίνηση θα γίνει σύντομα η καθημερινότητά σας. Όμως, για όσους προτιμούν να «ξεκουράζουν» τη μοτοσυκλέτα ή το scooter τους κατά τους χειμερινούς μήνες, η σωστή συντήρηση είναι απαραίτητη
Το concept «scooter 800cc» μας παρουσιάστηκε ως μοντέλο της Gilera αλλά συνεχίστηκε ως Aprilia, όμως παρέμεινε το μεγαλύτερο, ισχυρότερο και πιο γρήγορο scooter που κατασκευάστηκε ποτέ
Στο άκουσμα «μοτοσυκλετιστικά βιβλία» ένας άνθρωπος εκτός χώρου θα σκεφτεί λαδωμένα service manual που αναφέρονται σε διάκενα βαλβίδων και ώρες λειτουργίας του κινητήρα ή ακόμη χειρότερα ότι δεν πρέπει να πιείς τα υγρά φρένων
Η μεγαλύτερη καινοτομία στην ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών είναι εκείνη που προστατεύει το κεφάλι. Το 1963, η Bell Helmets σχεδίασε και ανέπτυξε το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας, το οποίο ονομάστηκε Bell Star

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.