Αφιερώματα

Tyφoon MotoRacing UoWM: Αυτός είναι ο «Κέρβερος» που κατέλαβε τη 2η θέση στο Motostudent VI

Και αυτή δεν ήταν η πρώτη επιτυχία της ομάδας


21.07.2021

Η ομάδα Tyφoon MotoRacing UoWM του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας κατέκτησε τη δεύτερη θέση στον διεθνή διαγωνισμό Motostudent VI που διεξήχθη στην ισπανική πίστα MotorLand Aragon

Κείμενο: Μένιος Κατής

Η ομάδα ιδρύθηκε το 2014 σήμερα αριθμεί 23 φοιτητές. Την επίβλεψή της από την πρώτη στιγμή ανέλαβε ο αναπληρωτής καθηγητής Δημήτρης Γιαγκόπουλος. Αυτή ήταν η τρίτη κατά σειρά συμμετοχή της στο διαγωνισμό, μετά από εκείνες του 2016 και του 2018. Κορυφαίες διακρίσεις μέχρι πρότινος ήταν οι δύο πρωτιές που έλαβε το 2018 για τις επιδόσεις στο κατασκευαστικό μέρος του αγωνιστικού πρωτότυπου «Χίμαιρα».

tyfoon motostudent 2021 2

Το project «Κέρβερος»

Πηγή έμπνευσης για την ονομασία του project αποτέλεσε η ελληνική μυθολογία, σύμφωνα με την οποία ο Κέρβερος ήταν παιδί του τιτάνα Τυφώνα (σ.σ. Tyφoon η ονομασία της ομάδας). Τα μέλη της ομάδας σχεδίασαν, μελέτησαν και κατασκεύασαν από την αρχή μια νέα μοτοσυκλέτα προδιαγραφών Moto3, εφαρμόζοντας μια σειρά καινοτόμων ιδεών. Άλλωστε η καινοτομία αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο του διαγωνισμού.

Το πλαίσιο του «Κέρβερου» είναι ένα υβριδικό, σωληνωτό χωροδικτύωμα, το οποίο αποτελείται από σωλήνες ανθρακονήματος που συνδέονται μεταξύ τους με μεταλλικούς συνδέσμους από ατσάλι και αλουμίνιο. Η συγκεκριμένη μέθοδος, όπως αναφέρει η ομάδα, εφαρμόζεται για πρώτη φορά και για την υλοποίησή της αφιερώθηκαν αμέτρητες ώρες μελέτης και δοκιμών.

tyfoon motostudent 2021 5

Μια άλλη άκρως σημαντική καινοτομία η οποία κατά την ταπεινή μας άποψη πρέπει να υιοθετηθεί από όλους τους κατασκευαστές μοτοσυκλετών, αφορά στην ενίσχυση της παθητικής ασφάλειας του οδηγού. Πρόκειται για ένα προηγμένο ηλεκτρονικό σύστημα που δεν επιτρέπει στη μοτοσυκλέτα να ξεκινήσει αν ο οδηγός της δεν φοράει κράνος!

Από κει και πέρα, στο μηχανικό κομμάτι, ο «Κέρβερος» εφοδιάζεται με τον τετράχρονο μονοκύλινδρο κινητήρα της ΚΤΜ χωρητικότητας 248.8 κ. εκ. που συναντούμε στα δημοφιλή μοντέλα της αυστριακής εταιρείας και ο οποίος είναι κοινός για όλες τις ομάδες.

Το ψαλίδι της μοτοσυκλέτας κατασκευάστηκε από φύλλα και μασίφ κομμάτια αλουμινίου, ενώ το σύστημα ανάρτησης αποτελείται από ανεστραμμένο πιρούνι με self-made μπότες και μονό αμορτισέρ με σύστημα μοχλισμού.

Ο σχεδιασμός των φέρινγκ βασίστηκε σε ρευστομηχανικές αναλύσεις και η κατασκευή τους έγινε από ανθρακονήματα ενώ επίσης αντίστοιχες αναλύσεις πραγματοποιήθηκαν για το σχεδιασμό της 3D-printed εισαγωγής και της εξάτμισης τιτανίου.

Για τη σχεδίαση των επιμέρους τμημάτων της μοτοσυκλέτας χρειάστηκαν αρκετοί μήνες, ενώ μέσω διαφόρων αριθμητικών και πειραματικών μεθόδων η ομάδα κατάφερε να επικυρώσει τα αποτελέσματα των μελετών και να τα αξιολογήσει ως προς την αξιοπιστία τους. Μάλιστα, έπειτα από τις δοκιμές της μοτοσυκλέτας στην πίστα των Σερρών, παρατηρήθηκε σημαντική βελτίωση στις συνολικές επιδόσεις σε σχέση με τα προηγούμενα πρωτότυπα της ομάδας.

Χρέη οδηγού εξέλιξης ανέλαβε ο έμπειρος οδηγός αγώνων, Σπύρος Παπαγεωργίου, που στήριξε το project από την πρώτη στιγμή.

Περισσότερες πληροφορίες για την ομάδα Tyφoon MotoRacing UoWM μπορείτε να βρείτε εδώ (https://typhoonmotoracing.com/).

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η MV Agusta γιορτάζει 80 χρόνια ύπαρξης, σηματοδοτώντας οκτώ δεκαετίες καινοτομίας, αγωνιστικών επιτυχιών και μοναδικού σχεδιασμού στον κόσμο της μοτοσυκλέτας
Αν δεν είστε από αυτούς που μετακινούνται με δίκυκλο όλο τον χρόνο, τότε η κίνηση θα γίνει σύντομα η καθημερινότητά σας. Όμως, για όσους προτιμούν να «ξεκουράζουν» τη μοτοσυκλέτα ή το scooter τους κατά τους χειμερινούς μήνες, η σωστή συντήρηση είναι απαραίτητη
Το concept «scooter 800cc» μας παρουσιάστηκε ως μοντέλο της Gilera αλλά συνεχίστηκε ως Aprilia, όμως παρέμεινε το μεγαλύτερο, ισχυρότερο και πιο γρήγορο scooter που κατασκευάστηκε ποτέ
Στο άκουσμα «μοτοσυκλετιστικά βιβλία» ένας άνθρωπος εκτός χώρου θα σκεφτεί λαδωμένα service manual που αναφέρονται σε διάκενα βαλβίδων και ώρες λειτουργίας του κινητήρα ή ακόμη χειρότερα ότι δεν πρέπει να πιείς τα υγρά φρένων

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.