16.07.2021
Οι κατασκευαστές είθισται να παρουσιάζουν κάποια concept είτε για να δώσουν στο κοινό μια γεύση για μελλοντικές σχεδιαστικές και τεχνολογικές τάσεις είτε για να δουν αντιδράσεις και εν συνεχεία να αποφασίσουν αν τελικά θα προχωρήσουν στην παραγωγή τους ή όχι
Κείμενο: Μένιος Κατής - Πηγή: moto.it
Κάποιες φορές τα πρωτότυπα αυτά μοντέλα παίρνουν έγκριση και προχωρούν στη φάση της παραγωγής, κάποιες άλλες μένουν απλά concept που δανείζουν στοιχεία σε επόμενα μοντέλα. Υπάρχουν βέβαια και κάποιες περιπτώσεις που φτάνουν μια ανάσα πριν την διαδικασία παραγωγής, αλλά για κάποιο λόγο την τελευταία στιγμή τα πλάνα αλλάζουν.
Όπως συνέβη στις πέντε περιπτώσεις που ακολουθούν.
Aprilia Blue Marlin
Το 2001, σε μια εποχή που τα νεο-ρετρό και τα cafe racers δεν ήταν στα φόρτε τους, η Aprilia παρουσίασε το Blue Marlin. Mια naked μοτοσυκλέτα με τον πανίσχυρο V2 998 κ. εκ. του RSV Mille (130 hp @ 9.500 σ.α.λ.) και κορυφαία περιφερειακά όπως αναρτήσεις της Ohlins και φρένα της Brembo. Σχεδιαστικά, αντλούσε την έμπνευσή της από το Colibri 50, από τα πρώτα μοτοποδήλατα που κατασκεύασε το εργοστάσιο του Noale.
Gilera Super Sport 600
Παρουσιάστηκε το 2001 με την προοπτική να βγει στην παραγωγή δυο χρόνια αργότερα (2003). Μετά από χρόνια η Gilera επέστρεφε στις μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού. Ή τουλάχιστον αυτός ήταν ο σκοπός της. Το Super Sport 600 βασιζόταν σε ένα πρωτοποριακό για την εποχή πλαίσιο από τιτάνιο και αλουμίνιο, ενώ ο κινητήρας του προερχόταν από το Suzuki GSX-R 600 K1 (4χρονος, 4κύλινδρος σε σειρά 599 κ. εκ. με 116 hp @ 13.000 σ.α.λ). Τελικά κάποια υψηλόβαθμα στελέχη του Piaggio Group αποφάσισαν πως η εταιρεία έπρεπε να συνεχίσει να εστιάζει στις μοτοσυκλέτες μικρού κυβισμού και κάπως έτσι το πολλά υποσχόμενο μοντέλο δεν βγήκε ποτέ στην παραγωγή.
Suzuki Stratosphere
Γυρίζουμε το χρόνο πίσω, στο 2005 και ταξιδεύουμε στο 39ο Σαλόνι του Τόκυο. Εκεί η Suzuki παρουσιάζει το Stratosphere, ένα πρωτότυπο που από αισθητικής πλευράς τουλάχιστον θυμίζει το θρυλικό Katana. Το βασικό του χαρακτηριστικό ήταν ο 6κύλινδρος σε σειρά κινητήρας 1.100 κ. εκ. που απέδιδε 180 hp, σύμφωνα με την εταιρεία.
Μάλιστα, το πρωτότυπο εφοδιαζόταν με ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο ανεμοθώρακα, φώτα LED, ρυθμιζόμενο τιμόνι, wireless σύστημα εκκίνησης, ενσωματωμένo GPS και σύστημα bluetooth, δυνατότητα επιλογής χειροκίνητης ή αυτόματης μετάδοσης. Τον Αύγουστο του 2007 η Suzuki ανακοίνωσε πως το Stratosphere θα βγει στην παραγωγή χωρίς να προσδιορίσει το πότε και να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες για τις τελικές τεχνικές προδιαγραφές του. Σύμφωνα με τον ειδικό Τύπο της εποχής, το Stratosphere θα βρισκόταν στις βιτρίνες των αντιπροσώπων ως μοντέλο του 2009. Ακόμα το περιμένουμε...
Husqvarna Mille 3
EICMA 2010. Η Husqvarna η οποία βρίσκεται υπό τη σκέπη της BMW, παρουσιάζει το πρωτότυπο Mille 3. Μια μοτοσυκλέτα αμφιβόλου αισθητικής, που λες προέκυψε από διασταύρωση dirt bike-motard. Το πιο ενδιαφέρον κομμάτι του μοντέλου ωστόσο ήταν ο κινητήρας του. Ένας ψεκαστός V3 (!) 90 μοιρών και 933 κ. εκ. που χρησιμοποιούσε κυλίνδρους και κεφαλές από τις off-road μοτοσυκλέτες της μάρκας. Μετά την πώληση της εταιρείας στην ΚΤΜ (τέλη Ιανουαρίου του 2013), τα πλάνα άλλαξαν και το Mille 3 έμεινε στην ιστορία ως concept. Και εδώ που τα λέμε, καλά έκανε!
Laverda SFC 1000
To 2000 η Laverda απορροφάται από την Aprilia S.p.A. που μετέπειτα έγινε Aprilia Group. To 2003, στο πλαίσιο της EICMA, η ιστορική ιταλική μάρκα προσπαθώντας να επιστρέψει από την αφάνεια παρουσιάζει μια νέα εκδοχή της θρυλικής σειράς μοντέλων SFC. Μόνο που στη συγκεκριμένη περίπτωση το νέο πρωτότυπο βασίζεται στο Aprilia RSV 1000. Με κορυφαία περιφερειακά και πανίσχυρο κινητήρα διέθεται όλα τα απαραίτητα στοιχεία για να έχει μια καλή εμπορική πορεία. Τελικά δεν βγήκε ποτέ στην παραγωγή, καθώς την επόμενη χρονιά (2004), η Piaggio πρόσθεσε στο χαρτοφυλάκιό της το Aprilia Group και αποφάσισε την αναστολή λειτουργίας της μάρκας.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.