Αφιέρωμα Mini Adventures: Η περιπέτεια τώρα αρχίζει
Το 2017 η συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση οδήγησε τους κατασκευαστές στην παρουσίαση μικρών adventure μοντέλων
Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 03.05.2017
Το 2017 παρουσιάστηκαν νέα μοντέλα μικρού κυβισμού στην κατηγορία adventure. Ρίχνουμε μια πρώτη ματιά σε όσα βλέπουμε στις προθήκες των εκθέσεων αλλά και σε κάποια που έρχονται… σύντομα
Είναι εμφανές περισσότερο από ποτέ πως οι κατασκευαστές θέλουν να προσελκύσουν και να ορίσουν τους μοτοσυκλετιστές του μέλλοντος. Αποτελεί μονόδρομο γι’ αυτούς αλλά και για εμάς που ασχολούμαστε επαγγελματικά με τον μαγικό κόσμο των δύο τροχών να μπει «νέο αίμα» και να στρέψει την παγκόσμια μοτοβιομηχανία σε διαφορετικούς δρόμους. Με ποιον τρόπο θα προσελκύσει αυτούς τους ανήσυχους εν δυνάμει μοτοσυκλετιστές, που δεν μπορούν, αλλά και δεν πρέπει να «πέσουν στα βαθιά» αγοράζοντας μια σχετικά παλιά μοτοσυκλέτα, βαριά και με περισσότερα κυβικά απ’ αυτά που μπορούν να αντέξουν; Η απάντηση ακούει στο όνομα μικρές μοτοσυκλέτες. Από 250 έως 400 κ.εκ., με τετράχρονους κινητήρες, με έναν ή δύο κυλίνδρους. Το 2017 η συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση οδήγησε τους κατασκευαστές στην παρουσίαση μικρών adventure μοντέλων που έρχονται να πλαισιώσουν τα supersport και τα naked που κυριαρχούσαν ως τώρα.
Μικρά, mini, compact adventure, αποκαλέστε τα όπως θέλετε. Περιπέτεια δεν σημαίνει αποκλειστικά 1200 κ.εκ. και 270 κιλά. Μπορείς να κάνεις πραγματικότητα, αν όχι όλα, πολλά από τα δίτροχα όνειρά σου και με μια μοτοσυκλέτα 250 κ.εκ. Είναι εύκολη σε χειρισμό, με απόλυτα διαχειρίσιμη ιπποδύναμη, πιο οικονομική σε απόκτηση, συντήρηση και ασφάλιση και με πολύ μικρή κατανάλωση. Ακόμη και όταν πέσεις (χτυπάμε ξύλο) είναι πιο εύκολο να σηκωθεί!
Με μια τέτοια μοτοσυκλέτα «χωράτε» παντού, οπότε σε συνδυασμό με τις μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων και τη σχετικά μεγάλη απόσταση από το έδαφος δεν κολλάτε πουθενά και ανεβαίνετε πεζοδρόμια χωρίς φόβο. Όντας κάτοχος μιας τέτοιας μοτοσυκλέτας πριν από 15 χρόνια (Honda XR250), μπορώ να διαβεβαιώσω πως ένιωθα μεγάλη ασφάλεια και έφτανα στον προορισμό μου ξεκούραστος κινούμενος καθημερινά εντός Αθήνας. Ταυτόχρονα τα ΣΚ μού επέτρεπε μικρές εκδρομές αλλά και enduroβολτες. Βλέποντας τα νέα μοντέλα κάποια είναι περισσότερο «ταξιδιάρικα», ενώ κάποια άλλα σε προδιαθέτουν να λοξοδρομήσεις.
Τα επόμενα χρόνια κατά την άποψή μας η κατηγορία των μικρών adventures θα μεσουρανήσει. Φέτος είχαμε τέσσερα ολοκαίνουργια μοντέλα από τις BMW, Honda, Kawasaki και Suzuki. Όπως όλα δείχνουν, σύμφωνα με πληροφορίες αλλά και από κατασκοπικές φωτογραφίες, ετοιμάζονται να μπουν ακόμη δύο εταιρείες στην κατηγορία έχοντας ανάλογους κινητήρες. Ο λόγος για τις KTM και Yamaha.
Ας γνωρίσουμε τα τέσσερα μοντέλα, αλλά και τα δύο που σύντομα θα προστεθούν σε μία από τις πιο hot κατηγορίες. Επίσης, δείτε μια ελληνική ταινία αφιερωμένη στην περιπέτεια με ανάλογες μοτοσυκλέτες που θα μπορούσε να σταθεί άνετα στο «The Adventure Travel Film Festival» που διοργανώνεται κάθε χρόνο σε Λονδίνο, Σκωτία και Αυστραλία. Και αν έχετε «ήδη ψηθεί» να αγοράσετε μια adventure μοτοσυκλέτα, σημειωτέον, χρειάζεστε και τον απαραίτητο ανάλογο εξοπλισμό.
BMW G310 GS
Μετά από δεκαετίες η BMW αποφάσισε να ασχοληθεί με τις μικρές μοτοσυκλέτες και το έκανε προκαλώντας πάταγο. Γιατί όταν παρουσιάζεις ένα μοντέλο με το θρυλικό όνομα GS, επόμενο είναι όλα τα μάτια να στρέφονται επάνω του. Το G310 GS εξελίχτηκε από την BMW Motorrad στη Γερμανία και κατασκευάζεται σε συνεργασία με την ινδική TVS. Η αισθητική του μικρού GS δεν ξεφεύγει από τα πρότυπα των μεγαλύτερων αδελφών του. Ο κινητήρας του είναι μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος με χωρητικότητα 313 κ.εκ. και αποδίδει 34 ίππους. Φέρει αλουμινένιες ζάντες 19 ιντσών μπροστά και 17 πίσω, γεγονός που επιτρέπει την επιλογή πιο «χωματερών» ελαστικών.
Honda CRF 250L Rally
Η Honda το τερμάτισε με το καλημέρα. Πήρε ένα CRF 250L, το «έντυσε» με το σκονισμένο από το Dakar κουστούμι του HRC CRF450R Rally και μας έκανε να μας τρέχουν τα σάλια. Η πρωτόγονη μάσκα με τις «αλλήθωρες» λάμπες led, το μεγάλο φέρινγκ, τα πλαϊνά number plate, οι «χωματεροί» τροχοί με διαστάσεις 21 ίντσες μπροστά και 18 πίσω και το ψηλό φτερό προϊδεάζουν για περιπέτεια χωρίς όρια στο μέτρο του εφικτού. Ο κινητήρας του είναι μονοκύλινδρος και αποδίδει 24 ίππους, ενώ ζυγίζει 157 κιλά (με υγρά). Ο άνθρωπος πίσω από το CRF 250L Rally, Eiji Sugiyama, υποστηρίζει πως το «μικρό» Rally είναι ιδανικό για καθημερινή χρήση αλλά και off road περιπέτειες και βάζει το πνεύμα του Rally Raid σε κάθε βόλτα.
Kawasaki Versys-X 300
Η γκάμα των Versys μεγαλώνει, ωστόσο το νέο Versys-X τραβάει έναν δικό του δρόμο. Πιο χωμάτινο σε σχέση με τα μεγάλα του αδέλφια. Με τροχό 19 ιντσών μπροστά, 41mm διαδρομή πιρουνιού και ακτινωτές ζάντες μάς θύμισε τα «αθάνατα» KLE 250 Anhelo που κυκλοφορούν ακόμη ανάμεσά μας. Οι διαστάσεις του πάντως δείχνουν πως έχει μεγάλες δυνατότητες ταξιδιού ακόμη και με δύο άτομα. Σε αυτό θα συμβάλλει τα μέγιστα και ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας των 296 κ.εκ. που αποδίδει σχεδόν 40 ίππους. Το πλαίσιο είναι μονής ραχοκοκαλιάς από ατσάλι και ο κινητήρας χρησιμοποιείται ως ενεργό μέρος του.
Suzuki V-Strom 250
Μετά τα μικρά GSX-R η Suzuki παρουσίασε και μικρό V-Strom, με σαφή ασφάλτινο προσανατολισμό, αφού οι τροχοί εμπρός και πίσω είναι 17 ιντσών με αλουμινένιες ζάντες. Η Suzuki έδωσε μεγαλύτερη έμφαση στην άνεση. Μεγάλη σέλα, σχάρα με χειρολαβές συνεπιβάτη, υποδοχές για πλαϊνές βαλίτσες, πλαστικά που προστατεύουν τον αναβάτη. Αν και φέρει το όνομα των μεγαλύτερων μοντέλων με τους κινητήρες σε διάταξη V, το μικρό V-Strom διαθέτει τον δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα που προέρχεται από το Inazuma και αποδίδει 25 ίππους.
ΚΤΜ Adventure 390
Από τότε που οι Αυστριακοί παρουσίασαν τον μονοκύλινδρο κινητήρα των 390 κ.εκ. οι φήμες οργιάζουν και εν έτει 2017 φαίνεται πως επιβεβαιώνονται, αφού κατασκοπευτικές φωτογραφίες δείχνουν το μικρό adventure στα τελευταία στάδια εξέλιξης. Όπως αναμενόταν, το KTM θα είναι το πιο «χωματερό» τιμώντας την παράδοση που θέλει τους Αυστριακούς να παράγουν hard core μοτοσυκλέτες.
Yamaha Tenere 300
Αν και δεν υπάρχει καμία πληροφορία, εικάζουμε πως η Yamaha θα βγάλει και αυτή ένα μικρό adventure στα πρότυπα του Yamaha T7 που βασίζεται στον δικύλινδρο κινητήρα του MT-07. Ο κινητήρας υπάρχει και χρησιμοποιείται στο MT-03 και στο R3, οπότε αυτό που μένει είναι ένα πλαίσιο και λίγα πλαστικά.
Nordkapp The Movie
Πρόκειται για μια ταινία που δημιουργήθηκε από το πλούσιο υλικό που συγκεντρώθηκε κατά τη διάρκεια του ταξιδιωτικού τριών αναβατών, του Νικόλαου Μουστάκα, του Ανέστη Πανταζή και του Στέφανου Καράμπαμπα, οι οποίοι οδήγησαν τρεις (3) Africa Twin, με τη χορηγία της εταιρείας Αδελφοί Σαρακάκη Α.Ε.Β.Μ.Ε.- Επίσημος Εισαγωγέας- Διανομέας της Honda Moto στην Ελλάδα. Οι αναβάτες διένυσαν 11.000 χλμ., από τη Θεσσαλονίκη μέχρι το Βόρειο Ακρωτήρι Nordkapp της Νορβηγίας διασχίζοντας 17 χώρες σε 22 ημέρες. Η ταινία Nordkapp The Movie αποτελεί μέρος του καινοτόμου προγράμματος Honda Roatrips που υλοποίησε η εταιρεία με αφορμή την είσοδο της νέας Africa Twin στην ελληνική αγορά. Απολαύστε την ταινία διαδικτυακά στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.hondaroadtrips.gr.
Κράνος: Airoh S5
Με ελκυστικό σχεδιασμό και καινοτόμες τεχνικές λύσεις το S5 είναι ένα κράνος έτοιμο να αντιμετωπίσει όλες τις προκλήσεις. Το δυνατό του σημείο είναι το γεγονός ότι μπορεί να χρησιμοποιείται σε τρεις διαφορετικές εκδοχές: με γείσο και ζελατίνα για χρήση «παντός εδάφους», με γείσο χωρίς ζελατίνα όπως ένα κράνος Mx, χωρίς γείσο και με ζελατίνα για χρήση στον δρόμο. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στον σχεδιασμό του γείσου το οποίο εκτός του ότι είναι ρυθμιζόμενο και αποσπώμενο, έχει τη δυνατότητα να κλείνει, μειώνοντας έτσι σημαντικά τις συνολικές διαστάσεις του κράνους ώστε να αποθηκεύεται εύκολα.
Τζάκετ: Rev’it Safari 2
Τζάκετ της ολλανδικής εταιρείας Rev’it για εκείνους που έχουν υψηλά στάνταρ όσον αφορά την άνεση και την ασφάλεια. Με μοντέρνο σχεδιασμό, υλικά υψηλής ποιότητας και προστατευτικά τελευταίας τεχνολογίας αποτελεί την ιδανική λύση για χρήση τουρισμού και όχι μόνο.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.