19.04.2021
Ένα αφιέρωμα σε μοτοσυκλέτες, παπιά και scooter που δύσκολα θα δούμε στους δρόμους μας
Η αλήθεια είναι ότι τα περισσότερα νέα μοντέλα είναι παγκόσμια, δηλαδή σχεδιασμένα να επιτύχουν σε διαφορετικές αγορές. Κίνα, Ιαπωνία, Ευρώπη και Η.Π.Α.. Μπορεί όμως να υπάρχουν πολλοί και διαφορετικοί λόγοι που οδηγούν τους κατασκευαστές να περιορίσουν την παραγωγή κάποιων μοντέλων τους σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές. Θα μπορούσαμε να γράψουμε πάρα πολλά για μοτοσυκλέτες που κυκλοφορούν στην Ιαπωνία και που σίγουρα θα έβρισκαν πολλές χιλιάδες αγοραστές στην Ευρώπη. Μην ξεχνάμε τις συνέβη στο παρελθόν με τα super sport των 250 και 400 κ.εκ.
Ξεχωρίσαμε έξι μοντέλα που πιθανότατα να μην δούμε ποτέ στην χώρα μας
Honda CBR600RR
Από τα τέλη Σεπτεμβρίου του 2020 είναι διαθέσιμο στην ιαπωνική αγορά. Το ανανεωμένο CBR600RR, βασίζεται στον αναβαθμισμένο τετρακύλινδρο κινητήρα των 599 κ.εκ. που πλέον στροφάρει μέχρι τις 14.000 σ.α.λ. και διαθέτει ισχύ 120 ίππων.
Οι τροποποιήσεις που έχουν γίνει είναι πολλές και σημαντικές. Αφορούν την αλλαγή των εκκεντροφόρων και του στροφάλου και την χρησιμοποίηση νέων υλικών για την κατασκευή τους, που κράτησαν το βάρος σε χαμηλά επίπεδα. Οι βαλβίδες εισαγωγής διαθέτουν νέο χρονισμό είναι τοποθετημένες σε νέα γωνία και διαθέτουν μεγαλύτερη διάμετρο. Μεγαλύτερο είναι και το σύστημα εξαγωγής.
Το γκάζι είναι ηλεκτρονικό, ενώ επανασχεδιασμένο είναι και το σύστημα ψύξης για να μπορεί να ανταποκριθεί στις μεγαλύτερες ανάγκες απαγωγής θερμότητας. Ο συμπλέκτης είναι μονόδρομος και το quick shifter, που διατίθεται ως εξτρά εξοπλισμός, λειτουργεί στα ανεβάσματα και τα κατεβάσματα σχέσεων.
Το Honda CBR600RR διαθέτει μια νέα αδρανειακή μονάδα μέτρησης (IMU) έξι αξόνων που επιδρά στην λειτουργία του ABS και του traction control. Στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό συμπεριλαμβάνονται επίσης συστήματα ελέγχου ανύψωσης μπροστινού τροχού και φρένου κινητήρα, ενώ ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του επιλέξιμους τρόπους οδήγησης. Όλα ελέγχονται από μια έγχρωμη TFT οθόνη.
Ο σχεδιασμός του πλαισίου προέρχεται από το προηγούμενο μοντέλο. To ίχνος και η κάστερ έχουν αυξηθεί και το ίδιο έχει γίνει με το μεταξόνιο. Οι αλλαγές αυτές έχουν βελτιώσει τη σταθερότητα της μοτοσυκλέτας σε υψηλές ταχύτητες.
Περιμέναμε ότι η “νέα γενιά” θα είναι ελαφρύτερη από την προηγούμενη, αλλά το νέο CBR600RR είναι βαρύτερο κατά 5 κιλά (194 έναντι 189).
Το νέο supersport της Honda διαθέτει νέα σχεδίαση που περιλαμβάνει αεροδυναμικά φτερά. Διατηρήθηκε η τοποθέτηση του τελικού της εξάτμισης κάτω από την σέλα.
Το νέο CBR600RR θα διατίθεται μόνο στο κλασσικό κόκκινο χρώμα, ενώ παράλληλα με την βασική έκδοση στην Ιαπωνία διατίθεται και η έκδοση HRC σχεδιασμένη αποκλειστικά για την πίστα.
Kawasaki ZX-25R
Η μικρή αλλά πολύ σημαντική μοτοσυκλέτα της Kawasaki γράφει ιστορία, αναβιώνοντας τις εποχές που υπήρχαν πολλά μοντέλα με μικρού κυβισμού τετρακύλινδρους κινητήρες.
Λίγο πριν εξαφανιστούν από τους δρόμους τα τελευταία τετρακύλινδρα 250 και 400, η Kawasaki τα επαναφέρει στο προσκήνιο με το ZX-25R, το οποίο προς το παρόν, δεν προορίζεται για την ευρωπαϊκή αγορά.
Μετά από πολλές “διαρροές” πληροφοριών και φωτογραφίων, teaser video με τον πέντε φορές πρωταθλητή superbike να “λυσσάει” στις πίστες του Παγκοσμίου μαζί τους και καθυστερήσεων εξαιτίας του Covid-19, οι “Ninja” παρουσίασαν το ZX-25R σε δύο εκδόσεις. Την βασική και την SE (Special Edition)..
Την “καρδιά” και των δύο αποτελεί ο τετρακύλινδρος σε σειρά κινητήρας που αποδίδει 51 ίππους στα 15.500 σ.α.λ., ο οποίος διαθέτει μέγιστη ροπή 2,3 kgm στις 14.500 σ.α.λ. Τα κιλά του σε κατάσταση λειτουργίας δεν τα λες λίγα, αφού φτάνουν τα 182. Για να συγκρίνετε το Ninja 400 ζυγίζει 168 και το Ninja 125 149 κιλά, με όλα τα υγρά. Ο τετρακύλινδρος μπορεί να συναρπάζει αλλά απ’ ότι φαίνεται είναι βαρύς…
Τα περιφερειακά προέρχονται από το “επάνω ράφι” των συνεργατών της Kawasaki. Το ανεστραμμένο πιρούνι, χωρίς ρυθμίσεις, είναι της Showa (SFF-BP) και το αμορτισέρ διαθέτει ρύθμιση προφόρτισης. Τα φρένα αποτελούνται από έναν δίσκο σε κάθε τροχό διαμέτρου 310 χλστ και 220 χλστ μπροστά και πίσω. Η τετραέμβολη δαγκάνα διαθέτει ακτινική στήριξη.
Σε ένα σύγχρονο supersport είναι αδύνατο να μην έχουν τοποθετηθεί ηλεκτρονικά τελευταίας γενιάς. Και οι δύο εκδόσεις θα είναι εφοδιασμένες με το traction control της Kawasaki (KTRC), συμπλέκτη ολίσθησης και διαφορετικές χαρτογραφήσεις για τον κινητήρα. Η έκδοση SE που διατίθεται στα αγωνιστικά χρώματα της Kawasaki και σε διχρωμίες, μπλε-μαύρο με γκρι πλαίσιο και κόκκινο-μαύρο με κόκκινο πλαίσιο, θα διαθέτει επιπλέον ABS και quick shifter (KQS).
Honda ADV 150
Το ADV 150 προορίζεται δυστυχώς για την ασιατική αγορά, αν και πιστεύουμε πως θα έρθει και στα μέρη μας.
Το μικρό scooter σχεδιαστικά μοιάζει πολύ με το μεγάλο XADV. Συμπαγές, ψηλό, λεπτό με ελαστικά διττού χαρακτήρα. Από τη μέση και πάνω οι χρωματισμοί θυμίζουν Africa Twin. Το μπροστινό μέρος είναι εντελώς διαφορετικό από το XADV, οι δύο προβολείς μεγάλωσαν, θυμίζοντας το Vario, όπως και το «παπί» Winner X. Η ζελατίνα είναι ξεχωριστή και όπως δείχνουν οι φωτογραφίες ρυθμιζόμενη. Το πάνελ οργάνων αποτελείται από μια μεγάλη οθόνη πλούσια σε λειτουργίες και ευανάγνωστη. Διαθέτει σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί (Honda Smart Key) με τον κεντρικό διακόπτη να λειτουργεί ως κλειδαριά τιμονιού, σέλας και τάπας ρεζερβουάρ καυσίμου. Το πίσω μέρος σε όλα τα scooter είναι συνήθως «παχουλό», όμως οι σχεδιαστές της Honda έχουν κάνει «μαγικά» και έχουν εξαφανίσει τον όγκο, συνεισφέροντας στην καλογυμνασμένη σιλουέτα του ΑDV 150. Η σέλα που είναι έτοιμη να δεχθεί δύο άτομα, ενώ πιθανότατα ο χώρος κάτω από αυτήν να είναι φωτιζόμενος και αρκετός για να δεχθεί ένα full face. Υπάρχουν επίσης χειρολαβές συνεπιβάτη, αλλά απουσιάζει μια σχάρα που θα τόνιζε ακόμη περισσότερο τις μεταφορικές ικανότητες του υβριδικού scooter της Honda. Το τελικό της εξάτμισης βγαίνει ψηλά τονίζοντας ακόμη περισσότερο των adventure χαρακτήρα.
Οι αναρτήσεις διαθέτουν μεγαλύτερες διαδρομές από τις τυπικές που χρησιμοποιούνται σε scooter αντίστοιχου κυβισμού. Μπροστά έχει επιλεγεί ένα συμβατικό πιρούνι, ενώ πίσω τα δύο αμορτισέρ της Showa δείχνουν ξεχωριστό κύρος στο μικρό ADV. Οι τροχοί θα είναι 14 ιντσών. Τα φρένα αποτελούνται από δύο δισκόφρενα, ένα σε κάθε τροχό.
Ο κινητήρας προέρχεται από το SH150 με την τεχνολογία ESP. Διαθέτει σύστημα stαrt &stop, με πολύ χαμηλή κατανάλωση.
Yamaha Exciter 155
Στις περισσότερες ασιατικές χώρες τα «παπιά» έχουν φανατικό κοινό, ενώ διοργανώνονται και πρωταθλήματα με αυτού του είδους τα δίκυκλα, που ξεκίνησαν ως απλά, χρηστικά και οικονομικά δίκυκλα και έχουν εξελιχθεί σε μοτοσυκλέτες. Λίγα από αυτά εισάγονται στην Ευρώπη, τα περισσότερο εκ των οποίων στην χώρα μας. Κατά καιρούς σας παρουσιάζουμε τα νέα μοντέλα που κυκλοφορούν στην Ασία και το ενδιαφέρον είναι μεγάλο, σε σημείο που μας ζητάτε να ρωτήσουμε τις ελληνικές αντιπροσωπείες αν θα τα εισάγουν. Το ίδιο είμαστε σίγουροι πως θα γίνει και με το ολοκαίνουργιο Exciter 155.
Οι διαφορές με το μοντέλο των 150 κ.εκ. εντοπίζονται κυρίως στο μπροστινό μέρος. Νέας σχεδίασης είναι ο προβολέας LED που είναι τοποθετημένος στο κέντρο του τιμονιού. Πιο αιχμηρό και το μπροστινό μέρος της ποδιάς αλλά και το ουραίο τμήμα, με τα οποία οι σχεδιαστές προσπάθησαν να κάνουν να μοιάζει με R1. Πολλές φορές κατά την παρουσίαση οι ομιλητές τόνισαν πως πρόκειται για ένα μικρό R1. Το πάνελ οργάνων πλέον αποτελείται από μια πλήρως ψηφιακή οθόνη LCD, ενώ στον βασικό εξοπλισμό συγκαταλέγονται σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί και θύρα φόρτισης USB. Οι ζάντες είναι 17 ιντσών με ελαστικά tubelles με διαστάσεων 90/80-17 και 120/70-17.
Ο κινητήρας είναι μονοκύλιδρος, υγρόψυκτοςς, τετραβάλβιδος και η τροφοδοσία του γίνεται μέσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενου ψεκασμού. Αποδίδει 17,7 ίππους στις 9.500 σ.α.λ. και 1,5 kgm στις 8.000 σ.α.λ. Ο κύλινδρος φέρει αντιτριβική επίστρωση DiAsil και σφυρήλατο έμβολο, χαρακτηριστικά που κάνουν τον κινητήρα πιο ανθεκτικό και ελαφρύ. Στο νέο μοντέλο βλέπουμε πως για την εκκίνηση εκτός από μίζα υπάρχει και μανιβέλα. Το κιβώτιο ταχυτήτων διαθέτει 6 σχέσεις και ο συμπλέκτης είναι ολίσθησης.
Το πλαίσιο είναι νέο, ατσάλινο μονής ραχοκακαλιάς και το ψαλίδι κατασκευασμένο από το ίδιο υλικό. Βελτιωμένες είναι οι αναρτήσεις που αποτελούνται από συμβατικό πιρούνι και κεντρικά τοποθετημένο αμορτισέρ. Ένα δισκόφρενο σε κάθε τροχό χωρίς ABS, αναλαμβάνει το φρενάρισμα του Exciter. Το ύψος σέλας βρίσκεται στα 795 χλστ. και το βάρος του είναι 121 κιλά. Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ είναι 5,4 λίτρα.
Το νέο Exciter 155 θα είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις Η στάνταρ είναι δύο κιλά ελαφρύτερη και θα κυκλοφορήσει σε τρία χρώματα (κόκκινο, μαύρο και λευκό) όπως και η Premium. H έκδοση GP, που διαθέτει καλύτερα φρένα μπροστά θα είναι διαθέσιμη μόνο στο κλασσικό μπλε της Yamaha.
Kawasaki KLR 650
To KLR 650 κυκλοφόρησε αρχικά το 1987. Η δεύτερη γενιά του ήρθε το 2008 και το 2018 σταμάτησε η παραγωγή του. Τώρα το on/off της εταιρείας του Akashi επιστρέφει και δηλώνει έτοιμο για νέες περιπέτειες
Η σημαντικότερη αλλαγή στο νέο KLR 650 εστιάζεται στον αναβαθμισμένο τετράχρονο, μονοκύλινδρο, υδρόψυκτο κινητήρα των 652 κ. εκ. ο οποίος πλέον διαθέτει νέο σύστημα ψεκασμού (αντικατέστησε το Keihin CVK-40) με σώμα 40 χιλιοστών. Ο συμπλέκτης είναι υγρός πολύδισκος και συνδυάζεται με κιβώτιο 5 σχέσεων. Στον τομέα της απόδοσης, η εταιρεία αποφεύγει να ανακοινώσει ονομαστική ισχύ. Αυτό που ανακοινώνει είναι η ροπή η οποία ανέρχεται σε 53 Nm @ 4.500 σ.α.λ.
Από κει και πέρα, έχουμε ένα νέο πλήρως ψηφιακό πολυόργανο, καθώς και νέας σχεδίασης ντεπόζιτο με μεγαλύτερη χωρητικότητα.
Το εμπρός φωτιστικό σώμα είναι τεχνολογίας LED, ενώ καινούργιος και μεγαλύτερος σε μέγεθος είναι ο ανεμοθώρακας που προσφέρει καλύτερη προστασία.
Το σύστημα πέδησης εφοδιάζεται με νέο μεγαλύτερο δίσκο εμπρός 300 mm με διπίστονη δαγκάνα, ενώ ως προαιρετική επιλογή προσφέρεται το ABS. Πίσω συναντάμε δίσκο 240 mm. Οι τροχοί είναι ακτινωτοί διαστάσεων 17 και 21 ιντσών.
Το νέο Kawasaki KLR 650, το οποίο στις ΗΠΑ λανσάρεται ως μοντέλο 2022, διατίθεται σε τέσσερις εκδόσεις: την βασική, την έκδοση με ABS, την έκδοση Traveler και την πιο πλούσια και περιπετειώδη «Adventure».
Benelli R18i
Η Benelli δίνει την απάντηση στη SYM, τη Yamaha και την Honda και παρουσιάζει μια «super-πάπια» ισχυρότερη από το RFS 150.
Το R18i διαθέτει μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο, τετραβάλβιδο, κινητήρα 174 κ.εκ. με ισχύ 18 ίππων στις 9.500 σ.α.λ. και ροπή 1,5 kgm στις 7.000 σ.α.λ.. Διαθέτει εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων με συμπλέκτη και το βάρος του είναι 126 κιλά χωρίς υγρά.
Πέραν των εντυπωσιακών αριθμών, το R18i διαθέτει και εντυπωσιακή εμφάνιση όντας εξοπλισμένο με όλα όσα προστάζει τα τελευταίας τεχνολογίας «παπιά».
Όλα τα φωτιστικά σώματα είναι LED ενώ τα δύο «μάτια» όλο κακία στην ποδιά περιλαμβάνουν και φώτα ημέρας DRL. Το πάνελ οργάνων αποτελείται από οθόνη LCD και οι μανέτες είναι ρυθμιζόμενες.
Στις αναρτήσεις φαίνεται να υπερέχει έναντι των αντιπάλων του. Θηριώδες ανεστραμμένο πιρούνι μπροστά και αμορτισέρ της KYB που ρυθμίζεται σε προφόρτιση πίσω. Τα φρένα αποτελούνται από δύο δισκόφρενα 240 χλστ. μπροστά και 220 χλστ. πίσω, αλλά χωρίς ABS.
Τον στάνταρ εξοπλισμό συμπληρώνουν αποθηκευτικοί χώροι στην ποδιά και ένας ακόμη κάτω από την σέλα, καθώς και μαγνητικός αντικλεπτικός διακόπτης.
Το πλαίσιο όπως και το ψαλίδι προέρχοντας από το RFS 150 και είναι αμφότερα από ατσάλι. Το ύψος σέλας βρίσκεται στα 787 χλστ. και οι τροχοί είναι 17 ιντσών.
Παρουσιάστηκε σε δύο εκδόσεις. Στην στάνταρ το R18i διατίθεται σε κόκκινο και μάυρο με κόκκινες λεπτομέρειες, ενώ η special edition είναι μπλε με κίτρινες φλουο λεπτομέρειες και ζάντες.
Σε γενικές γραμμές η Benelli με το R18i δεν ξεφεύγει σχεδιαστικά από τα στάνταρ που έθεσε με το RFS 150. Αν εξαιρέσουμε τα φωτιστικά σώματα, το τελικό της εξάτμισης, τη βαφή του μοτέρ και το λασπωτήρα – βάση πινακίδας, το νέο «super παπί» είναι ίδιο με το RFS, με σπορ μίνιμαλ γραμμές να διατρέχουν όλο το «κοστούμι» των πλαστικών.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.