Αφιερώματα

Porsche AMK: Το όραμα της Porsche για τη μοτοσυκλέτα του μέλλοντος

Ένα εναλλακτικό concept μοτοσυκλέτας


17.09.2021

Η Porsche έχει συνδέσει το όνομά της με κάποια από τα κορυφαία σπορ αυτοκίνητα. Στο παρελθόν όμως πειραματίστηκε και με τους δύο τροχούς, παρουσιάζοντας μια αμφιβόλου αισθητικής μοτοσυκλέτα.

Κείμενο: Μένιος Κατής

Αυτό συνέβη το 1980 όταν το Porsche Design Studio παρουσίασε στο κοινό το AMK (Alternative Motorrad Konzept), ένα φουτουριστικό concept που αποτύπωνε το όραμα των σχεδιαστών της γερμανικής μάρκας για τη μοτοσυκλέτα του μέλλοντος. 

Στόχος τους ήταν να δημιουργήσουν ένα απλό και εύκολο στην οδήγηση δίτροχο όχημα, που δεν θα χρειαζόταν συχνή συντήρηση και που προοριζόταν κυρίως για οδηγούς αυτοκινήτων. Έτσι, λοιπόν, προέκυψε το AMK μια μοτοσυκλέτα με σχεδίαση από το μέλλον και χαρακτηριστικά scooter.

Το ΑΜΚ βασίστηκε στο μονοκύλινδρο Yamaha SR500. Ήταν μονόσελο και σχεδόν όλο καλυμμένο με φέρινγκ για λόγους αεροδυναμικής αλλά και προστασίας του αναβάτη. Ακόμα και οι τροχοί καλύπτονταν στο μεγαλύτερο τμήμα τους αφήνοντας εκτεθειμένο μόνο το κάτω μέρος ώστε να μπορεί το ελαστικό να πατά στην επιφάνεια του οδοστρώματος. για την ψύξη των φρένων υπήρχε μια μικρή εισαγωγή αέρα στην αριστερή πλευρά του εμπρόσθιου τροχού.

Ο Λόρδος Hesketh, o James Hunt και το όνειρο της αριστοκρατικής V1000

Ο προβολέας ήταν ενσωματωμένος στο εμπρόσθιο τμήμα του φέρινγκ και ακριβώς από πάνω βρισκόταν μια μεγάλη ζελατίνα για την προστασία του οδηγού με ενσωματωμένα φλας. Το στοπ και τα πίσω φλας ήταν τοποθετημένα στο πίσω μέρος της σέλας η οποία ρυθμιζόταν ως προς το ύψος. 

Πέρα όμως από την φουτουριστική του σχεδίαση, υπήρχαν κάποιες ενδιαφέρουσες τεχνικές λεπτομέρειες που είχαν εφαρμόσει οι μηχανικοί της Porsche. Tο ΑΜΚ είχε αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, variator CVT, έναν λεβιέ για τον έλεγχο των φρένων, πίσω ανάρτηση Cantilever, ενώ η τελική μετάδοση γινόταν με γρανάζια.

Η μοτοσυκλέτα που δημιούργησε το Porsche Design Studio δεν βγήκε ποτέ στην παραγωγή. Δεν ήταν άλλωστε αυτός ο στόχος. Όσοι ενδιαφέρονται πάντως μπορούν να τη δουν από κοντά κάνοντας μια επίσκεψη στο μουσείο της μάρκας στη Στουτγκάρδη.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η μεγαλύτερη καινοτομία στην ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών είναι εκείνη που προστατεύει το κεφάλι. Το 1963, η Bell Helmets σχεδίασε και ανέπτυξε το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας, το οποίο ονομάστηκε Bell Star
Το Honda SH, το σκούτερ-θρύλος που γεννήθηκε το 1984, γιορτάζει τα 40 του χρόνια, έχοντας καθιερωθεί ως σύμβολο κινητικότητας σε πόλεις σε όλη την Ευρώπη
Τέλη της δεκαετίας του 2000 και στο Hamamatsu θέλουν να εκμεταλλευθούν την δημοφιλία του Hayabusa, να αποκαθηλώσουν το Ηonda SH και να αντικαταστήσουν το SV650
Πάμε σχεδόν 40 χρόνια πίσω, όταν η Suzuki παρουσίασε ένα επαναστατικό πρωτότυπο με σχεδίαση από το μέλλον

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.