Αφιερώματα

Πως ένα 2χρονο, τρικύλινδρο Suzuki GT380 απέκτησε δεύτερη ζωή

Από την Motoworks


26.02.2021

Είναι άκρως δελεαστικό να δίνεις δεύτερη ζωή σε μοντέλα του παρελθόντος. Σήμερα ειδικά που η τεχνολογία σου προσφέρει απεριόριστες δυνατότητες ώστε να μπορέσει ένας μηχανικός/μάστορας να δώσει σάρκα και οστά σε αυτό που έχει στο μυαλό του

Κείμενο: Μένιος Κατής

Η Motoworks, ένα συνεργείο με έδρα το Rochester της Νέας Υόρκης που διαθέτει σύγχρονο εξοπλισμό και το βασικότερο, ανθρώπους με φαντασία, κατάφερε να δώσει μια δεύτερη ζωή σε ένα κλασσικό μοντέλο της Suzuki, το οποίο μετέτρεψε σε ένα πανέμορφο και σύγχρονο cafe-racer.

Ο λόγος για το GT380, μια μοτοσυκλέτα με 2χρονο, τρικύλινδρο παράλληλο, αερόψυκτο κινητήρα 371 κ. εκ. που απέδιδε 38 hp/ 7.500 σ.α.λ. και 3,8 kg-m @ 6.500 σ.α.λ. Το μοντέλο πρωτοκυκλοφόρησε το 1972 και έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1978. Το γεγονός ότι τα 2χρονα αποτελούν πλέον είδος προς εξαφάνιση καθιστά το όλο project ακόμα πιο ιδιαίτερο.

Από τη στιγμή που οι μηχανικοί της Motoworks ολοκλήρωσαν τον σχεδιασμό της μοτοσυκλέτας που είχαν στο μυαλό τους, χρησιμοποίησαν την τεχνολογία για να της δώσουν τρισδιάστατη υπόσταση και να μπορέσουν να σχεδιάσουν τα εξαρτήματά της. «Από τη στιγμή που τα εξαρτήματα σχεδιάστηκαν προσεκτικά στο CAD, δεν χρειάστηκε να χάσουμε χρόνο στο να τροποποιήσουμε πράγματα κατά το μοντάρισμα», εξηγεί ο «Mr. Motoworks» Sean Pelletier. Η μοτοσυκλέτα σχεδιάστηκε με τέτοιο τρόπο ώστε κάθε ζωτικής σημασίας εξάρτημα να μπορεί να δουλευτεί αυτόνομο, χωρίς να επηρεάζει την συναρμολόγησή της.

suzuki gt380 motoworks 3

Σχεδόν τίποτα δεν έχει μείνει από εκείνο το αρχικό GT380

Στο ολοκαίνουργιο ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο έχουν ενσωματωθεί το ρεζερβουάρ και το δοχείο λαδιού. Το δοχείο καυσίμου είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο και εδράζεται κάτω από το χειροποίητο κάλυμμα του ρεζερβουάρ που είναι κατασκευασμένο από φάιμπεργκλας και αποτελεί μέρος του υποπλαισίου πάνω στο οποίο εδράζεται η σέλα και η ουρά.

Το πιρούνι προέρχεται από GSX-R600 και έχει τροποποιηθεί ώστε να ταιριάξει στην κατασκευή, ενώ πίσω έχει τοποθετηθεί μονό αμορτισέρ της Öhlins. Το σύστημα πέδησης αποτελείται από τρία δισκόφρενα -2 εμπρός, 1 πίσω- που συνδυάζονται με δαγκάνες της Brembo.

suzuki gt380 motoworks 4

Ο 2χρονος τρικύλινδρος κινητήρας έχει ανακατασκευαστεί και αναβαθμιστεί. Διαθέτει πλέον νέο χρονισμό, καθώς και νέα σχέση συμπίεσης, χωρίς να ανακοινώνονται στοιχεία σχετικά με την απόδοση. Οι ευμεγέθης φιλτροχοάνες που τοποθετήθηκαν στα καρμπιρατέρ προσδίδουν αγωνιστική νότα στην sport κατασκευή. Παράλληλα, οι μηχανικοί σχεδίασαν και κατασκεύασαν ένα νέο σύστημα εξάτμισης που καταλήγει σε τρία πανέμορφα τελικά. Η σχεδίαση έγινε στον υπολογιστή και για την κατασκευή χρησιμοποιήθηκε ανοξείδωτο ατσάλι το οποίο επικαλύφθηκε με κεραμικό σατέν μαύρο.

Το κερασάκι στην τούρτα είναι το φέρινγκ με ελικοειδή σχήμα. Μπροστά τοποθετήθηκε ένας στρογγυλό φωτιστικό σώμα LED που φιλοξενείται μέσα σε ένα ειδικό πλαίσιο.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Μοτοσυκλέτα, κράνος, βενζίνη. Αν πει κανείς ότι αυτά είναι όλα όσα χρειάζεται για να πάρει τους δρόμους, τεχνικά, θα έχει δίκιο. Αλλά…
Για όσους σκέφτονται να μπουν στον χώρο της «χωμάτινης» οδήγησης, ακόμα και με εκδρομική διάθεση, προκύπτει ένα ερώτημα, κατά πόσο χρειάζεται ένα off road κράνος
Βρισκόμαστε στο 1994 και ο Max Biaggi με την RSW 250 κατακτά τον πρώτο τίτλο της Aprilia στην κατηγορία των 250 κ. εκ. του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας
Όλες οι πληροφορίες για τα ελαστικά αναγράφονται στο προφίλ και αποτελούνται από κωδικούς που προσδιορίζουν τα χαρακτηριστικά και τις επιδόσεις τους. Εδώ θα μάθετε το νόημά τους

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.